ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۸ مارس امسال چه می‌خواهیم؟ - گفت‌وگو با رضوان مقدم

چرا حکومت جمهوری اسلامی تا این حد به برگزاری روز جهانی زن حساسیت نشان می‌دهد؟

اعدام ریحانه جباری، اسیدپاشی به صورت زنان، بازداشت فعالان حقوق زنان، تبعیض و استثمار زنان در بازار کار، حجاب اجباری، قوانین تبعیض‌آمیز و خشونت و سرکوب و تحقیر، برش هایی از واقعیات زندگی فردی و اجتماعی زنان ایرانی در سال گذشته بودند.

تصویری از رضوان مقدم
رضوان مقدم

در آستانه روز جهانی زن هستیم. برگزاری مراسم ۸ مارس ، از نظر جمهوری اسلامی، غیرقانونی است و زنان در این روز به جای آن که حق داشته باشند خواست‌هایشان را یکصدا طلب کنند، با خشونت و سرکوب حکومت مواجه شده‌اند.

مراسم ۸ مارس امسال حول و حوش چه مطالباتی برگزار خواهد شد؟ آیا لغو استثمار و تبعیض در بازار کار، کماکان یکی از مطالبات زنان خواهد بود؟ چرا حکومت ایران تا این حد به برگزاری روز جهانی زن حساسیت نشان می‌دهد؟ با وجود آن که حجاب اجباری از خط قرمزهای جمهوری اسلامی است، چرا در سال گذشته اعتراضات زنان به حجاب اجباری گسترش پیدا کرد؟ چه راهکاری برای گذر از  دوگانه مقاومت علیه حجاب اجباری و  فشار حکومتی به زنان، وجود دارد؟

این‌ها تعدادی از پرسش‌هایی هستند که رادیو زمانه به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی زن از رضوان مقدم، کنشگر حقوق زنان پرسیده است. رضوان مقدم در برلین، پایتخت آلمان اقامت دارد.

گفت‌وگو با رضوان مقدم از اینجا بشنوید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.