ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پورنوگرافی یا زن‌ستیزی: پورنوگرافیِ برزخی

کریس هدج - پورنوگرافی نسلی از مردانی را پرورش داده است که از تماشای شکنجهٔ جنسی لذت می‌برند.

«Fifty Shades of Grey» ، کتاب و فیلم هر دو، بزرگداشت دیگرآزاریی است که پایهٔ اساسی پورن امروزی نیز هست، تجلیلِ غریب‌نمایی، احترام‌زدایی و شیْ انگاری زن است . داستان، سوغات جهانی خالی از شفقت، یکدلی و عشق است.

آتش‌سوزی در بازار تبریز

شهوانی نمودن قدرت غلو شدهٔ مردانه‌ مرجع سوٕ‌استفاده، خوارنمایی، تمسخر و شکنجهٔ زنان است. زنانی که بدون شخصیتی خاص ترسیم شده‌اند و تنها تمنایشان خدمت به ارضای شهوت مرد است. این فیلم‌، همانند«تک تیرانداز آمریکایی» دنیای درنده‌ای را ترسیم می‌کند که در آن انسانهای ضعیف‌تر و آسیب‌پذیر‌تر مخصوص استعمال شدن هستند و قدرتمندان، خداگون‌هایی درنده و متکبر.

پورن سعی می‌کند این فرهنگ دیگرآزاری را شهوانی کند. در پورن زنان حقوق می‌گیرند تا چنین وِردی را تکرار کنند: ` من ک... هستم، من هرزه‌ام، من جنده‌ام، من را با ک… گنده‌ات وحشیانه بکن`. آنها مشتاقند که بدنشان مورد سواستفاده قرار بگیرد.

در پورن، تفاوتهای جسمی زنها عدم کمال محسوب می‌شود و وجود ندارد. پستانهای با سیلیکون سوپر سایز شده، لبهای برجستهٔ با ژِل پر شده، بدنهای تراشیده شده توسط جراحان پلاستیک، نعوظهای با دارو ایجاد شدهٔ پایان ناپذیر، و اندامهای جنسی کاملاً بدون مو، اجراکنندگان را به قطعاتی پلاستیکی تبدیل می‌کند. بو، عرق، نفس، ضربان قلب و لمس، همراه با شور و اشتیاق از صحنه پاک شده‌اند.

پورن در واقع ربطی به سکس ندارد، اگر سکس را یک عمل دوطرفهٔ بین دو انسان بدانیم؛ پورن نوعی خودارضایی است، یک برانگیختگی شخصی ، خالی از صمیمیت و عشق.

انسانهای کمی هستند که خطر جایگزین شدن پورنوگرافی به جای صمیمیت، سکس و عشق را درک می‌کنند. عده زیادی باور دارند که پورنوگرافی جنبه‌ای از آزادی بیان است. گویی دست اندازی و سؤ‌استفاده از زن در یک مغازهٔ شکلات فروشی در چین غیرقابل قبول است، ولی در فیلم پورن کاملاً قابل پذیرش.  شکنجه در ابو‌غریب غلط است، در حالی که آن شکنجه همان تحقیر و سواستفادهٔ جنسی‌ای بوده که در پورن مرتب اتفاق می‌افتد. برخی از فمینیستها، از پورن به عنوان روشی برای آزادی جنسی و قدرتمند شدن دفاع می‌کنند. فمینیسم برای آنها، در مورد زنانی که سرکوب شده‌اند نیست؛ بلکه مربوط به گروه خاصی از زنان موفق، قدرتمند یا ثروتمند است- یا آنطور که در «Fifty Shades of Grey» اتفاق می‌افتد- زنانی که گیر مردان پولدار و قدرتمند می‌افتند. یک زن کتاب «Fifty Shades of Grey» را نوشته، همانطور که فیلمنامهٔ فیلم را. کارگردان فیلم یک زن است و استودیویی که فیلم را خریده نیز متعلق به یک زن. این مشارکتِ زنان قسمتی از درونی شدنِ سرکوب و خشونت جنسی ای است که ریشه در پورن دارد.

اگر شما تصمیم داشته باشید که اکثریت ثروت جامعه، بدون اعتراض، دست گروه خاصی باشد، بهتر است  که ابتدا سیستمی پیاده کنید که درد و رنج دیگران، ناشی از این رویه را، منطقی جلوه دهد. پورن همین کار را می‌کند. پورن می‌گوید که تفاوت فاحش ثروت مردها و زنها ربطی به سیستم اجتماعی و اقتصادی موجود ندارد، بلکه زمینهٔ زیست‌شناسی دارد!

همراه با در دسترس بودن بیشتر و افزایش استفاده از پورنوگرافی، انفجاری در تعداد خشونتهای جنسی، شامل سؤ‌استفاده‌های جنسی خانگی، تجاوز و تجاوز گروهی اتفاق افتاده‌است. در هر ۶/۲ ثانیه در آمریکا یک تجاوز گزارش می‌شود، و این جدا از تعدادی است که اصلاً گزارش نمی‌شود. رقم بالای قتل پارتنر فعلی یا قبلی به چیزی حدودِ ۱۰۰۰ قتل در سال می‌رسد، بدین معنا که هر ۳ سال، تعداد این کشته‌ها از تعداد کشته‌های ۱۱‌سپتامبر پیشی میگیرد. چطور این آمار جلب توجه چندانی نمی‌کند ؟!

معمولاَ حدود سنِ ۱۲ تا ۱۵ سالگی شخصیت جنسی انسانها شکل می‌گیرد و پورن در همین سنین در دسترس است. نوجوانها را در این سنین در معرض پورن قرار دهید، برای همهٔ عمر به همین شکل قالب می‌خورند. وقتی انسان به ارضا شدن با پورن خشن و ظالمانه عادت کند، دیگر توانایی برقراری صمیمیت و ارتباط را نخواهد داشت. در پورن عشقبازی وجود ندارد. مرد زن را تحقیر می‌کند و مورد نفرت او قرار می‌گیرد. پورن مردها را به خالی شدن با زنهای مطیع عادت می‌دهد و چه کسانی از کودکان مطیع‌ترند؟ آیا ریشهٔ پورنوگرافی کودکان همین‌جا نیست ؟

پورنوگرافی نسلی از مردانی را پرورش داده که از تماشای شکنجهٔ جنسی لذت می‌برند. شما با این قابلیت به دنیا نمی‌آیید، شما برای بدست آوردن این قابلیت تربیت شده‌اید، دقیقاً همانطور که سربازان تعلیم می‌بینند که آدم بکشند. برای پیاده کردن خشونت روی یک گروه خاص، ابتدا باید آن گروه را فاقد صفات انسانی نمایش داد. این یکروش قدیمی است ؛ یهودیان به کایکز تبدیل شدند، سیاهان به نیگرز و زنان به ک... و هیچ وسیله‌ای برای تقلیل زنان به ک... مناسب‌تر از پورن نیست.

منبع انگلیسی: http://bit.ly/17aqPsS

منبع فارسی : فمینیسم

لینک مطلب در تریبون زمانه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کوروش

    شما جوری پورن رو نقد کردید که انگاری کله پورن از اول تا اخر فقط سرکوب زنان هست !!!!! پورن کتگوری های مختلفی داره و کسی رو مجبوره بازی در اون کتگوری که دوست دارن نمیکنن این بارضایت خود شخص اما اگر بدون رضایت و بزور صورت بگیره اون غیر اخلاقیست . انواع پورن وجود داره سافت کور مدیوم و هارکور اینطوری نیست که همش به یک شکل باشه .

  • پورشاسب

    این مطلب را من چند یال پیش خوندم و اکنون جواب پورنو زن ستیزی نیست شاید سرگرمی باشد و شاید هم خیر اما نگاهی به پورن استارها چیز دیگری میگوید یکی کارشناس حقوق هست و فمنیستی متعهد و دیگری دکترای علوم سیاسی دارد اسمها را نمیبرم در خاورمیانه که سرکوب جنسی برقرار هست پورنو نوعی نارضایتی اجتماعی و حتی سیاسی هست در غرب نوعی فمن هست به هیچ وجه زن ستیزی نیست چون زنان هم نیاز جنسی دارند مانند مردان میتوانند جیغ بزنند فریاد بزنند و طلب نیاز بکنند هیچ اشکالی ندارد انچه من از ستارگان پورن یاد گرفتم در حدود ۱۶ سال ... نوعی فمنیست بود هدفمند بود نوعی طغیان نارضایتی اجتماعی بود ممکن هست برخی افراد مهمل زیاد بگویند ولی پورنو نوعی فمنیست هست و نوعی عدالت خواهی جنسی برای زنان و ضرورت لیبرالیسم هم هست به قول سلمان رشدی مشاهده میکنید من بیننده و حتی توسعه دهنده پورنو گرافی بر خلاف ادعای مستبدان نه مغزم کوچک شده و نه معتاد به پورنو شدم و نه نئشه ... پورنو گرافی نیاز یک جامعه رنگارنگ هست

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری زنان ـ شماره 85

    […]  پورنوگرافی یا زن‌ستیزی: پورنوگرافیِ برزخی رادیو زمانه ۲۶ فبرری ۲۰۱۵ «Fifty Shades of Grey» ، کتاب و فیلم هر دو، بزرگداشت دیگرآزاریی است که پایه اساسی پورن امروزی نیز هست، تجلیلِ غریب‌نمایی، احترام‌زدایی و شیْ انگاری زن است . داستان، سوغات جهانی خالی از شفقت، یکدلی و عشق است. شهوانی نمودن قدرت غلو شدهٔ مردانه‌ مرجع سوء ‌استفاده، خوارنمایی، تمسخر و شکنجه زنان است. زنانی که بدون شخصیتی خاص ترسیم شده‌اند و تنها تمنایشان خدمت به ارضای شهوت مرد است. این فیلم‌، همانند«تک تیرانداز آمریکایی» دنیای درنده‌ای را ترسیم می‌کند که در آن انسانهای ضعیف‌تر و آسیب‌پذیر‌تر مخصوص استعمال شدن هستند و قدرتمندان، خداگون‌هایی درنده و متکبر. […]

  • زکریا رازی

    تکیه بر غرایز جنسی از قدیم یکی از بهترین روشها برای سرگرم مردم بوده است تا به مسائل اجتماعی فکر نکنند. سکس بازتاب اگو است به بزرگی اگو. سرمایه داری به نحو احسن از این غریزه بهره برداری میکند و چرا که نکند وقتی مردم پول میدهند که تحمیق شوند. البته یک مساله را باید در نظر داشت که پورنو فقط مردان را هدف قرار نمیدهد بلکه زنان را نیز مد نظر دارد.

  • افشین

    هر پورنی ، ضایعه‌ساز و نابهنجار نیست .

  • alahe

    من تنها میگویم که این صنعت ریشه عمیقتری از ان جیزی که فکر میکنیم دارد    یک بازار یابی برای محصولات جنسی دو تغییر ساختار جوامع  

  • ُساناز

    سلام، به عنوان یک زن، من هم شخصا به برابری جنسیت ها در تمامی سطوح معتقدم. همزمان، دوست دارم نکاتی را گوشزد کنم: - کتاب اشاره شده برداشتی خاص و غیر عمومی در جامعه ی BDSM است و نماینده ی آن جامعه نیست. در این که به طور کلی سادیسم و مازوخیسم ضایعه روانی هستند یا خیر بحث جدایی است. - روابطی که براساس "consent" یا رضایت و داشتن "safe word" و دارای پروتکلی مشخص هستند و دو طرف با رضایت کامل در حریم شخصی خود به آن می پردازند را نمی توان با برده داری داعش یا با تاثیرات ساختاری سرمایه داری یکی دانست! - روابط مذبور ممکن است اخلاقی نباشند، ولی تحلیل آن ها یک مساله پیچیده ی روانشناسی است که بحث انجام شده چه در ترجمه ی مختصر چه در متن کامل ابدا تخصصی و حرفه ای نیست، و بیشتر احساساتی به نظر می رسد. - متن ترجمه شده کامل نیست و انتخاب قسمت هایی خاص توسط مترجم است و شاید بد نباشد به آن اشاره ای بشود.

  • عامو

    " شکنجه در ابو‌غریب غلط است، در حالی که آن شکنجه همان تحقیر و سواستفادهٔ جنسی‌ای بوده که در پورن مرتب اتفاق می‌افتد" ***؟ یعنی نویسنده یا مترجم اطلاع نداره که گسی با پای خودش واسه شکنجه توی ابوغریب نرفته؟ در حالی که توی پورن در هر شکلش رضایت دو طرف وجود داره

  • ایلاکا

    چه جالب... یعنی میخواین بگین یکی از پر سودترین منابع درآمدی مدرنیته و یا به عبارتی شفاف تر سرمایه داری در حال نقد شدن است ؟ اصلا به نظر خودتون پورن در چه چهارچوبی در حال ارایه هستش ؟ ها ! نه ، جدی !!! رسانه جانا ، رسانه و قسمتی از همین رسانه روزنامه ها نیز هستند و البته خود شما ، من ، او و صد البته همین جا ! البته آینده از آن زنان است و دوباره به جایی بر میگردیم که فرزندان انسان ها اصالت خویش را از مادرانشان به ارث می برند نه پدران احمق شان . اگرچه امروز جغرافیای زمین برای زنان به شدت تهدید آمیز است اما به مرور و در آینده این جغرافیا برای مردان به شدت خطرناک خواهد بود وقتی که دیگر نیازی نباشد تا بر روی زمین سربازی کشته شود آن هنگام مرد چنان بی ارزش می شود که صرفا به خاطر داشتن اسپرم اجازه زندگی را دریافت خواهد کرد که البته این لطف در حق درصد بسیار کمی از مردان صورت می گیرد . . . شاید آن موقع که بشر پی برد معنای حرکت ، جنبش نیست و انقلاب احمقانه ترین تلاش انسان ها برای رسیدن به دو واژه الترا احمقانه یعنی آزادی و دموکراسی... در آینده پورن هم به سان بسیاری دیگر از تفکرات ابلهانه انسان امروزی محو خواهد شد پس اجازه بدهید آیندگان برای خودشان تعیین تکلیف کنند نه مایی که امروزه به غیر از ریدن درون جمجه های انسان نما شاهکار دیگری نداریم... صبر داشته باشید چرا که آینده از آن ما نیست بلکه آینده برای آیندگان است بدون پورن ، بدون جنگ و بدون نیاز به پول و تجارت و شهوت و اسباب بازی هایی که امروزه به نام تکنولوژی در اختیار انسان ها قرار دارد . .

  • باران

    اگه میشد پورن کاملا از بین بره و جایش رو به آموزش جنسی صحیح بده عالی میشد چون پورن واقعا تاثیر منفی میذاره چه بر دختر چه پسر ولی بدبختانه این صنعت خیلی بزرگ و پول سازه....