ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیوند موفقیت‌آمیز آلت جنسی در آفریقای جنوبی

موفق‌ترین عمل پیوند آلت تناسلی جهان در کلینیکی نزدیک کیپ‌ تاون انجام شده است. پیوند روی جوان ۲۱ساله‌ای صورت گرفته که عضو خود را طی یک ختنه نادرست از دست داده بود.

موفق‌ترین عمل پیوند آلت تناسلی جهان در کلینیکی در  نزدیکی کیپ تاون انجام شده است.  پیوند روی جوان ۲۱ساله‌ای صورت گرفته که عضو جنسی خود را طی یک ختنه نادرست از دست داده بود.

یک مرد ۲۱ ساله که عضو تناسلی خود را در ختنه‌ای ناموفق از دست داده بود، سه ماه پس از پیوند آلت، احساس سلامتی دارد.

پزشکان افریقای جنوبی توانسته‌اند آلت جنسی از دست رفته یک جوان ۲۱ ساله را با پیوند عضو، احیا کنند. این جوان در ماه دسامبر جراحی شده و اینک کاملا سرحال است. مقامات کلینیک دانشگاه «استلن بوش» در نزدیکی کیپ تاون می‌گویند آلت جنسی این جوان، کارکرد طبیعی خود را باز یافته است.

عمل پیوند آلت، ۹ ساعت طول کشیده است. دکتر آندره فان در مروه (André van der Merwe)، متخصص اورولوژی و جراح این عمل می‌گوید: «ما از بهبودی سریع بیمار شگفت‌زده هستیم.» برآورد دکتر «در مروه» این بوده که آلت پیوندی ظرف دو سال، کار خود را از سر گیرد.

دکتر «فان در مروه» گفته که پیدا کردن عضو تناسلی پیوندی، بزرگترین چالش این جراحی بود اما روشن نساخته که عضو مربوطه از کجا در دسترس قرار گرفت. پیوند گیرنده، آلت جنسی خود را سه سال پیش در اثر ختنه غیراصولی از دست داده بود.

جوانان و نوجوانان در شهرستان‌ها و نقاط روستایی آفریقای جنوبی، در زمان بلوغ ختنه می‌کنند. بنا بر اطلاع کلینیک دانشگاه استلن بوش، سالانه ۲۵۰ مورد قطع یا نقص آلت تناسلی در این کشور به دلیل ختنه نادرست ثبت می‌شود. هم اینک ۹ نفر در لیست انتظار کلینیک نامبرده برای پیوند آلت قرار دارند.

عمل جراحی یاد شده، دومین تلاش دنیای پزشکی در سراسر جهان برای پیوند آلت مردانه است. در سال ۲۰۰۵، پزشکان چینی، پیوند مشابهی را انجام دادند، اما دریافت کننده عضو و همسرش، از نظر ذهنی و روحی، آمادگی پذیرش وضعیت جدید را نداشتند. طبق خواست آنها، پزشکان دو هفته پس از جراحی، عضو پیوندی را دوباره برداشتند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • َعابد

    بدن انسان دستگاه های زیادی دارد. یکی از کوچکترین های آن اندام تناسلی است که گویا بزرگترین و اصلی ترین کارکرد را در زندگی حیوانی ما دارد. همیشه در این خیال بودم که آیا انسان بدون این ابزار موجود بهتری نخواهد بود؟ آیا بر امور انسانی خود متمرکز نخواهد شد؟ آیا خشونت نوع ما در غیاب آن به حداقل نمی رسد؟ اصلا ما بدون این طحفه چگونه موجودی خواهیم بود؟

  • mani

    ممنون خیلی مطلب جالبی بود.. فقط کاش ذکر میشد که تمام آلت پیوند خورده ( بیضه ها و ..) یا نه؟ این برای ترنسشکوال های F2m خیلی مهمه...