ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراف یکی از مظنونان به شرکت در قتل بوریس نمتسوف

۹ روز طول کشید تا مقامات روسیه بتوانند در مورد ماجرای قتل بوریس نمتسوف، مخالف ولادیمیر پوتین نخستین اعتراف را بازداشت‌شدگان بگیرند.

پس از ۹ روز تحقیقات سرانجام دادگاهی در مسکو اعلام کرد یکی از کسانی که در ارتباط با قتل بوریس نمتسوف دستگیر شده به شرکت در این قتل اعتراف کرده است.

ناتالیا موشنیکووا، قاضی دادگاه گفته است شواهد علیه این فرد به اندازه کافی وجود دارد.

اینکه به چه شکل این مرد در قتل نمتسوف شرکت داشته و چه کسی در پشت ماجرا بوده هنوز روشن نیست.

دادگاه حکمی علیه فرد مزبور صادر کرد و او تا تاریخ  ۲۸ آوریل در بازداشت باقی خواهد ماند.

بوریس نمتسوف ۵۵ ساله که در پایان دهه ۱۹۹۰ معاون نخست‌وزیر بوریس یلیتسین بود، جمعه شب ۲۷ فوریه به ضرب چهار گلوله از پشت سر در نزدیکی کاخ کرملین کشته شد. این قتل در جهان بازتاب گسترده‌ای یافت.

دادگاه برعلیه مظنون دوم بازداشت شده نیز قرار بازداشت صادر کرده است. این فرد البته رشکت خود در قتل نمتسوف را رد کرده است. هر دو این مظنونان متهم به قتل شده‌اند.

الکساندر بورتنیکف، رئیس سازمان اطلاعات داخلی روسیه روز شنبه ۷ مارس / ۱۶ اسفند از دستگیری دو مظنون به نام‌های آنزور گوباچف و زاور دادایف خبر داده بود.

سه نفر دیگر نیز که روز یکشنبه بازداشت شده بودند دست داشتن خود در قتل نمتسوف را رد کرده‌اند.

بازداشت‌های دیگر

بر اساس اطلاعاتی که رسانه‌های روسیه منتشر کرده‌اند فردی که اعتراف کرده چچنی تبار بوده به مدت ۱۰ سال در بخشی از وزارت کشور چچن کار می کرده است.

این‌که چه زمانی وی به کار خود در این وزارتخانه پایان داده روشن نیست. از سوی مقامات چچنی نیز هنوز چیزی تأیید نشده است.

این مرد روز یکشنبه در شهر ایگنوشتیا در همسایگی جمهوری قفقاز دستگیر شد. گفته می‌شود دومین فرد دستگیر شده با وی پیش از این با یک شرکت خصوصی امنیتی در مسکو کار می کرده است. در حال حاضر هر دو به قتل متهم شده‌اند.

نیروهای اپوزیسیون روسیه در برابر انتشار این خبرها با احتیاط برخورد کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند هنوز خیلی زود است که بتوان از دستیابی به موفقیت در مورد قتل نمتسوف صحبت کرد. از نمتسف آشنا به نام را به پشت این قتل بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.