ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خشونت و اعتراض در آتن علیه تمدید ریاضت اقتصادی

تظاهرات مسالمت‌آمیز علیه ادامه سیاست ریاضت اقتصادی در آتن به خشونت کشیده شد و صدها معترض شیشه‌های مغازه‌ها را شکستند، به خودروها حمله کردند و سطل‌های زباله‌ را به آتش کشیدند.

در پی آخرین مذاکرات اتحادیه اروپا و رهبران یونان سیاست ریاضت اقتصادی در این کشور تمدید شد. گروهی از مخالفان این سیاست چهارشنبه شب ۲۶ فوریه به خیابان‌ها آمدند و علیه آن دست به تظاهرات مسالمت‌آمیز زدند. این تظاهرات به خشونت کشیده شد.

نیروهای پلیس در خشونت‌های چهارشنبه شب ۲۶ فوریه

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، این نخستین تظاهرات ضد سیاست ریاضت اقتصادی در یونان پس از روی کار آمدن حزب چپ‌گرای سیریزا بود.

در این تظاهرات که در مرکز آتن برگزار شد حدود ۲۰۰ تا ۴۵۰ از نیروهای چپ شرکت داشتند. آن‌ها ده‌ها خودرو و سطل‌های زباله‌ را به آتش کشیدند، ایستگاه‌های اتوبوس را ویران کردند و ویترین مغازه‌ها را شکستند.

دولت یونان روز سه‌شنبه پس از هفته‌ها کشمکش با اتحادیه اروپا با تمدید کمک‌های این اتحادیه موافقت کرد.

این اقدام در صفوف حزب چپگرای سیریزا نیز مورد انتقاد قرار گرفت. آلکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان و رهبر سیریزا با وعده لغو برنامه ریاضت اقتصادی و اجرای اصلاحات روی کار آمد.

وزیران اقتصاد و دارایی کشورهای حوزه یورو جمعه ۲۰ فوریه در بروکسل موافقت کردند که فرصت یونان را برای بازپرداخت وام‌هایش چهار ماه دیگر تمدید کنند. یونان خواهان مهلتی شش ماهه بود.

در جریان مذاکرات بروکسل توافق شد که یونان تا دوشنبه ۲۳ فهرستی از اصلاحات اقتصادی خود را در اختیار کشورها و نهادهای وام‌دهنده قرار دهد.

نمايندگان مجلس آلمان (بوندستاگ) در روز جمعه  ۲۷ فوريه با اکثریت آرا به ادامه کمک‌های اروپا به يونان رأی مثبت دادند.

از ۵۸۷ رأی داده‌شده، ۵۴۲ نماينده به ۴ ماه تمدید کمک‌ها به یونان تا ۳۰ ژوئن سال ۲۰۱۵، رأی مثبت دادند. ۳۲ نماینده رأی منفی و ۱۳ نماینده نیز رأی ممتنع دادند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.