ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اولین نماینده بین‌المللی آمریکا برای حمایت از حقوق دگرباشان جنسی

وزارت خارجه آمریکا یک مسند سیاسی جدید برای حمایت از حقوق دگرباشان جنسی در جهان ایجاد کرده. رندی بری، دیپلمات همجنسگرای آمریکایی به این مسند تکیه داده است.

وزارت خارجه آمریکا یک مسند سیاسی جدید برای حمایت از حقوق دگرباشان جنسی در جهان ایجاد کرد: «نماینده بین‌المللی ایالات متحده آمریکا برای حقوق گی‌ها». رندی بری، دیپلمات همجنسگرای آمریکایی به این مسند تکیه داده است.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا برای مطرح کردن مساله حقوق دگرباشان جنسی، اولین نماینده بین‌المللی خود را برای حقوق «گی»‌ها معرفی کرده است.

واژه «گی» در ادبیات عامی و در ادبیات سیاسی آمریکا هم به زنان و هم به مردان دگرباش جنسی اطلاق می‌شود. «گی» به واژه‌ای همه‌شمول تبدیل شده و در ادبیات سیاسی برای بیان مشکلات تمام هویت‌های دگرباش جنسی از جمله زنان و مردان همجنسگرا، افراد دوجنسگرا و تراجنسیتی‌ها به کار می رود.

رندی بری، نماینده بین‌المللی آمریکا برای حقوق گی‌ها و سرکنسول پیشین ایالات متحده در آمستردام

دیپلماتی که به عنوان اولین نماینده وزارت خارجه آمریکا در این مسند معرفی شده، رندی بری است که پیش از این سرکنسول کنسولگری آمریکا در آمستردام بوده است. وظیفه او مبارزه با خشونت و تبعیض علیه افراد دگرباشان جنسی در سطح جهان و تنظیم سیاست خارجی آمریکا در این جهت است.

بری پیش از این، در بنگلادش، مصر، اوگاندا و آفریقای جنوبی خدمت کرده است، و به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی و عربی مسلط است.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، در بیانیه‌ای در مورد ایجاد این شغل جدید گفت: «دفاع و ترویج حقوق بشر افراد دگرباش جنسی، در مرکزیت تعهد ما نسبت به پیشبرد حقوق بشر در سطح جهانی قرار دارد؛ قلب و وجدان دیپلماسی ماست».

کری افزود که از اولویت‌های سیاست خارجی آمریکا این است که به تغییر قوانین ۷۵ کشور جهان که در آن‌ها هنوز رابطه عاطفی و جنسی با همجنس جرم محسوب می‌شود، کمک کند.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین تاکید کرده که پیش از انتصاب بری، برنامه‌ریزی شده بود که اولین شخصی که نماینده بین‌المللی آمریکا در امور حقوق دگرباشان جنسی، یک دیپلمات آشکارا همجنسگرا باشد.

کابینه باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، تلاش‌های زیادی برای احقاق حقوق دگرباشان جنسی چه فضای سیاست داخلی آمریکا و چه در سیاست خارجی کرده است. در سال ۲۰۱۱، وزیر امور خارجه هیلاری رادهام کلینتون در یک سخنرانی در ژنو این سیاست‌ها را تایید کرد و گفت: «حقوق همجنسگرایان حقوق بشر است، و حقوق بشر حقوق همجنسگرایان است.»

در اوایل سال ۲۰۱۴، کاخ سفید برای اولین بار محافظت از حقوق همجنسگرایان، دوجنسگرایان، تراجنسیتی‌ها و دیگر دگرباشان جنسی را در استراتژی امنیت ملی آمریکا قرار داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میترا

    صفحه دگرباش چرا فقط اخبار را منتشر می کند؟ انتشار این اخبار خوب است ولی دگرباش ها بیشتر نیاز به مطالب و مقالات دارند که شناخت آنها را از خود و محیط و جامعه شان افزایش دهد. صفحه دگرباش چرا مقالاتی از این دست را بسیار کم منتشر می کند؟

  • Ramin

    آمریکاییها باید رفع تبعیض از همجنسگرایان را از کشور خودشون شروع کنند،چرا که هنوز هم در برخی ایالت های امریکا ازدواج همجنسگرایان امکانپذیر نیست. همچنین همجنسگرایان در بسیاری موارد دیگر با تبعیض روبرو هستند، برای مثال در بسیاری از نقاط امریکا مردان همجنسگرا قادر به اهدای خون نیستند!