ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۲۱ نماينده مجلس خواهان برکناری علی یونسی شدند

سخنان اخیر دستیار ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور اقوام درباره عراق اعتراض‌هایی به‌همراه داشت. گروهی از نمایندگان مجلس در نامه به روحانی مواضع یونسی را «نسنجیده» و «ناپسند» خوانده‌اند.

تعدادی از نمايندگان مجلس ایران نسبت به سخنان اخیر علی یونسی، دستیار ویژه حسن روحانی در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی درباره عراق واکنش نشان دادند. آن‌ها طی نامه‌ای خطاب به روحانی خواستار برکناری او شده‌اند.

علی یونسی گفته بود: در حال حاضر عراق نه فقط حوزه تمدنی نفوذ ماست بلکه هويت، فرهنگ، مرکز و پايتخت ماست.

نامه ۲۱ نماينده مجلس به حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران با عنوان «عزل آقای يونسی دستيار رياست جمهوری به علت مواضع ناشايسته ايشان و تهديد امنيت ملی» ‌نوشته شده و قرار است روز یکشنبه به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شود.

در این نامه نمایندگان گفته‌اند علی یونسی « تذکرناپذير» است و بر مواضع «ناپسند» خود اصرار می‌ورزد.

آن‌ها ضمن اشاره به «حساسيت سياست‌های داخلی و خارجی ناشی از مواضع مسئولان جمهوری اسلامی ايران» خطاب به حسن روحانی نوشته‌اند: «از شما می‌خواهیم يونسی را از اين جايگاه عزل نماييد و اجازه ندهيد اين مواضع نسنجيده و بحران‌آفرين ادامه يابد.»

علی یونسی روز یکشنبه ۱۷ اسفندماه در همایش «ایران، ملیت، تاریخ و فرهنگ» گفته بود تمام خرده‌فرهنگ‌ها و خرده‌اقوامی که در فلات ایران قرار گرفته‌اند به مرور زمان «ایرانیزه» شده‌ و زبان و فرهنگشان به ایرانی تبدیل شده است.

او در ادامه افزوده بود: «در حال حاضر عراق نه فقط حوزه تمدنی نفوذ ماست بلکه هويت، فرهنگ، مرکز و پايتخت ماست و اين مسأله هم برای امروز است و هم گذشته.»

این سخنان با واکنش منفی اصولگرایان روبه‌رو شد و وزارت امور خارجه عراق نیز در بیانیه‌ای از آن اظهار تعجب کرد و گفت عراق اجازه نمی‌دهد به حاکميت ملی آن تعرض شود.

روز جمعه ۲۲ اسفند، اسماعیل کوثری، نماینده تهران در مجلس مواضع علی یونسی را مواضع جمهوری اسلامی ندانست و گفت گروهی از نمایندگان در نامه‌ای به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه خواهان پیگیری حقوقی این سخنان شده‌اند.

علی يونسی پس از سخنانش در همایش «ایران، ملیت، تاریخ و فرهنگ» و اعتراض‌های پیش آمده، روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه در گفت‌وگو با شبکه العالم، وابسته به جمهوری اسلامی گفت ایران نمی‌خواهد تماميت ارضی و استقلال کشور‌ها به‌ويژه عراق را مخدوش کند.

یونسی گفت: «آن‌چه که من گفتم دقيقاً اين است که در گذشته در فلات ايران امپراتوری‌های بزرگی به نام ايران در زمان هخامنشيان، ساسانيان و اشکانيان بودند که کشورهای منطقه عضو آن امپراتوری بودند؛ ولی امروز نه بار ديگر دولت عثمانی باز می‌گردد، و نه امپراتوری عربی؛ و نه اينکه بنا است امپراتوری ايرانی بازگردد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دهوند

    ببخشید، پس از ۳۵ جنایت و خیانت و غارت کسی که باز حرفهای اینها را باور و به این نامردمان اعتماد کند هرگز نمی فهمد

  • دهوند

    اگر قرار بود که کسی بخاطر « مواضع نسنجیده و بحران‌آفرین » برکنار شود از خود خمینی و بهشتی و رفسنجانی و خامنه ای و .... و دارو دسته آنها کسی سرکار نمی ماند و می بایست همه برکنار می شدند. آخوندی از نمایندگان خامنه ای اعلام کرد که اهمیت سوریه برای نظام مقدس از اهمیت خوزستان بیشتر است ! صدای کوثری و دیگر همدستانش در نیامد. حالا که سخن از ایران شد آقایان غیرتی شدند. این همه بزیان ایران فلسطسن فلسطین گفتند و مواضع ضدایرانی گرفتند و 35 سال حقوق این ملت را در راه فلسطین و سوریه و دیگر عربهای ضد ایرانی فدا کردند. با هزینه ملت ایران دشمنی بی دلیل و بی جا با امریکا و اسرائیل کردند. دراین راه این همه به روس ها و چینی ها و عربها بزیان ایران امتیاز دادند. بر سر داستان هسته ای کشور را به خطر انداختند و صدها میلیارد دلار به کشور خسارت زدند و ..... این خیانتهای ایران بربادده تمامی ندارد حالا که از میانشان یک نفر حرفی از ایران زده آقایان اعتراض میکنند. مانند مراجع بسیار بسیار عظام (!) که در برابر این همه جنایت و خیانت و غارت سکوت می کنند ولی برای آواز خواندن زنان یا برای بیرون بودن چند تار موی زن دادشان در می آید! رفتارهای نسنجیده جمهوری اسلامی همیشه بوده و تا اینها هستند خواهد بود. چیزی که برای اینها هیچ اهمیتی ندارد ایران است . فراموش نمی کنیم که چگونه در برابر شعار های نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران موضع گیری کردند. ایران برای اینها هیچ ارزشی ئارد، حتی شعارهای اسلامی و فلسطین فلسطین اینها فریب و دروغ است. حرف ازاین روشن تر نمی شود : حفظ نظام اوجب واجبات است. پس 35 جنایت و خیانت و غارت کسی که باز حرفهای اینها را باور و به این نامردمان اعتماد کند هرگز نمی فهمید

  • مختار بایکوف

    اونا میخوان اصالت ایرانی رو از بین ببرن و خلافت بغداد پایه گذاری کن..

  • مختار بایکوف

    اون بیسواد آشغال *** پرسته..

  • nasim

    شهرام امیری، فردی که مقام‌های ایرانی پیش‌تر از او به عنوان «قهرمان» یاد می‌کردند، به ۱۰ سال زندان و ۵ سال تبعید محکووم شد. به گزارش سایت «صبح امروز» شهرام امیری پژوهشگر و متخصص رادیو ایزوتوپ‌های پزشکی دانشگاه صنعتی مالک اش‌تر (وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) که به اتهام «تماس و برقراری ارتباط محرمانه با کشورهای متخاصم و اقدام علیه امنیت ملی و در اختیار گذاردن اطلاعات طبقه بندی شده به دشمن» بیش از ۲۰ ماه است که از سوی دادسرای نظامی تهران در بازداشت به سر می‌برد در هفته گذشته با حکم شعبه هفتم دادگاه نظامی تهران به ده سال زندان و پنج سال تبعید به شهرستان خاش محکوم شده است. !

  • مومن

    چرند گوئی این حضرات انتهائی ندارد.