ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علم‌الهدی: کنسرت موسيقی مطرب‌بازی است و در مشهد نباید برگزار شود

امام جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان گفت چون تمام شهر مشهد حرم امام هشتم مسلمانان است، برگزاری کنسرت در مشهد، مطرب‌بازی در این حرم محسوب می‌شود.

احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان گفت با موسیقی مشکلی ندارد اما آن را بی‌بندوباری می‌داند. او گفت در مشهد که حرم امام هشتم شیعیان قرار دارد، نباید کنسرت برگزار شود.

علم‌الهدی: چون تمام شهر مشهد حرم امام رضاست، برگزاری کنسرت در مشهد، مطرب‌بازی در حرم آن حضرت است.

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) احمد علم‌الهدی، در خطبه‌های نماز جمعه هشتم اسفندماه مشهد گفت: «اين که می‌گويم در مشهد کنسرت برگزار نشود از باب اعمال قدرت و دستور نيست بلکه حرف طلبگی من است.»

او با بیان این‌که «به نظر من اين بی‌بندوباری است»، افزود: «ما با موسيقی مسأله‌ای نداريم و در اين زمينه هم هر کس پيرو مرجع تقليد خود است، اما کنسرت، مطرب‌بازی است.»

علم‌الهدی همچنین گفت: «چون تمام شهر مشهد حرم امام رضا است لذا برگزاری کنسرت در مشهد، مطرب‌بازی در حرم آن حضرت است.»

او دفاع از برگزاری کنسرت‌ها را به رسانه‌های خارج از کشور نسبت داد و گفت: «ما نمی‌خواهيم برخی عزيزان را بدنام کنيم و بگوييم با آن طرف آب در ارتباطند اما انجام اين کارها ناخواسته دست آن‌ها را در دست دشمن قرار می‌دهد.»

شامگاه چهارشنبه، ششم اسفندماه به‌دستور دادستانی مشهد کنسرت علیرضا قربانی و گروه اشتیاق در «گل‌بهار»، شهری در نزدیکی مشهد، لغو شد. پیش از این نیز کنسرت‌های دیگری در این شهر لغو شده بودند.

علی مظفری، رئيس کل دادگستری استان خراسان رضوی هفتم اسفندماه درباره علت صدور مجوز برگزاری کنسرت‌ها در مشهد و سپس لغو آن‌ها، گفت: «مرجع ارائه و صدور مجوز برای برگزاری کنسرت‌ها، دادگستری نيست اما اين سازمان به لحاظ وظيفه قانونی حق نظارت بر تمام رفتار دولت را دارد.»

او افزود: «دادگستری می‌تواند اگر صنفی اعم از اداری، حقوقی و ... تصميمی گرفت که به تشخيص دادستان و مقام قضايی به مصلحت جامعه نبود، آن را لغو کند.»

رئيس کل دادگستری استان خراسان رضوی مشهد را «پايتخت معنوی جهان اسلام» نامید و افزود دولتمردان در برنامه‌ریزی‌های خود این مسأله را در نظر بگیرند.

به‌گفته او قبل از برگزاری کنسرت‌ها، اگر دادستانی احساس کند اجرای آن‌ها به مصلحت جامعه نيست «بايد از بروز واقعه پيشگيری کند».

لغو کنسرت‌های موسیقی در دو سال اخیر افزایش یافته است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که در یک سال گذشته ۲۰ کنسرت موسیقی در ایران لغو شده است.

هفته گذشته علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران گفته بود این وزارتخانه در مورد کنسرت‌های موسیقی «تسلیم گروه‌های خودسر نمی‌شود» اما به‌نظر می‌رسد وزارت ارشاد تسلیم در برابر «گروه‌های خودسر» را به مقاومت و مقابله با آن‌ها ترجیح می‌دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حمید

    مقصود موسیقی اصیل بود و نه موصیقی اصل در کامنت بالا.

  • حمید

    بهنام خان: جنبه تقدسی یعنی چه؟ موسیقی اصل یعنی چه؟ جنبه ابتذالی یعنی چه؟ چند درصد مردم تمام شهرهای ایران باشعور و روشنفکرند؟ چگونه میتوان  باشعور و روشنفکر را از هم تفکیک کرده و چگونه میتوان فکر را روشن و  خاموش کرد؟ 

  • بهنام

    یکی نیست به این فسیل مذهبی بگوید علت مرگ به اصطلاح امام رضا خوردن مشروب بوده است که اسم آنرا اینک ( انگور مسموم ) گذاشته اند و این فسیل مذهبی مگر وکیل و وصی امام رضاست که برای مردم تعیین تکلیف میکند . مشهد هم مانند تمامی شهرهای ایران دارای مردمی با شعور و روشنفکر است و هیچ جنبه تقدسی در آن وجود ندارد . در ثانی کنسرت موسیقی اصیل بوده و هیچ جنبه ابتذالی در آن وجود نداشته است که بخواهند آن را بهانه کنند . با این بهانه های من در آوردی در اصل دارند با دولت و وزارت ارشاد مخالفت میکنند و با ضرب و زور میخواهند حرف عبث خود را به کرسی بنشانند .

  • دهوند

    البته ایشان درست میگوید ، کنسرت و مطرب بازی بد است ، ولی غارت دارایی ها و سرمایه های مردم بسیار خوب است. گسترش فساد و فقر و فحشا و قاچاق و مواد مخدر و بیکاری و گرانی و رکود اقتصادی با وجود صدها میلیارد دلار درامدهای نفتی از یک طرف ، هزارها میلیارد تومان سرمایه ها و دارایی های مردم گرسنه را در چارچوب بنیادها و نهادها و مرقد امام رضا و هزار ها امام زاده دروغین ... سپاه و بسیج و انواع شرکتها و ... در اختیار گرفتن و حیف و میل کردن و در شهرهای سامرا و نجف و کربلا و جاهای دیگر و در غزه و لبنان و سوریه و ... برای طرفدار جمع کردن در پاکستان و افریقا و ... و هزینه کردن و ساخت موشک و بمب اتمی و ... و سرکوب و زندانی و شکنجه و اعدام مردم خیلی خوب است. بیکاری تحصیلکرده ها و تولیدکنندگان و کارگران و فقر و نداری نیروی کار ، از طرف دیگر هزینه کردن برای حوزه های آخوندی و برای آخوندها و طلبه ها خیلی خوب است. همه چیز فدای نظام و رهبر خودخوانده مسلمین جهان (!) و آخوندها و اوباش طرفدارشان. خاک بر سر عوام و سرکوبگران مردم.

  • مومن

    کلمات گهر بار یک عمله استبداد مذهبی دیگر: علم‌الهدی : «چون تمام شهر مشهد حرم امام رضا است ، لذا برگزاری کنسرت در مشهد، مطرب‌بازی در حرم آن حضرت است.» «این که می‌گویم در مشهد کنسرت برگزار نشود از باب اعمال قدرت و دستور نیست بلکه حرف طلبگی من است.» جاهل و بیسواد بدنیا آمدی، جاهل و عامی زندگی کردی و جاهل و غافل هم از این دنیا خواهی رفت.

  • فرهاد

    چون تمام ایران قبر امامان شیعه و سی هزار تخم و ترکه و امامزاده شان است احوط آن است که اصلا در کل مملکت مطرب بازی نشود. بهتر است ملت برای صواب اخروی سیصد و شصت و پنج روز سال را توی سرشان بزنند که انشالله بجای این دنیا آن دنیا مطرب بازی کنند. امام رضا هم که قبرش را در مملکت ما جا گذاشته الان آن دنیا مشغول حوری بازی و مطرب بازی است.

  • Majid

    "او با بیان این‌که «به نظر من این بی‌بندوباری است»، افزود: «ما با موسیقی مسأله‌ای نداریم و در این زمینه هم هر کس پیرو مرجع تقلید خود است، اما کنسرت، مطرب‌بازی است.» علم‌الهدی همچنین گفت: «چون تمام شهر مشهد حرم امام رضا است لذا برگزاری کنسرت در مشهد، مطرب‌بازی در حرم آن حضرت است.»" ۲ نکته: ۱- مرجع تقلید در دین یعنی بی بند و باری و ایجاد تفرقه که این خود مساله است. موسیقی را خداوند خلق کرده و مرجعیت در تمام امور هم فقط و فقط د ر انحصار اوست. آخوند و مرجعیت خود ساخته اش یعنی مطرب بازی و به مسخره گرفتن دین. ۲- امام رضا خود هم اطلاع ندارد که جهل الهداهایی و مطربان مداحشان به  روی زمین شهری را حرم او قرار داده و زیر نامش به عوامفریبی و هزار میمون بازی دیگر مشغولند. اما خدا از این بازیها آگاه است و دیر یا زود به خدمت این حضرات خواهد رسید. بدون هیچ شک و تردید.