ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادای احترام مردم به بوریس نمتسوف در مسکو

صدها نفر در مراسم خاکسپاری بوریس نمتسوف، منتقد سیاست‌های رئیس‌جمهور روسیه شرکت کردند. مقامات روسیه مانع از حضور گروهی از سیاستمداران در این مراسم شدند.

در مراسم خاکسپاری بوریس نمتسوف، منتقد سیاست‌های رئیس‌جمهور روسیه که جمعه شب به قتل رسید، صدها نفر بر سر پیکر او حاضر شده و به وی ادای احترام کردند. مقامات روسیه مانع از حضور گروهی از سیاستمداران در این مراسم شدند.

مراسم خاکسپاری بوریس نمتسوف، منتقد سیاست‌های رئیس‌جمهور روسیه

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه این مراسم پیش از ظهر سه‌شنبه ۳ مارس از «مرکز ساخاروف»، موزه اختصاص داده شده به حقوق بشر، با ادای احترام شهروندان به پیکر بوریس نمتسوف آغاز شد.

از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۴ به وقت محلی تابوت بوریس نمتسوف برای ادای احترام باز ماند تا سپس به خاک سپرده شود.

بوريس نمتسوف ۵۵ ساله، منتقد سياست‌های ولاديمير پوتين رئيس‌جمهوری روسيه و منتقد نقش مسکو در بحراين اوکراين، جمعه شب ۲۷ فوريه به ضرب چهار گلوله از پشت سر در نزديکی کرملين کشته شد.

چندین شخصیت اروپایی اعلام کردند که از شرکت آن‌ها در مراسم خاکسپاری نمتسوف جلوگیری شده است.

بوگدان بوروسویچ، رئیس مجلس سنای لهستان گفت مقامات روسیه به او اجازه شرکت در این مراسم را نداده‌اند. او گفت: «منتظرم تا ببینم به چه دلیل چنین تصمیمی گرفته شد.»

این تصمیم می‌تواند مقابله به مثل روسیه با تحریم‌های اروپا علیه چند تن از مقامات این کشور باشد.

عصر دوشنبه ساندرا کلانیت، نماینده پارلمان اروپا از لتونی نیز گفت در فرودگاه بین‌المللی شرمتی‌یوو مسکو مانع از ورود او شده‌اند.

بوريس نمتسوف منتقد ولاديمير پوتين و منتقد نقش مسکو در بحراين اوکراين، جمعه شب ۲۷ فوريه کشته شد.

برخی از مخالفان سیاسی، از جمله آلکسی ناوالنی  نیز که در پایان ماه فوریه به اتهام پخش غیرقانونی اعلامیه به ۱۵ روز زندان محکوم شده، به دستور دستگاه قضایی نتوانست در مراسم خاکسپاری شرکت کند.

رویترز نوشته است، ولادیمیر پوتین که هر گونه دخالت در قتل بوريس نمتسوف را رد کرده، آرکادی دوُرکوویچ، معاون نخست‌وزیر و نماینده جناح اقلیت لیبرال در کرملین را که به‌طور فزاینده‌ای از تعداد آن‌ها کاسته می‌شود، به مراسم فرستاده است.

به نقل از این گزارش، بیشتر کسانی که در مراسم شرکت کرده بودند از نیروهای اپوزیسیون بودند، اپوزیسیونی که در اقلیت محدودی هستند و پوتین همچنان از محبوبیت بالایی برخوردار است.

لو پونوماریف، یکی از فعالان حقوق بشر با بیان این‌که رسانه‌های رسمی روسیه اغلب به مخالفان کرملین برچسب «خائن» می‌زنند، گفت: «اگر شما به سخنان مردم درباره این جنایت گوش کنید روایت‌های متفاوتی را خواهید شنید. برخی پوتین را محکوم می‌کنند برخی نه. اما همه بر این توافق دارند که تلویزیون دولتی فضایی را ایجاد کرد که منجر به چنین فاجعه‌ای شد.»

قتل بوریس نمتسوف در نزدیکی کرملین و در امنیتی‌ترین منطقه‌ مسکو، ولادیمیر پوتین را در موقعیت حساسی قرار داد.

بازپرس‌های پرونده می‌گویند تصاویر دوربین‌های مدار بسته را بررسی  کرده و آزمایش‌های پزشکی را برای ردیابی عاملان این حمله انجام داده‌اند.

آن‌ها برای در اختیار قرار دادن هرگونه اطلاعات مفید، وعده پاداش سه میلیون روبلی (حدود ۴۳ هزار یورو) داده‌اند.

آنا دوریتسکایا، مانکن اوکراینی و دوست دختر بوریس نمتسوف که هنگام حمله در کنار او بود، اجازه یافت تا وارد اوکراین شود. دوریتسکایا که ساعت‌ها مورد بازجویی بازپرس‌ها قرار داشت گفت به این ماجرا ربطی ندارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.