ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دروغ‌هایی که در مورد سکس به دخترها نباید گفت

اصلا مهم نیست که چیزی که برایتان می‌خرند، یک بطری آب است یا یک گردنبند الماس، شما هرگز به هیچ‌کس سکس بدهکار نیستید، هرگز.

همه‌ی ما می‌دانیم که جامعه اصرار زیادی بر کنترل بدن، و میل جنسی دختران دارد. اما ما واقعا چه چیزی به دخترانِ امروز در مورد سکس و رابطه جنسی آموزش می‌دهیم؟ 

با وجود عقاید تاریخ گذشته‌ای که هنوز درباره نقش‌های جنسیتی وجود دارد و میل جنسی زنان هنوز چیزی شرم‌آور قلمداد می‌شود، به نظر می‌رسد که باورهای مضری هنوز درباره دختران و رابطه‌جنسی وجود دارد که گویا به‌راحتی ازبین نمی‌روند. 

حتی در کشوری مثل آمریکا با وجود آموزش‌های زیادی که درمدرسه در مورد سکس به دختران داده می‌شود، هنوز این آموزشها کمکی نکرده است. یک مطالعه جدید از طرف مرکز کنترل بیماری‌ها در آمریکا گزارش کرده است که از هر ۱۰ دختر، ۶ نفر آنها گفته‌اند که برنامه‌های آموزشی مدرسه فقط به آنها یاد می‌دهند که چطور به سکس «نه» بگویند. این میزان از عدم عاملیت شخصی که دختران درمورد رابطه‌جنسی می‌آموزند در یک مطالعه دیگری نیز توسط جامعه‌شناس دانشگاه مارکت، هدر لاوکا، منعکس شده‌است. این مطالعه هم نشان داده است که دختران جوان سکس را چیزی می‌دانند که برآنها اتفاق می‌افتد و اعمال می‌شود. 

دانش، قدرت است و ما می‌توانیم با تشویق یک دیالوگ بازتر، به دختران آموزش دهیم که با میل‌جنسی خود احساس بهتر و راحتری داشته باشند، به آنها تاکید کنیم که بدن‌های آنها مالِ آنهاو فقط مال آنهاست و به آنها کمک دهیم رابطه سالم‌تری با سکس داشته باشند. 

اما در ابتدا ما نیاز داریم که تداوم این ۱۲ دروغ و باوری که در مورد میل جنسی زنان وجود دارد را متوقف کنیم: 

۱) چیزی به اسم «باکرگی» وجود دارد 

مفهوم و معنای بکارت٬ باوری مردسالار٬ مرد محور و دگرجنس‌گرامحور است. این مفهوم درباره  زوج‌های همه‌جنس‌گرا و انواع دیگر رابطه‌ی جنسی مصداقی ندارد. تاکید و وسواس فرهنگی در مورد باکرگی بیشتر روی این است که دختران باید بیش از هرچیزی پاکدامن و عفیف باشند، در صورتی‌که وقتی دقیق‌تر بررسی کنیم، متوجه می‌شویم حتی اگر پاکدامنی و «سکس نداشتن»  اولویت ما باشد، ربطی به باکرگی به معنای نداشتن سکس واژنی ندارد چون انواع مختلفی از سکس وجود دارد که لزوما از طریق واژن اتفاق نمی افتد. 

یک معنا و مفهوم جهانی از باکرگی وجود ندارد، بنابراین مردم باید بتوانند مشخصه‌های مهم رابطه جنسی را برای خودشان تعریف کنند.

۲) پرده بکارت نشانه باکرگی است 

نباید برایمان تعجب‌برانگیز باشد که درحقیقت هیچ راه پزشکی برای  نشان دادن اینکه کسی باکره است یا نه وجود ندارد. پرده بکارت به مروردر نوجوانی و در حین بلوغ فرسوده می‌شود و می‌تواند با فعالیت ساده‌ای به راحتی پاره شود. و مهم‌تر این‌که برخی زنان از بدو تولد پرده بکارت ندارند.

باوجود این واقعیت که بیش از نیمی از زنان در اولین تجربه‌ی سکس خود خونریزی نمی‌کنند،خون روی ملافه در طول تاریخ و حتی امروزبه‌عنوان نشانه باکرگی باقی مانده است. 

اصراری که بر این باور اشتباه در مورد باکرگی وجود دارد، منجر به تولید پرده‌های بکارت ساختگی و عمل‌ جراحی برای بازگرداندن آن شده است. درنتیجه به‌طرز نگران کننده‌ای دختران در سراسر جهان با تحقیرو هجوم تست‌های باکرگی هستند تا دیگران از عفت آنها مطمئن شوند.

۳) اولین سکس بسیار دردناک و سخت است 

بیشتر دردی که به زنان جوان آموخته می‌شود که باید در اولین سکس خود انتظار داشته باشند، درواقع مربوط به تنش عضلانیِ ناشی از استرس است. خون معمولا به‌خاطر پارگی بافت واژن دیده می‌شود که ناشی از خشکی واژن است ودلیل آن‌ هم عدم عشق‌بازی و تحریک لازم زنان پیش از اینترکورس (دخول) است، نه به‌خاطر پارگی پرده بکارت. 

اگر ما ترساندن دخترها را از درد ناشی از سکس بار اول متوقف کنیم، شرایط برای همه راحت‌تر و ساده‌تر خواهد بود.

۴) اگر کسی کاری برای شما انجام دهد، یا چیزی برای شما بخرد، شما به او سکس بدهکار می‌شوید 

 اصلا مهم نیست که چیزی که برایتان می‌خرند، یک بطری آب است یا یک گردنبند الماس،شما هرگز به هیچ‌کس سکس بدهکار نیستید، هرگز.

۵) زنان خیلی زیاد به سکس فکر نمی‌کنند 

بسیاری از سکسولوژیست‌ها به این نتیجه‌ی مشابه رسیده‌اند که زنان به اندازه مردان سکس می‌خواهند. 

در تصور عمومی اینگونه جا افتاده است که مرد واقعی کسی است که شهوت زیادی دارد. اما این باورها درواقع از میل جنسی مرد یک کاریکاتوری ساخته است که حتی مردان از نشان دادن اینکه گاهی سکس نمی‌خواهند می‌ترسند و یا بیشتر از آنکه احساسات خود را بروز دهند، میل جنسی خود را بروز می‌دهند. این حتی به مردان هم آسیب می‌زند.

۶) زنان سکس تفننی و اتفاقی را دوست ندارند

زنان نه تنها سکس می‌خواهند بلکه طبق مطالعات صورت گرفته و برخلاف باورعمومی زنان می‌توانند با کسی سکس داشته باشند بدون اینکه لزوما رابطه احساسی و عاطفی با او داشته باشند. آمار نشان می‌دهد زنان سکس اتفاقی و تفننی با کسی که فقط او را برای اولین بار و فقط برای همان یک‌بار ملاقات می‌کنند را هم دوست دارند.

۷) فقط مردان کاندوم می‌خرند 

شما برای امنیت و محافظت از خودتان به هیچ‌کس دیگری نیاز ندارید. دختران هم می‌توانند آماده باشند وبا خودشان کاندوم داشته باشند.

۸) زنانِ سرد و دارای تمایل جنسی اندک، همسرانشان را به خیانت سوق می‌دهند

به‌جای اینکه منفعلانه کلیشه‌های جنسیتی را دامن بزنیم و بار خیانت را به زنان تحمیل کنیم، بیایید احساس مسئولیت شخصی را تشویق و تقویت کنیم.

علاوه بر آن، مردان ارزششان خیلی بیشتر از این است که با آنها مثل حیواناتی که توانایی کنترل بر خودشان را ندارند برخورد کنیم.

۹) در زمانی که پریود هستید نمی‌توانید سکس داشته باشید 

اگر سکس در هنگام پریود برایتان لذت بخش نیست، یا شما را می‌ترساند و یا به هر دلیلی مایل به انجامش نیستید، این تصمیم شماست و برای انجام آن احساس فشار نکنید.

اما بدانید که سکس در زمان پریود از نظر فیزیکی هم ممکن و هم امن هست.درحقیقت، سکس در زمان قاعدگی می‌تواند گرفتگی عضلات و ماهیچه‌ها را بهبود ببخشد، و حتی برای برخی زنان به کاهش دوران قاعدگی در آن ماه کمک می‌کند. و البته هشیار باشید که در دوران قاعدگی امکان بارداری هنوز وجود دارد، پس کاندوم را فراموش نکنید.

۱۰) در میانه سکس و قبل از اتمام آن، دیگر نمی‌توانید توقف آن را خواستار شوید و باید تا آخر ادامه دهید 

شما می‌توانید به هر دلیلی در میان سکس نخواهید آن را ادامه دهید و پارتنرتان باید به خواسته شما در این زمینه احترام بگذارد.

۱۱) آزار خیابانی نرمال و طبیعی است 

یک مطالعه جدید نشان داده است که تعداد زیادی از زنان جوان، آزار خیابانی و خشونت را به‌عنوان یک بخش طبیعی و عادی زندگی روزانه‌ی خود پذیرفته‌اند. این درست نیست و دختران نباید آزار و خشونت را عادی بپندارند. 

خشونت جنسی از هر نوعی که باشد مطلوب و پذیرفتنی نیست و این بی‌اعتنایی‌ها هم مضحک و هم آسیب‌زننده به همه جنسیت‌هاست.

۱۲) همه‌‌ی افراد رابطه جنسی دارند 

به‌طور متوسط آمریکایی‌ها سکس را برای اولین بار در ۱۷ سالگی تجربه می‌کنند. بسیاری از افراد تا آن سن یا حتی خیلی دیرتر از آن هم سکس را شروع نمی‌کنند و ایرادی در آن وجود ندارد. درواقع بعضی افراد علاقه زیادی به سکس ندارند.

همه‌ی این مطالب و گفتگوها درباره  رابطه جنسی برای این نیست که افراد را به سکسِ بیشتر ترغیب کنیم، اینها برای این است که بدانیم که سکس باید امن، بدون شرمساری، و مهم‌تر از همه آزادانه، آگاهانه و بر اساس تصمیم و انتخاب شخصی باشد.

منبع فارسی: فمینیسم

لینک مطلب در تریبون زمانه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Aurora

    و واقعا متاسفم برای کسایی که فکر میکنن با مردونگی خودشون میتونن بکارت یه دختر یا پاکدامنی یا هر چرت و پرتی که اسمشو میزارن از بین ببرن

  • Aurora

    بسیار مفید بود متشکرم

  • رضا

    *** فکر میکنین درست میگین نه اقا جان اینا ***شعری بیش نیست هرکی هر کار بخاد به وقتش میکنه تو کله بقیه چرتو پرت نکنین

  • علی

    کاش کاش کاش کاش کاش کاش کاش کاش کاش کاش زیبایییییییییییییی در. نگاه تو باشد نه در آن چیزی که بدان می نگری!!،!!

  • m

    منم میخام

  • ساناز

    واقعا اینچنین مطالبی هدفی جز شکستن حریم حیا و امنیت اخلاقی خانواده ها دارند؟ آیا زن ومردی که در ساختار اخلاقی و امن خانواده نیازهایشان برآورده میشود نیازی به این همه بی اخلاقی دارند؟

  • mahsa_iran

    واقعا جالب بود ممنونم از مطلب مفید شما ....

  • hashem

    افرین ادامه بدید لطفا. م دو تا دخر دارم . ازسون میخواخم ک بخونند

  • ملاحت

    جالبه کسایی که نظر مخالف دادن اکثرا مردن ...اقاهای محترم که نگران ایران و زنای ایرانی هستین اول مغزتونو پاک سازی کنین بعدا راجب این مطالب بخونین ..زن ,زنه چه تو ایران چه سومالی چه امریکا با این چرندیات یک عمر سرهمه رو کلاه گزاشتین

  • معین

    خیلی خوب بود . اگاه شدم مرسی. متشکرم

  • داریوش

    خیلی مفید بود ممنون

  • شاهین

    عجب! با این مزخرفات به جان ارزشهای مردم افتادید و میخواهید جوانها را به بی بند و باری و کثافت بکشید.

  • عباس

    با تشکر از مقاله‌تون، مي‌خواستم بدونم چطور در قاعدگي امکان حاملگي هست؟ در شرايطي که تخمکي وجود ندارد يا تخمک ديگر آمادگي باروري ندارد (مثلا از روز 19 بعد از پريود در فرد 28 روزه) چطور ممکن است فردي در قاعدگي حامله شود؟ با تشکر

  • بردیا

    بعضی از بندهاش زیادی فمنیستی بود و من کلا با هر چیز که از اعتدال خارج بشه و بسمت افراط بره مثل عقاید فمنیستی موافق نیستم و بنظرم افکاری به این شکل افراطی خودش یک نوع دیکتاتوری مدرنه!البته بعضی از بندهاش هم پذیرفتنی و آموزنده بود.پیروز و سربلند باشید.

  • بهنام

    قابل ذکر است که این مقاله برای فرهنگ غرب نوشته شده است نه فرهنگ ایران . اگر زنان و دختران در ایران بخواهند اینگونه بی بند و بار عمل کنند ، دیگر سنگ روی سنگ بند نمیشود .

  • نگار

    کاملا موافق و هم عقیده هستم.. اما افسوس که..

  • ykmin

    این فمنیسم رو حتما آخرش بخونید

  • طارق

    خیلی عالی و مفید بود... سپاس

  • smj

    7 تاش هم بسیار مفید بود.

  • نازنین

    خیلی هم عالی.... واقع گرایانه بود! مرسی :)