ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرار وزیر دفاع یمن از حصر خانگی حوثی‌ها

ژنرال محمود الصبیحی، وزیر دفاع یمن با استفاده از تونل مخفی از پیش‌ تعبیه‌شده، به خانه یکی از پسران خود در حوالی خانه خود و سپس به سوی شهر «عدن» گریخته است.

ژنرال محمود الصبیحی، وزیر دفاع یمن، از حبس خانگی در صنعا گریخت و به سمت عدن رهسپار شده‌ است.

وزیر دفاع یمن، پس از فرار از حصر، با کاروانی از محافظان و سربازان وفادار به شهر عدن گریخته است ‌

به گزارش خبرگزاری رویترز، محمد الصبیحی، وزیر دفاع یمن، حدود دو هفته پیش از حبس خانگی در پایتخت یمن گریخته و شنبه هفتم مارس، به سوی شهر «عدن» گریخته است.

ماجرای یک فرار

گفته می‌شود الصبیحی با استفاده از تونل مخفی از پیش‌ تعبیه‌شده در خانه خود به خانه یکی از پسران خود در حوالی خانه خود گریخته است.

رویترز نیز در این رابطه گزارش داد که وزیر دفاع یمن، پس از فرار از حصر، با کاروانی از محافظان و سربازان وفادار روز شنبه هفتم مارس به سمت عدن رهسپار شده‌ است. بر اساس سخنان مقام‌های رسمی دولت یمن در عدن، او یکشنبه به این شهر وارد شده‌ است.

این مقام‌ها همچنین گفته‌اند که حوثی‌ها با خبردار شدن از فرار الصبیحی به جستجوی گسترده برای دستگیری او دست زده‌اند. بر اساس این اطلاعات، حوثی‌ها در استان «الحدیده» در غرب یمن به کاروانی حمله کرده‌اند و چهار تن از محافظان صبیحی را کشته‌اند، اما موفق به دستگیری او نشده‌اند.

دولت «رسمی» در عدن

صنعا، پایتخت یمن، از ماه ژانویه سال جاری تحت کنترل «حوثی‌‍‌ها»، گروه شیعی شبه‌نظامی یمن قرار دارد که ششم فوریه، با محاصره‌ کردن کاخ ریاست‌جمهوری و انجام «کودتا»، اداره امور را از دست عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری سابق خارج کردند. حوثی‌ها اکنون شورای ریاست‌جمهوری تشکیل داده‌اند.

اکنون در حالی‌ که منصور هادی نخست از سمت ریاست‌جمهوری استعفاء داد، اما اکنون در پی بازپس‌گیری سمت خود است. او در شهر عدن در جنوب یمن دولت خود را به‌ عنوان رئیس‌جمهوری قانونی یمن برپا کرده‌ است.

فرار الصبیحی، وزیر دفاع به سوی عدن به افزایش قدرت هادی خواهد انجامید و ریسک آغاز جنگ داخلی گسترده در این کشور را افزایش خواهد داد.

به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، قدرت‌های غربی نیز که ایران را به حمایت نظامی و مالی از حوثی‌ها متهم می‌کنند، عدن را به‌عنوان پایتخت رسمی یمن می‌شناسند. عربستان نیز هم‌اکنون سفارت خود را به عدن انتقال داده و ضمن انتقاد از آنچه حمایت ایران از گروه شیعی می‌خواند، از دولت هادی در عدن پشتیبانی می‌کند.

عدن پیش از اتحاد دو کشور یمن جنوبی و یمن شمالی، پایتخت کشور یمن جنوبی بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • داریوش

    کودتا؟! گروه نظامی شیعی؟!! با این همه استقلال فکری که شماها دارید یه وقت تحریم نشید؟!