ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جان باختن دختر آلمانی در صفوف نبرد کردها علیه داعش

دختری ۱۹ ساله از پدری آفریقایی و مادری آلمانی به سازمانی چپ در ترکیه پیوست و در مقابله با داعش برای دفاع از روستایی مسیحی‌نشین در آستانه روز زن جانش را از دست داد.

وقایعی با چنین ویژگی‌هایی کمتر رخ می‌دهند. دختری ۱۹ ساله از پدری آفریقایی و مادری آلمانی به سازمانی چپ در ترکیه پیوست و در آستانه روز زن، در صفوف کردهای سوریه در نبرد علیه داعش برای دفاع از روستایی مسیحی‌نشین جانش را از دست داد.

این شهروند آلمانی جزء ۶۵۰ نفر مردان آلمانی نبود که در کنار داعش می‌جنگند و تاکنون ۷۵ نفر آنها جان‌شان را از دست داده‌اند. او زن بود و علیه داعش به پا خاسته بود.

ایوانا هوقمن نخستین آلمانی است که در صفوف مبارزه با داعش جان باخته است

ایوانا هوفمن ۱۹ سال داشت. در ‌شهری در کنار رود راین زاده شد، در شهر کارگری دویسبورگ رشد کرد  و در آستانه به پایان رساندن تحصیلات دبیرستانی خود (حدود شش ماه پیش) به صف یگان‌های مدافع خلق کردستان (روژاوای کوردستان) پیوست. گلوله‌های «دولت اسلامی»، در ساعات آغازین بامداد ۷ مارس به زندگی‌ او پایان دادند.

اداره حفاظت از قانون اساسی آلمان تعداد آلمانی‌هایی را که در صفوف «یگان‌های مدافع خلق» (YPG) و هم‌پیمانانش حضور دارند، دو رقمی اعلام کرده است. اغلب این افراد پیوندهای خانوادگی در منطقه دارند؛ این امر شامل ایوانا هوفمن نمی‌شد. پدرش اهل کشور کوچک آفریقایی توگو و مادرش آلمانی بود. اما چه ‌شد که دختری از منطقه فقیرنشین شهر دویسبورگ، کلاس دوازدهم دبیرستان را نیمه‌کاره رها کرد و به کوه‌های کردستان رفت؟

دوستانش در دویسبورگ می‌گویند: «ایوانا آدمی مردمی بود. ترک‌ها و کردها بخش بزرگی از دوستانش را تشکیل می‌دادند، او می‌توانست به کردی و ترکی حرف بزند و در عرصه حقوق زنان فعالیت می‌کرد. او می‌خواست از انقلاب «روژاوا» دفاع کند که انقلاب زنان هم هست.»

ایوانا هوفمن در شهر دویسبورگ در گروه «Young Struggle» فعال بود که گفته می‌شود به «حزب مارکسیست ‌لنینیست کمونیستی» ترکیه (MLKP) نزدیک است. اعضای این حزب که فعالیتش در ترکیه ممنوع است تحت فرماندهی «ی‌پ‌گ» در کردستان سوریه می‌جنگند.

ایوانا هوفمن

در یک فیلم ویدئویی که چند هفته پیش توسط آژانس خبری چپ ترکیه «Etha» منتشر شده است، ایوانا هوفمن با چهره‌ای پوشیده و مسلسل به دست می‌گوید: «تصمیم من برای آمدن به روژاوا به این دلیل است که اینجا برای انسانیت می‌جنگند، برای حقوق انسان‌ها، برای ارزش‌های انترناسیونالیستی که MLKP آن را نمایندگی می‌کند.»

در بیانیه MLKP در مورد مرگ ایوانا هوفمن آمده است که او «تا آخرین گلوله علیه باند داعش» برای دفاع از روستایی آشوری در «تل خمیس» جنگید و جان خود را از دست داد. این منطقه در ۲۰۰ کیلومتری شرق کوبانی قرار دارد.

یک سخنگوی «ی‌پ‌گ» به نشریه آلمانی «تاتس» گفته است که ایوانا هوفمن برای استفاده از مسلسل سنگین روسی BKC آموزش دیده بود و در کانتون سیزیره نبرد می‌کرد. به همراه او افراد دیگری هم جانشان را از دست دادند، با این وجود حمله داعش به این روستای مسیحی بازپس زده شد. هوفمن اولین شهروند آلمانی‌ست که در صفوف کردهای سوریه جان خود را از دست داده است.

ظاهرا جسد ایوانا به دست نیروهای داعش نیفتاده است. دوستان او می‌گویند که خانواده‌اش مایل به خاکسپاری او در آلمان هستند. وزارت خارجه آلمان که تا کنون رسما مرگ این شهروند را تائید نکرده، می‌گوید هنوز درخواستی برای انتقال جسد ایوانا هوفمن به آلمان ارائه نشده است.

روز یکشنبه ۸ مارس حدود ۱۰۰ نفر طی برنامه‌ای اعلام‌نشده برای بزرگداشت ایوانا گرد هم آمدند. قرار است روز شنبه (۱۳ مارس) مراسم بزرگتری در گرامیداشت او برگزار شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.