ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عملیات باز پس‌گيری تکريت از داعش موقتاً متوقف شد

يک منبع عراقی در مرکز فرماندهی تکریت گفته عملیات بازپس‌گيری این شهر برای دومین روز پیاپی متوقف شده. به نظر این مقام نظامی در درگیری‌های خیابانی نیروهای زبده‌تری نیاز است.

نيروهای نظامی عراقی و نفرات مسلح سازمان شيعی «حشيد شعبی» (داوطلبان مردمی) که از طرف ايران پشتيبانی می‌شود، موقتاً برای تجديد قوا و پشتيبانی بيشتر، حمله به شهر تکريت را متوقف کرده‌اند.

بيش از ۲۰ هزار سرباز عراقی و شبه‌نظامی شيعه، با مشارکت جنگجویان برخی قبایل سنی چهارشنبه وارد تکريت شده بودند

يک مقام نظامی دولت عراق به خبرگزاری رويترز گفته عمليات بازپس‌گيری تکريت از گروه دولت اسلامی برای دومين روز پیاپی متوقف شده است.

بيش از ۲۰ هزار سرباز عراقی و شبه‌نظامی شيعه، با مشارکت جنگجویان برخی قبایل سنی چهارشنبه وارد تکريت شده بودند. عمليات بازپس‌گيری تکريت از شمال و جنوب اين شهر از دو هفته پيش آغاز شده بود.

به گزارش رویترز این مقام که در مرکز فرماندهی نظامی منطقه مستقر است، گفته نيمی از شهر همچنان در دست پيکارجويان دولت اسلامی قرار دارد و اين گروه از تله‌های انفجاری و بمب‌گذاری در ساختمان‌ها برای مقاومت استفاده می‌کند.

عمليات تکریت تا کنون، بزرگ‌ترين حمله دولت عراق به مواضع دولت اسلامی بوده است. مقامات نظامی در عراق اعلام کرده بودند که قصد دارند ابتدا با محاصره این شهر مسیر‌هایی را که داعش می‌تواند به آن واسطه پشتیبانی بگیرد، مسدود کنند.

این منبع نظامی مستقر در تکريت، طی گفت‌وگويی تلفنی با رويترز اضافه کرده که برای باز پس‌گيری کامل شهر «نيروهای آموزش‌ديده‌ و حرفه‌ای» بيشتری برای درگيری‌های کوچه به کوچه نياز است. اين منبع زمان دقيقی برای تصرف کامل شهر تعيين نکرد.

پيروزی در نبرد تکريت، آزمونی برای نيروهای عراقی و شبه‌نظاميان شيعه‌ای است. اين آزمون روشن می‌کند که اين نيروها تا چه حد برای جنگ در موصل، مرکز کنونی «خلافت اسلامی» در عراق آماده‌اند. موصل بزرگترين شهر در شمال عراق و همچنين مهم‌ترین شهری است که در این کشور اختيار داعش قرار دارد.

تکریت در ۱۶۰ کیلومتری شمال بغداد و در مسیر استراتژیک پایتخت و موصل قرار دارد. نيروهای داعش در کاخ‌ها و مراکز نظامی‌ای مستقر شدند که صدام حسين در شهر زادگاه خود بنا کرده بود. هم اکنون همين مراکز، کانون‌های اصلی مقاومت داعش برای حفظ تکريت را تشکيل می‌دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    علی مطهری حمله‌کنندگان به خود را با اسلام‌گرایان افراطی گروه "دولت اسلامی" (داعش سابق) مقایسه کرده و امام جمعه شیراز را به خاطر همراهی با آنها سرزنش کرده است: «شما و دوستانتان در شیراز سنگ را بسته و سگ را رها کرده‌اید. اگر مایل به زورآزمایی اجتماعی هستید مخالفان این داعشی‌های وطنی را نیز آزاد بگذارید تا ببینید چه بر سر این اراذل می‌آورند

  • بهنام

    بگذارید شیعه و سنی همدیگر را بکشند . این جنگ نیابتی عربستان و ایران و بین شیعه و سنیست و هیچ ربطی به مردم منطقه ندارد . بنا بر این تا زمانی که اختلاف بین شیعه و سنی وجود دارد ، این بحرانهای منطقه ای هم تمامی ندارد .

  • faryad

    تروریستهای وابسته به حکومت ایران هیچی نشده  خانه های مردم سنی را به اتش کشیده اند....

  • حمید

    به عبارت دیگر ادعاهای قبلی ورود به تکریت هم موقتأ «دروغ محض» بود و داعش همچنان تکریت را در تسخیر خود داشته و دارد.