ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر کشور: قانون برای مبارزه با پول‌های کثیف کافی نیست

وزیر کشور ایران در واکنش به تهدید لاریجانی به برخورد قضایی با کسانی که در قدرت پول کثیف می‌گیرند، برای فاش کردن فرآیند پول‌های کثیف در اقتصاد ایران، اعلام آمادگی کرد.

عبد‌الرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران، در واکنش به تهدید رئیس مجلس به برخورد قضایی با کسانی که در قدرت پول کثیف می‌گیرند، برای فاش کردن فرآیند ورود پول‌های کثیف به اقتصاد ایران، اعلام آمادگی کرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی

رحمانی فضلی روز پنج‌شنبه ۱۴ اسفند ماه، در حاشیه بازدید از یک کمپ ترک اعتیاد در واکنش به پرسش خبرنگاران در مورد ورود پول‌های کثیف به حوزه‌های سیاست، اقتصاد و فرهنگ توضیحاتی داد.

او گفت که آماده است که هر جا، حتی در صحن غیر‌علنی مجلس، گزارش دقیقی از فرآیند «پول‌های کثیف در اقتصاد» ارائه دهد.

رحمانی فضلی با اشاره به دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد گفت: «این درست است که ما در کشور قانون داریم اما زمانی که این قانون وجود دارد، شهرام جزایری، فساد ۳ هزار‌ میلیاردی و بابک زنجانی‌ها نیز به وجود آمده است.»

او در ادامه گفت که پیش از نیز «در مورد پول‌های کثیف و ورود آن‌ها به سیاست» به کسانی که در قدرت هستند هشدار داده و گفته بوده که باید روزنه‌ها را ببندیم.

این صحبت‌ها واکنش وزیر کشور به حرف‌های علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، در نطق پیش از دستور روز ۱۳ اسفند است که در آن «برخی از وزرا» را که در مورد پول‌های کثیف صحبت می‌کنند خطاب قرار داده و گفته بود: «اگر اطلاعی از انتقال چنین پولی در انتخابات اخیر دارند که آن‌ها را به‌قدرت رسانده اعلام کنند. اگر کسی از این گونه اقدامات اطلاعی دارد باید در اختیار قوه قضاییه قرار دهد.»

در چند هفته گذشته تنها رحمانی فضلی بوده که در مورد «پول‌های کثیف» در سیاست ایران صحبت کرده است.

وزیر کشور اما در ادامه توضیحاتش به خبرنگاران تأکید کرد که انگار علی لاریجانی از اصل صحبت‌های او  اطلاعی نداشته است: «آقای لاریجانی فکر کرده که من گفته‌ام انتخابات کنونی مشکل دارد.»

در حالی که وزیر کشور دولت حسن روحانی، دولت محمود احمدی‌نژاد را متهم می‌کند که برای خرید رأی «پول‌های کثیف» را وارد سیاست کرده است، علی لاریجانی، رئیس مجلس،در تعارفی سیاسی به وزیر کشور هشدار می‌دهد که «اگر انتخابات در دولت حسن روحانی آلوده به پول‌های کثیف است، بگویید تا قوه قضاییه رسیدگی کند.»

نظر به این‌که لاریجانی خطاب به وزیر کشور گفته است که «مگر ما قانون نداریم در کشور که جلوی این مسائل را بگیرد»، رحمانی فضلی نیز در  پاسخ گفته است: «قانون به‌تنهایی کافی نیست. ما قانون داشتیم، شهرام جزایری به وجود آمد. قانون داشتیم، فساد ۳ هزارمیلیاردی به وجود آمد و قانون داشتیم، بابک زنجانی‌ها به وجود آمدند.»

رحمانی فضلی در پایان صحبت‌هایش اظهار امیدواری کرده است که مجلس با وزارت کشور همکاری کند تا با «جریانات کثیف پول» مبارزه کنند.

از سوی دیگر اما الیاس نادران، نماینده تهران در مجلس ایران نیز اخیراً بانک مرکزی را متهم به پول‌شویی کرده بود و گفته بود که محموله‌هایی از چمدان‌های پر از ارز از کشور خارج شده است. به گفته این نماینده مجلس «این ارزها همان ارزهای آزادشده از توافقنامه ژنو است.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Majid

    کار فساد مالی و کثافت اخلاقی در تمامی کشور از کار گذشته و مبارزه با پول کثیف یعنی کشک! کش ندیم! 

  • حمید

    شاید که نقش صورت خمینی بر پول آنرا کثیف کرده و بتوان آنرا با حصر نمودن در حجاب تمیز کرد؟