ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیجریه: کشف گور جمعی پس از بیرون راندن بوکوحرامی‌ها

در شمال شرقی نیجریه یک گور دسته‌جمعی پیدا شده است. در این گور که در زیر پلی در شهر داماساک قرار دارد، دست کم ۷۰ جسد دفن شده است.

در شمال شرقی نیجریه یک گور دسته‌جمعی پیدا شده است. در این گور که در زیر پلی در شهر داماساک (Damasak) قرار دارد، دست‌کم ۷۰ جسد دفن شده است. منطقه‌ای که سربازان این گور دسته‌جمعی را در آنجا یافته‌اند، در نوامبر سال پیش زیر سلطه گروه "بوکو حرام" قرار داشت و تازه هفته پیش آزاد شده است.

بوکو حرام یک گروه اسلامی بنیادگرا در نیجریه است که سال گذشته با حمله به مدرسه‌های دخترانه و به اسارت گرفتن دانش‌آموزان، شهرت یافت. نکته اصلی در اعتقاد این گروه، مخالفت با تحصیل در مدرسه‌های جدید است که آن را نماد فرهنگ غربی می‌داند. مفهوم اسم این گروه ابراز این مخالفت است: تحصیل به سبک غربی حرام است! اعنوان رسمی گروه "جماعة أهل السنة للدعوة والجهاد" است.

پدران ۲۷۶ دختر دانش‌آموزی که بوکوحرامی‌ها در آوریل ۲۰۱۴ با حمله به یک مدرسه به اسارت درآوردند. − عکس از "صدای آمریکا" (CC)
والدین ۲۷۶ دختر دانش‌آموزی که بوکوحرامی‌ها در آوریل ۲۰۱۴ با حمله به یک مدرسه به اسارت درآوردند − عکس از "صدای آمریکا" (CC)

اکنون پس از بیرون راندن بوکو حرامی‌ها از شهر داماسک ابعاد خشونت آنان آشکار می‌شود. یک گزارشگر خبرگزاری رویترز که گور جمعی کشف شده در زیر یک پل را دیده است، در مورد بریده بودن گلوی برخی از جسدها گزارش داده است.

از قرار معلوم بوکوحرامی‌ها عده‌ای را اسیر گرفته، با خشونت تمام کشته‌اند، جسدهایشان را در یک حفره زیر پل انداخته و سپس روی آن را پوشانده‌اند. پیشنماز مسجد محل هم جزو کشته‌شدگان است.

سربازانی که گور را کشف کرده‌اند، اهل چاد و نیجریه هستند. چاد در مبارزه با بوکوحرام به نیجریه کمک می‌کند. در خشونت‌هایی که بوکوحرام در شش سال اخیر در نیجریه و همچنین کامرون برانگیخته، هزاران تن کشته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.