ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت ۶۰ نفر در مراسم چهارشنبه‌سوری مشهد

فرمانده انتظامی مشهد گفته است افراد بازداشت‌شده در مراسم چهارشنبه‌سوری «مزاحمت‌های شدید» ایجاد کرده بودند.

فرمانده انتظامی مشهد از حوادث متعدد در مراسم چهارشنبه‌سوری این شهر خبر داد و گفت ۶۰ نفر در این رابطه بازداشت شده‌اند.

مسئولان جمهوری اسلامی هر سال به هنگام برگزاری مراسم سنتی چهارشنبه‌سوری در ایران حوادث و رویدادهای جنبی آن را برجسته می‌کنند.

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، حجت نيکمرام، فرمانده انتظامی مشهد روز چهارشنبه ۲۷  اسفندماه گفت: «۶۰ نفر که در حوادث چهارشنبه آخر سال مزاحمت‌های شديدی را برای شهروندان ايجاد کرده بودند در اين شهر دستگير شدند.»

او بدون ارائه جزئیات بیشتر از این دستگیری‌ها، افزود: «ديشب در حالی که مأموران پليس در حال تذکر و ارشاد بودند يک نفر نارنجک دست‌سازی را به سمت يکی از سربازان نيروی انتظامی پرتاب کرد.»

به‌گفته فرمانده انتظامی مشهد وضعيت اين سرباز مناسب نیست و احتمال فوت وی بسيار بالا است.

او گفت پنج نفر در اين ارتباط دستگير شده‌اند که يکی از آن‌ها متهم اصلی است.

بنا بر آمار منتشرشده توسط رسانه‌های رسمی ایران حوادث چهارشنبه‌سوری امسال باعث مصدوميت ۴۲۱ نفر شده که از بين آن‌ها سه نفر کشته شده‌اند و حال چهار نفر ديگر نيز وخيم است.

مسئولان جمهوری اسلامی هر سال به هنگام برگزاری مراسم سنتی چهارشنبه‌سوری در ایران حوادث و رویدادهای جنبی آن را برجسته می‌کنند.

رسانه‌های وابسته به حکومت ایران از چند روز پیش از مراسم چهارشنبه‌سوری نظر برخی از مراجع دینی شیعه در مخالفت با این مراسم را منتشر می‌کنند. این گروه از مراجع دینی چهارشنبه‌سوری را آیینی غیراسلامی می‌دانند. آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نیز معتقد است چهارشنبه‌سوری «مبنای عقلانی ندارد» و «مستلزم ضرر و فساد است».

چهارشنبه‌سوری ریشه در سنت‌های کهن ایران دارد. جشن برافروختن آتش در چهارشنبه‌سوری پیش‌درآمد جشن نوروز است. مراسم سنتی این جشن از دیرباز در فرهنگ مردمان ایران زنده نگاه داشته شده‌ است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری ایران ـ شماره 90

    […]  بازداشت ۶۰ نفر در مراسم چهارشنبه‌سوری مشهد رادیو زمانه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ فرمانده انتظامی مشهد از حوادث متعدد در مراسم چهارشنبه‌سوری این شهر خبر داد و گفت ۶۰ نفر در این رابطه بازداشت شده‌اند. بازداشت‌ گسترده شهروندان اهوازی در پایان یک مسابقه فوتبال […]