ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صدور گاز روسیه به اوکراین به شرط تسویه حساب ادامه می‌یابد

تأمین گاز اوکراین به شرط پرداخت بدهی‌های کی‌یف تضمین شد. پوتین تهدید کرده بود که سوم مارس گاز اوکراین را قطع می‌کند. آلمان و فرانسه از روند آتش‌بس در شرق ابراز رضایت کرده‌اند.

روسیه تأمین گاز اوکراین تا ماه آوریل را به شرط پرداخت بدهی‌های کی‌یف تضمین کرد. پوتین تهدید کرده بود که سوم مارس شیرهای گاز به اوکراین را می‌بندد. رهبران آلمان، فرانسه، روسیه و اوکراین از روند آتش‌بس ابراز رضایت کرده‌اند.

رهبران فرانسه، آلمان، اوکراین و روسیه با یکدیگر در باره روند صلح در شرق اوکراین تلفنی صحبت کرده‌اند و خواستار آن شده‌اند که سازمان امنیت و همکاری اروپا نقش برجسته‌تری در نظارت بر آتش‌بس بر عهده گیرد.

سخنگوی مرکل می‌گوید صدراعظم آلمان از روند آتش‌بس و خروج سلاح‌های سنگین از منطقه ابراز رضایت کرده. فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه خواستار اجرای بهتر مفاد توافق شده است.

پوتین، پوروشنکو، مرکل و اولاند از سازمان همکاری و امنیت اروپا خواسته‌اند همه روزه گزارشی از آخرین تحولات شرق اوکراین منتشر سازد. مبادله اسرا و مدیریت ارسال کمک‌های انساندوستانه نیز قرار است با مشارکت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ انجام گیرد.

با فروکش کردن تنش‌، قرار شده صدور گاز روسیه به اوکراین و اروپا نیز از سر گرفته شود.

در مذاکرات چند ساعته وزیران انرژی روسیه و اوکراین در بروکسل که با وساطت کمیسیون اتحادیه اروپا انجام گرفت، قرار شد اوکراین بدهی مربوط به گاز مصرفی ماه مارس را پرداخت کند. در این مذاکرات، ترانزیت گاز روسیه به اروپا نیز تضمین شد. الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت، کنسرن «گاز پروم» تنها همان میزان گازی را ارسال می‌کند که مبلغ آن پرداخت شده باشد.  روسیه پیش‌تر تهدید کرده بود که از سه‌شنبه ۳ مارس، شیر گاز به اوکراین را می‌بندد.

مسکو و کی‌یف، می‌خواهند تحت میانجیگری اتحادیه اروپا تا آخر مارس به گفت‌گوهای خود بر سر تأمین گاز ادامه دهند و به نظر می‌رسد ارسال گاز تا آوریل ادامه یابد در مورد تأمین گاز شرق اوکراین نیز قرار است دور جدیدی از گفت‌وگو میان طرفین آغاز شود.

یک هفته پیش‌تر، پوروشنکو  دستور داده بود گاز مناطق تحت کشمکش در دونتسک و لوهانسک قطع شود. پوتین در ۲۵ فوریه این اقدام را «نسل کشی» مردم گرسنه و جنگ‌زده خواند و  تهدید کرد در صورت تسویه نشدن بدهی‌های اوکراین، صدور گاز به این کشور را متوقف می‌کند.

اوکراین باید تا پایان سال ۲۰۱۴ رقمی معادل ۱ / ۳ میلیارد دلار را در دو قسط برداخت می‌کرد تا بدهی‌های گذشته‌اش به کمپانی روسی «گازپروم» را جبران کند. طبق توافقی که با وساطت اتحادیه اروپا در ۳۰ اکتبر ۲۰۱۴ حاصل شد، قرار بود صادرات گاز روسیه به اوکراین تا مارس ۲۰۱۵ ادامه یابد. ارزش قرارداد صدور گاز روسیه به اوکراین ۶ / ۴ میلیارد دلار است. توافق شده بود که یک و نیم میلیارد دلار باقی‌مانده، با کمک اتحادیه اروپا و صندوق بین‌المللی پول تأمین شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.