ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نيروی انتظامی: بازداشت‌شدگان مسابقه فوتبال در اهواز آزاد شدند

نیروی انتظامی خبر زخمی‌شدن ۸۱ مأمور خود را پس از بازی فولاد خوزستان و الهلال عربستان تکذیب کرده است.

رحمان موسوی، معاون اجتماعی نيروی انتظامی خوزستان گفت شماری از تماشاگران بازی تيم‌های فوتبال فولاد و الهلال پس از بازی بازداشت و «بلافاصله با اخذ تعهد آزاد شدند.»

روز گذشته بازی فولاد خوزستان و الهلال عربستان در چارچوب ليگ قهرمانان آسيا در اهواز برگزار شد و دو تيم به تساوی بدون گل دست يافتند.

منابع محلی اعلام کردند که در درگیری شهروندان اهوازی و نیروی انتظامی در ورزشگاه غدیر، ده‌ها تن بازداشت شدند.

هرانا ، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نوشت نیروی انتظامی «ابتدا تعدادی از شرکت کنندگان که دشداشه (نوعی لباس محلی) پوشیده بودند را بازداشت کرد. این اقدام جمعیت را عصبانی کرد و موجب درگیری‌هایی شد که در پی این درگیری‌ها دو خودروی نیروی انتظامی نیز به آتش کشیده شد.»

رحمان موسوی شامگاه سه‌شنبه ۲۶ اسفند به خبرگزاری تسنيم گفت پس از بازی فولاد خوزستان در برابر الهلال عربستان «عده‌ای تماشاگرنما» اقدام به پرتاب سنگ کردند که نيروهای انتظامی مستقر در ورزشگاه «جهت پراکنده کردن آن‌ها وارد عمل شدند.»

به‌گفته وی در اين ماجرا، بر اثر پرتاب «ترقه» به سوی خودروی پليس، يک دستگاه سمند متعلق به نيروی انتظامی خوزستان دچار آتش‌سوزی شد.

محمدرضا اسحاقی، فرمانده ناحيه انتظامی استان خوزستان گفت که آتش گرفتن خودروی پليس اهواز در ورزشگاه غدير «عمدی نبوده است.»

به گفته اسحاقی، «ظاهراً يک تماشاگر، سهوی ترقه‌ای را پرتاب می‌کند که پس از برخورد با خودروی مزبور و شکسته شدن شيشه و در نهايت نفوذ به داخل صندلی خودرو دچار حريق می‌شود.»

معاون اجتماعی نيروی انتظامی خوزستان همچنين خبر زخمی‌شدن بيش از ۸۱ نفر از نيروهای انتظامی را رد کرد و افزود: «اين اتفاقات هيچ مصدومی از دو طرف بر جای نگذاشت.»

موسوی همچنين بازداشت برخی از تماشاگران به دليل پوشيدن دشداشه (لباس عربی) را رد کرد و چنين ادعايی را «فتنه‌گری دشمنان» دانست.

به‌گفته وی «پوشیدن لباس عربی برای شهروندان عرب خوزستان امری مرسوم است و در بازی‌های گذشته که هيچ اتفاقی رخ نداد، هموطنان عرب ما در ورزشگاه حاضر شده بودند.»

موسوی افزود: «البته برای پراکنده‌کردن تماشاگران تعدادی بازداشت شدند که برخی از آن‌ها بلافاصله پس از خروج از محدوده ورزشگاه غدير آزاد شدند و برخی هم پس از اخذ تعهد از آن‌ها آزاد شدند.»

در حالی که اين مقام نيروی انتظامی درگيری بين نيروهای پليس و تماشاگران را تأييد کرده، فرمانده ناحيه انتظامی استان خوزستان گفته است که «هيچ‌گونه برخورد و يا درگيری بين پليس و تماشاگران نبوده است.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    ترسیده اند مثل ( با وفاترین دوست انسان ) بعد از خود سوزی یونس عساکره در خرمشهر ، موجی از نفرت و انزجار از حکومت ننگین جمهوری اسلامی در منطقه خوزستان بوجود آمده و فقط منتظر یک جرقه است . علت آزاد کردن بلافلصله این افراد هم همین است و احتمالآ از بالا دستور داده اند که بلافاصله آزاد کنید ، و الی این سفاکان به هیچکس رحم نمیکردند . چون در آستانه سال نو هستیم میخواهند هر چه زودتر غائله را بخوابانند .