ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتخابات پارلمانی در اسرائیل

حوزه‌های رأی‌گیری از صبح زود گشوده شدند. بنیامین نتانیاهو برای انتخاب دوباره حزب‌اش با رقیب سرسختی به نام اسحاق هرتزوگ روبه‌روست.

دو سال پس از آخرین انتخابات، پنج میلیون و ۹۰۰ هزار شهروند اسرائیلی فراخوانده شدند تا روز سه‌شنبه ۱۷ مارس / ۲۶ اسفند رأی خود را برای تشکیل کنست، پارلمان اسرائیل، به صندوق‌های رأی بریزند. آن‌ها با انتخاب خود ۱۲۰ نماینده کنست را برمی‌گزینند.

بنیامین نتانیاهو و اسحاق هرتزوگ آرای خود را به صندوق‌های رأی ریختند.

در آخرین نظرسنجی‌ها اتحاد چپ میانه به رهبری اسحاق هرتزوگ به نام «اتحاد صهیونیست» از حزب محافظه‌کار لیکود، حزب بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، پیشی گرفت.

برای نخستین بار پس از شش سال اخیر احتمال شکست نتانیاهو می‌رود.

آخرین نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که هم «اتحاد صهیونیست» و هم حزب لیکود به‌طور قابل توجهی کمتر از یک چهارم کرسی‌های پارلمان را به‌دست خواهند آورد. بر این اساس هر دو گروه نیازمند ائتلاف‌هایی با احزاب و گروه‌های دیگر هستند، موضوعی که دشواری‌های خود را دارد. حتی اگر حزب لیکود دیگر قوی‌ترین نیروی کنست نباشد، نتانیاهو باز هم می‌تواند بختی برای ماندن در قدرت داشته باشد.

انتخابات پارلمان اسرائیل به این دلیل برگزار می‌شود که ائتلاف حاکم پس از آن‌که کمتر از دو سال در قدرت ماند، در پایان سال ۲۰۱۴ از هم پاشید. نتانیاهو از سال ۲۰۰۹ نخست‌وزیر اسرائیل است.

او برای جلب رأی نیروهای راست، کمی قبل از انتخابات اعلام کرد که با تشکیل کشور فلسطین مخالف است و تا وقتی که در قدرت است مانع از آن خواهد شد.

مهم‌ترین موضوع مورد بحث در رقابت‌های انتخاباتی امنیت اسرائیل بود. نتانیاهو بارها و بارها در این کارزار نسبت به برنامه هسته‌ای ایران هشدار داد.

رقیب او اسحاق هرتزوگ مدافع سیاست میانه‌رو است. او می‌گوید خواهان حل و فصل مسأله صلح با فلسطینی‌ها و عدالت اجتماعی در اسرائیل است.

هرتزوگ برای بهتر شدن بخت‌اش در انتخابات موفق شد ائتلافی با زیپی لیونی، وزیر امور خارجه پیشین و رهبر حزب هتنوعا تشکیل دهد.

حوزه‌های رأی‌گیری در شهرهای اسرائیل تا ساعت ۱۰ شب به وقت محلی باز خواهند بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    هنر پیشه معروف آمریکائی Jon Voight (پدر آنجلینا جولی) اسحاق هرتزوگ را نویل چمبرلین اسرائیل مینامد.

  • Xerxes Goodarzie

    دوست عزیز تهیه کننده خبر، ציפורה מלכה "ציפי" לבני / Tziporah "Tzipi" Livni نام این سیاستمدار زن اسراییلی در اصل صپورا/صیپی (ریشه نام عربی صفورا) است. در عبری مدرن حرف "ص" به صورت "تس" شبیه به z آلمانی تلفظ می شود. پس فرم درست نام این سیاستمدار (تسیپی) تسیپورا لیونی است.