ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فقر سکسیست است؛ لیدی گاگا، مرکل و روز جهانی زن

۳۶ نفر از زنان فعال درعرصه‌های هنری، علمی، اقتصادی و سیاسی، نامه‌ای سرگشاده به صدراعظم آلمان نوشته‌اند تا بهبود وضعیت زنان را دردستور کار گروه «جی۷» قرار دهد.

لیدی گاگا، مریل استریپ، بیانسه و شارلیز ترون به همراه ۳۲ نفر از زنان فعال در عرصه‌های هنری، علمی، اقتصادی، سیاسی و سازمان‌های مردم‌نهاد از آمریکا، اروپا و آفریقا نامه‌ای سرگشاده به صدراعظم آلمان نوشته‌اند تا به عنوان رئیس گروه «جی هفت» کاری برای بهبود وضعیت زنان انجام دهد.

از چپ به راست: لوران بوش لوران، ریتا ویلسون، دانائی گوئیرو و شریل سندبرگ‌، چهار تن از امضاکنندگان نامه به مرکل

روز ۸ مارس آنگلا مرکل نامه‌ای غیرمعمول دریافت کرد. امضاکنندگان این نامه خواستار آن شدند که بهبود وضعیت زنان و دختران در مرکز توجه برنامه‌های توسعه و برنامه «جی ۷» قرار گیرد. دلیل نوشتن این نامه آن است که آلمان رئیس کنونی گروه «جی ۷» است. در این نامه با توصیف فقر به «سکسیت»، به عدم امنیت حقوقی زنان و رنج آنها از وضعیت وخیم بهداشتی و اموزشی در جهان اشاره شده است.

آلمان در سال ۲۰۱۵، ریاست ادواری گروه ۷ کشور قدرتمند صنعتی جهان موسوم به «جی‌۷ » را به عهده دارد. گفت‌وگو با آفریقا جزء برنامه امسال جی‌۷ است. تابستان سال جاری قرار است سازمان ملل برنامه موسوم به «اهداف توسعه هزاره» تا سال ۲۰۳۰ را تعیین کند، در نامه از این موضوع به عنوان «سالی تاریخی» یاد شده است.

خانم شرلی سندبرگ، مدیر ارشد فیس‌بوک از حامیان سازمان مردم‌نهاد «One» می‌گوید: «مادران برای دختران و پسران خود سرمایه‌گذاری می‌کنند و این امر موجب تقویت پیوندهای اجتماعی می‌شود. کمک به آنها به نفع همگان و موجب بهبود اوضاع خواهد بود.»

در این نامه همچنین آمده اگر تصمیم‌های درستی اتخاذ شوند، خواست‌های دختران و زنان می‌توانند در مرکز توجه اهداف جدید بین‌المللی قرار گیرند. در توضیح ارتباط فقر و سکسیم آمده است: «در صورت عدم همکاری رهبران سیاسی و شهروندان این وضعیت تغییری نخواهد کرد. در کشورهای توسعه‌نیافته زنان دچار رنجی مضاعف هستند. اینکه به عنوان زن در کشوری فقیر زاده شوند.»

امضاکنندگان این نامه سرگشاده نوشته‌اند که زنان با مخاطرات بسیاری مانند ابتلا به ایدز روبه‌رو هستند و بخت کمی برای برخورداری از آموزش، دسترسی به اعتبارهای مالی و استفاده از تکنیک‌هایی مانند تلفن همراه هستند. زنان در بسیاری از کشورهای جهان امکان دستیابی به حقوق‌شان در دادگاه‌ها را ندارند: «سیاست بین‌المللی می‌باید با این مشکلات برخورد کند.»

مخاطب این نامه علاوه بر آنگلا مرکل، خانم نکوسازانا دلامینی-زوما، وزیر بهداشت آفریقای جنوبی و رئیس کمسیون سازمان وحدت آفریقا هم هست.

اعضای جی‌۷ عبارتند از: آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، کانادا، بریتانیا و آمریکا. نشست سران گروه ۷ ژوئن ۲۰۱۵ در قصر «الماو» واقع در دامنه کوه‌های آلپ در ایالت بایرن آلمان برگزار می‌شود.

کمپین «وان» توسط بونو (پاول دیوید هیوسن) خواننده ایرلندی گروه راک «U2» بنیانگذاری شده است. این کمپین با ۶ میلیون حامی در سراسر جهان هدف خود را لابی‌گری برای مبارزه با فقر و بیماری‌های قابل علاج در آفریقا اعلام کرده است. بونو تا کنون سه بار نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.