ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع اعتراضی معلمان مقابل مجلس برگزار می‌شود

کانون صنفی معلمان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که یکشنبه، ۱۰ اسفند ماه در اعتراض به مشکلات معیشتی‌ فرهنگیان کشور یک «تجمع سکوت» برگزار می‌کند.

کانون صنفی معلمان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که یکشنبه، ۱۰ اسفند ماه در اعتراض به مشکلات معیشتی‌ فرهنگیان کشور یک «تجمع سکوت» برگزار می‌کند.

اطلاعیه کانون صنفی معلمان در سایت این نهاد صنفی – مدنی منتشر شده. در این اطلاعیه آمده است که «تجمع اعتراضی» معلمان در تهران از ساعت ۱۴ الی ۱۶ مقابل مجلس شورای اسلامی و در شهرستان‌های شعبه‌ کانون در ادارات آموزش و پرورش برگزار می‌‌شود.

گزارش‌های تأیید نشده حاکی از آن است که سایت‌هایی که اطلاعیه کانون صنفی معلمان را نشر داده‌اند فیلتر شده‌اند.

هفته گذشته کانون صنفی معلمان به معاونت سیاسی وزارت کشور نامه نوشت و برای برگزاری یک تجمع مسالمت‌آمیز در اعتراض به وضعیت ناهنجار معیشتی معلمان مقابل مجلس شورای اسلامی تقاضای مجوز کرد. این نامه تاکنون بی‌پاسخ مانده است.

کانون صنفی معلمان در این نامه نوشته است: «به درخواست بخش قابل توجهی از فرهنگیان و به منظور انتقال پیام معلمان به نمایندگان مجلس برای در نظر گرفتن وضعیت معیشتی همکارانمان تقاضا می‌شود درخواست ما را برای برگزاری تجمع مسالمت‌آمیز در روز دهم اسفند در مقابل مجلس شورای اسلامی بررسی و نتیجه را اعلام کنید.»

کانون صنفی معلمان در نامه به معاونت سیاسی وزارت کشور خاطرنشان کرده که این تجمع به شکل مسالمت‌آمیز برگزار می‌شود، در نظم و امنیت محل خللی به وجود نمی‌آید و در این زمینه همه مسئولیت‌ها را به عهده گرفته است.

یکشنبه، ۳ اسفند ماه معلمان شهرهای استان کرمانشاهان، فارس، خراسان، تهران، کهگیلویه و بویراحمد ،کردستان و گیلان با بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی، در اقدامی هماهنگ در اعتراض به وضع نامناسب معیشتی‌شان اعتصاب کردند و سر کلاس‌های درس نرفتند. شماری از معلمان شهرهای تهران و کرج و قزوین و بوشهر هم در این اعتصاب شرکت کرده بودند.

معلمان می‌گویند وزارت آموزش و پرورش پنج هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد و نمی‌تواند نیازهای کادر آموزشی را برآورده کند.

پس از اعتصاب گسترده معلمان، کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی وعده داد که چهار هزار میلیارد تومان به بودجه ۲۲درصدی آموزش و پرورش در سال آینده اضافه کند. معلمان اما این مبلغ را ناکافی می‌دانند، می‌گویند در حد وعده است و حتی اگر تحقق پیدا کند، معلوم نیست چند درصد از آن سهم کادر آموزشی می‌شود.

معلمان همچنین به تبعیض بین کارکنان وزارت آموزش و پرورش نیز معترض‌اند. بر اساس مصوبه دولت،فوق‌العاده شغل فقط به پرسنل فرهنگی آموزش و پرورش تعلق می‌گیرد و معلمان از آن بی‌بهره می‌مانند. معلمان می‌گویند آن‌ها به طور مستقیم با دانش‌آموزان سر و کار دارند و بار اصلی بر روی دوش آن‌هاست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اسماعیل احمدی / زرتشت

    درود . همراه معلمان گرامی میهن خواهیم بود ..........