ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنتاگون: یکی از رهبران گروه الشباب کشته شد

آمریکا می‌گوید هواپیمای بدون سرنشین این کشور در سومالی یک رهبر گروه تروریستی الشباب را که از مسئولان حمله به مرکز تجاری وست‌گیت نایروبی در سپتامبر ۲۰۱۳ بود، کشته است.

نیروهای نظامی آمریکا تأیید کردند که در حمله هواپیمای بدون سرنشین این کشور، یکی از رهبران گروه الشباب که از مسئولان حمله به مرکز تجاری وست‌گیت نایروبی در سپتامبر ۲۰۱۳ بود کشته‌ شده است.

سال گذشته نیز مختار علی‌الزبير، رهبر الشباب توسط یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکا از پای در آمد.

به‌گفته پنتاگون، عدنان جرار، از رهبران شبه‌نظامیان الشباب در نزدیکی شهر بردیرا در سومالی، در یک خودرو مورد هدف قرار گرفت.

این عملیات روز پنج‌شنبه گذشته در حدود ۲۴۰ کیلومتری غرب موگادیشو انجام شد. پنتاگون در آن تاریخ گفته بود که «هدف بزرگی» مورد حمله قرار گرفت.

مرگ عدنان جرار ضربه دیگری به گروه‌های تندرو در سومالی به‌ شمار می‌رود. نیروهای آمریکایی همواره رهبران گروه الشباب را با حملات هوایی مورد هدف قرار می‌دهند. سال گذشته مختار علی‌الزبير، رهبر الشباب توسط یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکا از پای در‌آمد.

جنگ با دولت سومالی از سال ۲۰۰۶

تندروهای اسلامگرای گروه الشباب از سال ۲۰۰۶ نبردهای خونینی را علیه حکومت این کشور آغاز کرده‌اند. سربازان سومالیایی و نیروهای اتحادیه آفریقا توانسته‌اند در سال‌های گذشته این گروه مرتبط با شبکه القاعده را به عقب برانند. الشباب مناطقی در جنوب و مرکز سومالی را تحت کنترل خود دارد.

گروه الشباب در کشورهای همسایه سومالی نیز سلسله عملیاتی را انجام داده‌ است. حمله به مرکز تجاری وست‌گیت نایروبی در سپتامبر ۲۰۱۳ با بیش از ۷۰ کشته تاکنون شدیدترین حمله این گروه بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.