ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ممنوعیت برگزاری کنسرت موسيقی در خراسان رضوی

یک دادستان در استان خراسان رضوی گفته است که برگزاری کنسرت موسیقی در این استان منتفی‌ست. در يک سال گذشته ۲۰ کنسرت موسيقی در ايران لغو شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چناران گفته که برگزاری کنسرت موسيقی در استان خراسان رضوی ممنوع است.

در يک سال گذشته ۲۰ کنسرت موسيقی در ايران لغو شده است

روزنامه خراسان به نقل از مجيد اشراق، دادستان عمومی و انقلاب چناران خبر داده است که «موضوع برگزاری اين قبيل برنامه‌ها فعلا در اين استان به طور کل منتفی است و ما دستوراتی را دريافت کرده‌ايم که بر اساس آن تصميم گرفته‌ايم.»

دادستان چناران دو هفته پيش مانع برگزاری کنسرت عليرضا قربانی در شهر گلبهار شده بود.

قرار بود کنسرت عليرضا قربانی ششم و هفتم اسفند در شهر گلبار چناران برگزار شود اما دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چناران در نامه‌ای اعلام کرد که با توجه به «اعتراض امت حزب‌الله و مخالفت‌های امام جمعه شهر گلبهار» و «مغايرت داشتن کنسرت موسيقی با فرهنگ مردم» خواهان لغو برگزاری اين کنسرت شد.

اشراق همچنين گفته است: «اگر قرار باشد اين موضوع دستخوش تغيير شود، بايد منتظر دستورات جديدی باشيم که به صورت قانونی به ما می‌رسد.»

آيت‌الله احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد نیز ۱۰ روز پيش در خطبه‌های نماز جمعه گفته بود که کنسرت موسيقی، مطرب‌بازی است.

با اين حال ناصر نبی‌زاده، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی، با رد ممنوعيت برگزاری کنسرت موسيقی در اين استان گفته به طور رسمی دستوری در اين خصوص ابلاغ نشده است.

این مقام وزارت ارشاد گفت: «نمی‌دانم چنين خبری از چه نهادی به برخی افراد اعلام شده است اما اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در اين زمينه دستوری دريافت نکرده است.»

لغو کنسرت‌های موسيقی در دو سال اخير افزايش يافته است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که در يک سال گذشته ۲۰ کنسرت موسيقی در ايران لغو شده است، گرچه برخی از گروه‌های موسیقی ایران همچون «کهت‌میان» موفق شده‌‌اند در سالن‌هایی با گنجایش زیر ۵۰۰ نفر کنسرت داشته باشند.

به دنبال لغو پی در پی کنسرت‌های موسيقی در ايران، کمپين حمايت از صنف موسيقی و هم‌انديشی مقابله با لغو کنسرت‌ها و محدوديت‌های اهالی موسيقی با حضور چهره‌های سرشناس موسيقی ايران از جمله شهرام ناظری، هوشنگ کامکار، داريوش پيرنياکان، فردين خلعتبری، عليرضا قربانی، سالار عقيلی، حرير شريعت‌زاده، محمدرضا نوربخش و محمد سرير تشکيل شده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمد

    تاسیس دولت اسلامی خراسان رضوی (داخر) را به روان پاک آقا رضا کفتر باز، ولیعهد معظم خلیفه مامون(ره)، و آسد علی قوی پنجه، تبریک می گوییم. دولت اسلامی شام و بین الناهارین