ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آشپزخانه کوچک من

پیشنهاد این هفته: سالسا، سس همه‌کاره

این بار قرار است با هم سس سالسا درست کنیم، سس همه کاره‌ای که می‌توانید آن را کنار بسیاری از غذا‌ها و اسنک‌ها سرو کنید.

همان‌طور که در زمان تهیه میتلوف قول دادم، این بار قرار است با هم سس سالسا درست کنیم، سس همه کاره‌ای که می‌توانید آن را کنار بسیاری از غذا‌ها و اسنک‌ها سرو کنید.

پایه سس کباب شده سالسا، گوجه فرنگی است و برای تهیه آن علاوه بر ۱۵۰ گرم گوجه فرنگی مواد زیر را باید بخرید:

روغن زیتون... ۲ قاشق غذاخوری

پیاز متوسط... ۱ عدد

فلفل دلمه‌ای... ۱ عدد بزرگ یا دو عدد کوچک

سیر... ۲ حبه

لیمو... ۱ عدد

فلفل قرمز تازه... ۱ عدد

گیشنیز تازه... ۵۰ گرم

آویشن... کمی

نمک و فلفل سیاه... به مقدار کافی

قبل از هر کار، سر وقت موبایل یا لپ‌تاپتان بروید و موسیقی مورد نظرتان را اجرا کنید تا لذت آشپزی دو چندان شود.

از آن‌جا که آماده سازی مواد اولیه زمان زیادی نخواهد برد، بهتر است فر را روشن کنیم تا داغ شود. روی ورقه فویلی که روی سینی فر کشیده‌اید، کمی روغن زیتون بریزید و پخش کنید. حالا نوبت گوجه‌فرنگی‌های خوشمزه است. من گوجه‌های کوچک یا Cherry tomato را ترجیح می‌دهم، ولی اگر در دسترستان نیست، می‌توانید از گوجه فرنگی‌های معمولی استفاده کنید و آن‌ها را روی سینی پخش کنید.

حالا نوبت پیاز است. پیاز را چهار قاچ کنید و به گوجه‌فرنگی‌ها اضافه کنید. گرچه یک فلفل دلمه‌ای سبز کارتان را راه‌ می‌اندازد، ولی کمی ذوق به خرج بدهید و با اضافه کردن دو فلفل دلمه‌ای رنگی به گوجه‌ها از بازی رنگ‌ها لذت ببرید. فلفل دلمه‌ای را درسته اضافه کنید و فقط کمی روغن زیتون به پوسته آن بمالید تا در انت‌ها پوست کندن آن ساده‌تر شود. حبه‌های خوش‌بوی سیر را نیز با پوست به سینی اضافه کنید. تنها باقی‌مانده از مواد اولیه در این مرحله فلفل قرمز تازه و تند است. آن را ریز کنید و به سینی اضافه کنید. همه مواد را به روغن زیتون آغشته کنید و در طبقه بالای فر قرار دهید.

فر را قبلا روی درجه ۱۸۰ برای پنج دقیقه تنظیم کرده‌اید. من ترجیح می‌دهم در این پنج دقیقه برای خودم یک قهوه بریزم و منتظر کبابی شدن مواد بمانم. شما چطور؟

اگر قهوه یا چایتان را میل کرده‌اید به داد سینی داخل فر برسید تا نسوزد. قبل از ریختن مواد داخل مخلوط کن سیر و فلفل دلمه‌ای را پوست بکنید. در زمان پوست کندن از استشمام بوی بی‌نظیر سیر و فلفل دلمه‌ای کبابی شده حداکثر لذت را ببرید.

حالا همه مواد را داخل مخلوط کن بریزید، لیموی تازه را روی آن فشار بدهید، نمک، فلفل، آویشن و گیشنیز را به آن اضافه کنید و مخلوط کن را روشن کنید تا مواد خوب با هم مخلوط شوند.

سس کبابی شده سالسای شما برای پختن می‌تلوف، خوردن با چیپس، اضافه کردن به پیتزا یا حتی املت آماده است. توصیه می‌کنم قبل از استفاده آن را در ظرف بریزید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه دلچسب آن دو چندان شود.

فیلم زیر را ببینید تا تصویر بهتری از روش تهیه این سس خوشمزه پیدا کنید. اگر سس سالسا را نوش جان کردید، فراموش نکنید با کامنت‌هایتان مرا در بهتر شدن غذا‌هایم راهنمایی کنید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سارا

    عالی بود ممنون وقت گذاشتید و بی ریا توضیح دادید

  • mohamad

    از مانى مهاجر عزيز ممنونم. لطفا از اظهار فضل افراد نادان رنجيده نشويد. لطفا به همىن شكل(آموزش مكتوب همراه ويديو) به كار خودتان ادامه دهيد.مخاطبان خاموش شما بسيارند كه گاه شايد تنبلى ميكنند و كامنت نمى گذارند. من اخيرا به آشپزى علاقه مند شده ام چون بنظر من نوعى مديتيشن است ،حالا اگر بتوانم با كمك و راهنمايى شما درست كردن سس ها وسالادها وغذاهاى جديدى را نيز بياموزم چه بهتر! در سال جديد برايتان بهترين ها را ( سلامتى_شادى_ موفقيت_ آرامش) آرزومندم.

  • بهنام

    با تشکر از جناب مانی مهاجر به خاطر زحمت آموزش مفید به دیگران . جناب احسان اینجا که اسپانیا نیست که مردم بدانند معنی ( سالسا ) چه میشود ! شما هم به جای اینکه تشکر کرده و قدر دان باشید ، سواد *** خود را به رخ کشیده اید . بهتر است به جای به رخ کشیدن سوادتان ، فکر یک شغل دیگر برای خود باشید ، بلکه از بیکاری نجات یابید . ضمنآ این طرز املاء غلط است . اگر میخواهید منظور خود را برسانید باید مینوشتید : معنی - نه ( معنیه ) سس است - نه ( سسه ) به نظر شما این طرز نوشتن و بیان شما ( احمقانه ) نیست ؟

  • احسان

    سالسا در زبان اسپانیایی به معنیه سسه. به همین دلیل ما چیزی به نام سس سالسا نداریم. لطف کنید و از واژه سازی های احمقانه در زبان فارسی دست بردارید.

  • محسن

    هنوز این سس را درست نکردم اما بو و مزه آن با نوشته شما منتشر شده، ممنون.

  • فهیمه

    خوب بود، مرسی