ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شروع دوره مذاکراتی سخت و طولانی برای تشکیل دولت آینده اسرائیل

رهبر هر حزبی که بیشترین رأی را بیاورد، مسئول مذاکره با احزاب دیگر برای تشکیل دولت ائتلافی می‌شود.

تخمین‌های پس از پایان رأی‌گیری برای تعیین نمایندگان کنست (پارلمان اسرائیل‌)، حاکی از رقابت فشرده میان "اتحاد صهیونیستی" و حزب لیکود است. اتحاد صهیونیستی، به رهبری اسحاق هرتزوگ، ائتلافی از گروه‌های میانه و متمایل به چپ است. حزب لیکود، که در پهنه سیاسی اسرائیل محافظه‌کار خوانده می‌شود و هم اکنون قدرت اصلی را در دست دارد، می‌کوشد به نخست‌وزیری بنیامین نتانیاهو تداوم بخشد.

اسحاق هرزوگ - بنیامین نتانیاهو
اسحاق هرتزوگ - بنیامین نتانیاهو

مطابق با اولین تخمین‌ها نصیب هر یک از این دو گروه‌بندی ۲۷ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست شده است. هر یک جلو بیفتد، برای تشکیل دولت باید به حزب‌های کوچک‌تر رو بیاورد. از میان گروه‌بندی‌های کوچک‌تر، "لیست مشترک"، که ائتلافی با مشارکت حزب‌های عربی است، از همه قوی‌تر است و پیش‌بینی می‌شود که ۱۳ کرسی به دست آورد. پس از آن حزب "یش‌ عتید" قرار دارد که حزب لیبرال اسرائیل خوانده می‌شود.

حزب مهم دیگر، حزب کولانو به رهبری موشه کاهلون است که در اصل انشعابی از لیکود به سمت میانه طیف سیاسی احزاب اسرائیلی است. این حزب به راست‌گرایی افراطی لیکود و کم‌توجهی آن به مسائل اجتماعی انتقاد می‌کند و طرفدار راه حل دو دولت یعنی تشکیل دولت مستقل فلسطینی است.

رهبر هر حزبی که بیشترین رأی را بیاورد، مسئول مذاکره با احزاب دیگر برای تشکیل دولت ائتلافی می‌شود.

مذاکره سخت و طولانی برای تشکیل دولت آینده، عملا از صبح چهارشنبه ۱۸ مارس، آغاز می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.