ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مقامات افغان به نقض حقوق بشر متهم شدند

دیده‌بان حقوق بشر سیاستمداران و مقامات دولتی در افغانستان را به شکنجه، قطع عضو و قتل متهم می‌کند. این نهاد متهمان نقض حقوق بشر را متحدان اصلی ناتو می‌داند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی از نقض فاحش حقوق بشر در افغانستان، از جمله شکنجه، قطع عضو و قتل نوشته و متهمان نقض حقوق بشر را متحدان اصلی ناتو دانسته است.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، گزارش ۱۲ صفحه‌ای دیده‌بان حقوق بشر با عنوان «امروز همه ما باید بمیریم» منتشر شده و در آن نام هشت سیاستمدار و مقام افغان فهرست شده است. این افراد از پرنفوذترین مقامات این کشور به‌شمار می‌روند.

به‌گفته دیده‌بان حقوق بشر، نیروهای هم‌پیمان با ناتو مرتکب نقض جدی حقوق بشر شده‌اند. این سازمان نمونه‌هایی در این زمینه مثال زده است:

در کندوز شبه‌نظامیان غیرنظامیان را به قتل رسانده و مالیات غیرقانونی جمع‌آوری کرده‌اند. میر علم، یکی از رهبران پیشین تندروها در این اقدامات مسئول شناخته شده است.

اسدالله خالد، رئیس سابق سازمان اطلاعات افغانستان، متهم به سهیم بودن در اعمالی چون شکنجه، قتل و تجاوز به زنان و دختران شده است.

ژنرال عطا محمد نور، فرماندار ولایت بلخ متهم به حمایت و تغذیه شبکه‌ای از شبه‌نظامیان شده که این شبکه در نقض حقوق بشر مسئول شناخته شده است. دیده‌بان حقوق بشر به یک گزارش محرمانه ناتو در سال ۲۰۱۱ استناد کرده است.

ژنرال عطا محمد نور، فرماندار ولایت بلخ

ژنرال عبدالرازق، رئیس پلیس قندهار و یکی از مهم‌ترین هم‌پیمانان آمریکا نیز از جمله به اعمال شکنجه، قطع عضو و قتل متهم شده است.

گزارش دیده‌بان حقوق بشر بر اساس ۱۲۵ مصاحبه تنظیم شده است. کارکنان این نهاد مدافع حقوق بشر به‌طور عمده در افغانستان با قربانیان، خانواده‌های آن‌ها، شاهدان، نمایندگان دولت، روزنامه‌نگاران، مدافعان حقوق بشر، کارکنان سازمان ملل و نیروهای امنیتی افغان و بین‌المللی گفت‌وگو کرده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر برخورد عادلانه و حقوقی با این جنایت‌ها را مورد انتقاد قرار داده و گفته است مرتکبین این جنایت‌ها مجازات نشده‌اند و هیچ بررسی‌ای در این زمینه وجود ندارد. حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان نیز نتوانست متهمان را به دست عدالت بسپارد.

این سازمان مدافع حقوق بشر از دولت جدید افغانستان خواسته تا این مهم را به انجام رساند و ایالات متحده را فراخوانده تا در این راه اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان را حمایت کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.