ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گسترش «پلیس افتخاری» در ایران

نيروی انتظامی اعلام کرده که اولويت عضويت در پليس افتخاری با نيروهای فعال بسيج در پايگاه مقاومت مساجد، بازنشستگان ناجا و همچنین فرزندان شهدا، مصدومان و نظاميان ايران است.

حسين رحيمی، فرمانده نيروی انتظامی سيستان و بلوچستان در حالی از جذب ۴۰۰۰ «پليس افتخاری» در اين استان خبر می‌دهد که مقامات ارشد ناجا اعلام کرده‌اند تعداد اين نيروها در سال ۹۳ به ۳۳هزار تن رسيده است.

نيروی انتظامی اعلام کرده نيروهای افتخاری پليس با نيروهای يگان ويژه و برای برقراری امنيت اجتماعی همکاری می‌کند

اين مقام ارشد نيروی انتظامی سيستان و بلوچستان گفته افراد جذب‌شده نخستين مأموريت کاری خود را در ايام نوروز انجام می‌دهند. او اين افراد را سفيران امنيت اجتماعی خوانده است.

به گفته رحيمی، پليس افتخاری يک پليس جديد پيش روی حوزه انتظامی ايران است که بر اساس مصوبه ستاد فرماندهی کل قوا (زير نظر رهبر ايران) به ناجا ابلاغ شده است.

«سفیران امنیت اجتماعی»

نيروی انتظامی اعلام کرده بود که اولويت عضويت در پليس افتخاری با نيروهای فعال بسيج در پايگاه مقاومت مساجد، بازنشستگان ناجا، فرزندان شهدا و مصدومان جنگ است.

در اغلب تجمع‌های خيابانی ايران علاوه بر نيروهای رسمی پليس و سپاه٬ شماری از افراد موسوم به «لباس شخصی» نيز برای کنترل معترضان حضور می‌یابند. به نظر می‌رسد راه‌اندازی آنچه «پليس افتخاری» عنوان شده در راستای سازماندهی لباس شخصی‌ها باشد.

این طرح اکنون با عنوان «بومی‌سازی» در استان‌های گوناگون ایران درحال اجرا است.

نيروی انتظامی اعلام کرده نيروهای افتخاری پليس با نيروهای يگان ويژه برای برقراری امنيت اجتماعی همکاری می‌کند.

محمدتقی عصار، معاون نيروی انسانی ناجا، گفنه است که پليس افتخاری از همه تجهيزات، امکانات و اختيارات ساير کارکنان نيروی انتظامی برخوردار هستند. احتمالاً اشاره اين مقام انتظامی به ضابطان قضايی است. ناجا گفته بود به تنهايی نمی‌تواند نظم و امنيت را در سراسر کشور برقرار کند.

بر اين اساس نيروهای افتخاری پليس يا به عنوان ضابط قضايی با حکم ماموريت و تحت نظارت مسئولان (ناجا) فعاليت می‌کنند و يا در سطحی که مستلزم ضابط نيست و تنها به «امر به معروف و نهی از منکر» می‌پردازند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.