ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیست و هشتمین نشست سالانه شورای حقوق بشر سازمان ملل

برگزاری نشست ویژه حقوق معلولان در ژنو

در این دوره به همت نهاد غیر دولتی «سودویند» نشست ویژه بررسی حقوق معلولین در ایران برگزار خواهد شد. زمانه با مهری جعفری، حقوق‌دان درباره این نشست به گفت‌وگو نشسته است.

بیست و هشتمین نشست سالانه شورای حقوق بشر سازمان ملل از روز ۱۱ اسفندماه برابر با دوم ماه مارس، در ژنو آغاز به کار کرده است.

بناست که در طول این نشست، سیاست‌های دولت‌ها در قبال مساله حقوق‌بشر، حقوق کودکان، خشونت علیه زنان، مجازات اعدام، حقوق معلولان و توانخواهان، تبعض نژادی و تغییرات اقلیمی به بحث گذاشته شود. همچنین قرار است گزارش سازمان ملل در مورد ایران همچون دوره‌های پیش ارائه شود. همچنین پیش‌نویس دو قطعنامه درمورد همکاری ایران با جامعه جهانی در مورد حقوق بشر و تمدید ماموریت احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران نیز در جریان این نشست، به رای گذاشته می‌شود.

از جمله نشست‌های جنبی که در این دوره به همت نهاد غیر دولتی «سودویند» برگزار خواهد شد، نشست ویژه بررسی حقوق معلولان در ایران خواهد بود.

«سودویند» یک نهاد غیردولتی اتریشی و دارای مقام مشورتی در سازمان ملل متحد است و در حوزه توسعه و کاهش شکاف کشورهای جنوب وشمال فعالیت می‌کند. این سازمان در قالب پروژه «همه حقوق بشر برای همه در ایران» چند سالی است که به موضع‌گیری در رابطه با وضعیت حقوق بشر در ایران پرداخته است.

قرار است در نشست ویژه بررسی حقوق معلولان ایران چند سخنرانی انجام شود و آخرین آمارهای موجود در این عرصه توسط فعالان این حوزه ارائه گردد.

برای اطلاع از جزئیات بیشتر این نشست با مهری جعفری، حقوق‌دان و فعال حقوق دگرباشان جنسی و معلولان به گفت‌وگو نشستیم. او در گفت‌وگو با زمانه از دلایل اهمیت این موضوع برای طرح در این نشست می‌گوید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.