ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چندین نفر در حادثه انفجار معدن در شرق اوکراین کشته شدند

انفجار در معدن زغال سنگ در شرق اوکراین جان ده‌ها نفر را گرفت. دست کم ۱۴ معدن‌چی نیز زخمی شده‌اند. این انفجار در ۸ سال گذشته مرگ‌بارترین حادثه در معادن اوکراین بوده است.

انفجار گاز متان در یک معدن زغال سنگ در شرق این کشور، باعث مرگ دست‌کم ۱۰ نفر شده است. سخنگوی پارلمان اوکراین گفت این حادثه بامداد چهارشنبه ۴ مارس در معدن  زاسیادکو  رخ داده است.

گروهی از معدنچیان برای کمک به حادثه‌دیدگان به محل انفجار آمده‌اند

گفته می‌شود که دست‌کم ۱۴ معدن‌چی دیگر هم در حادثه انفجار زخمی شده‌اند. این انفجار در هشت سال گذشته مرگ‌بارترین حادثه در معادن اوکراین بوده است.

خبرگزاری رویترز از قول مقامات محلی نوشته که حدود ۷۰ نفر در زمان حادثه در این معدن مشغول کار بوده‌اند و بنابراین احتمال افزایش قربانیان وجود دارد.

معدن زاسیادکو در منطقه‌ تحت کنترل شورشیان جدایی‌طلب قرار دارد و هنوز امدادگران نتوانسته‌اند به محل حادثه که در دونتسک قرار دارد وارد شوند. تا زمانی که گازهای سمی کاملا تخلیه نشود امکان ورود امدادگران وجود ندارد.

دونتسک، محل اصلی درگیری‌های ماه‌های گذشته میان جدایی‌طلبان و نیروهای دولتی بوده است. یک مقام‌رسمی از اتحادیه معدنکاران به تلویزیون اوکراین گفته که در روزهای اخیر در این منطقه درگیری رخ نداده است. معادن این منطقه با وجود کشمکش‌های مسلحانه، همچنان به کار خود ادامه می‌دادند.

هرچند در هشت سال گذشته این حادثه مرگبارترین مورد بوده اما وضعیت ایمنی معادن در اوکراین چندان مناسب نیست و حوادث مشابه قبلا هم رخ داده است.

معدن زاسیادکو در سال ۲۰۰۷، بار دیگر دچار انفجار شده بود. بر اثر آن حادثه ۱۰۶ نفر کشته شدند.

سخنگوی پارلمان اوکراین گفته بود که دستکم ۳۰ معدنچی در سانحه انفجار کشته شده‌اند اما خبرگزاری‌های رویترز و آلمان در پایان روز چهارشنبه با تاکید بر تعداد ۱۰ کشته، اعلام کردند که اعلام این مقام، نادرست بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.