ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ دستفروشی که در خرمشهر خودسوزی کرده بود

یونس عساکره بامداد یکشنبه، دوم فروردین در بیمارستان مطهری تهران درگذشت. انتقال عساکره از بیمارستان اهواز به تهران، با وجود قول دولت برای حمایت از او، با آمبولانس صورت گرفت.

سایت "اخبار روز" به نقل از «فعالان حقوق بشر اهوازی» خبر داده که یونس عساکره بامداد امروز (یکشنبه، ۲ فروردین)، در بیمارستان مطهری تهران درگذشته است.

یونس عساکره، ۳۴ ساله، متأهل و دارای دو فرزند، در خرمشهر به دستفروشی اشتغال داشت. او  ۲۳ اسفند، در اعتراض مأموران شهرداری که بساط میوه‌فروشی‌اش را جمع کردند، دست به خودسوزی زده بود.

خبرگزاری رسمی دولتی ایرنا، درباره خودسوزی او نوشت، یونس عساکره چند بار به شهرداری خرمشهر مراجعه کرد تا وسایل خود را تحویل بگیرد و کارش را ادامه دهد، اما جوابی نگرفت. پس از این بود که در واکنش با ریختن بنزین بر روی خود در محوطه شهرداری اقدام به خودسوزی کرد.

بنابر گزارش مندرج در وب‌سایت «اخبار روز»، یک شرکت هواپیمایی به منظور اعزام یونس عساکره به تهران، مبلغ ۵۰ میلیون تومان از خانواده او درخواست کرده بود. اما خانواده عساکره به دلیل وضعیت سخت اقتصادی و ناتوانی در پرداخت هزینه هواپیما مجبور شدند تا فرزندشان را که از سوختگی ۹۰ درصد رنج می‌برد با آمبولانس به تهران منتقل کنند. انتقال این دستفروش عرب خرمشهری با آمبولانس در شرایطی صورت گرفت که دولت ایران قول حمایت از این جوان را داده بود.

پس از انتشار خبر خودسوزی یونس عساکره، شهرداری خرمشهر با انتشار اطلاعیه‌ای به اظهار تأسف از این حادثه بسنده کرد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرار یک زن برهنه از خودروی نیروی انتظامی نقطه انفجار فردی و اجتماعی و پیامدهای آن (حنیف حیدرنژاد) | کیهان آنلاین – لندن

    […] *مرگ دستفروشی که در خرمشهر خودسوزی کرده بود […]

  • آرتا ارس

    به مردم ایران اسلامی و انقلابی تبریک عرض می کنم! چشمتون روشن! برگ زرین دیگری بر دفتر افتخارات کشور اسلامی شمنقش بست!! بروید در جهان به تمدت و فرهنگ ایرانی اسلامی خود ببالید!!

  • بهنام

    طنز تلخش اینجاست که پنجاه و دو نفر از مجروحان شیعه یمنی را که در انفجار مسجد شیعیان در یمن زحمی شده اند را با هواپیمای اختصاصی به تهران آورده اند و با بهترین امکانات در حال مداوا و پذیرایی از آنان هستند ، آنوقت یک شرکت هواپیمایی برای انتقال پیکر نیمه جان مرحوم به تهران مبلغ پنجاه میلیون تومان از خانواده او طلب میکند که آنها نیز بدلیل عدم استطاعت مالی از عهده مخارج بر نمی آیند و سر انجام پیکر نیمه جان این عزیز را با آمبولانس به تهران میبرند . شرم بر ملایان فاسد وطن فروش و در راس آن ولی امر دزدان جهان خامنه ای .

  • بهنام

    در پاسخ به ( نامعلوم ) باید بگویم وقتی از چند و چون ماجرا اطلاعی نداری ، غلط میکنی که چرند بگویی . آدرس لینک را اینجا میگزارم که همه مخاطبان عکس مرحوم در کنار بساط میوه فروشیش را ببینند و اصل مطلب را مطالعه نمایند . http://www.dw.de/بازداشت-هشت-ساعته-پدر-و-برادر-یونس-عساکره/a-18334509

  • بهنام

    جناب ناشناس ، جناب آرش این چرندیات را ننوشته اند ، بلکه ( نامعلوم ) اینها را نوشته است . بعضیها میخواهند صورت مسئله را پاک کنند و با درج مسائل بی ربط و چالش برانگیز ، سعی نمایند اصل موضوع فراموش گردد ، ولی کور خوانده اند .

  • ناشناس

    مرگ بر دجال،مرگ بر مفت خوران دزد که از اول انقلابشون تا حالا یه آدم سالم بینشان نبوده(حرف خودشونه که دارن همدیگه رو لو میدن و دزدیهای گذشتشون رو با بیشرفی اعلام میکنن نه مردم) البته تا وقتی امثال آرش ها با پاچه خواری و *** مالی سرپوش میذارن وضعیت درست نمیشه.آخه *** اصلا هرچی میفروخت، اگه جنس قاچاق بود،پس چرا شهرداری بساطش رو جمع کرده،پلیس میومد جمع میکرد.بجای کیسه کشی از هموطنت دفاع کن که چه فشاری متحمل شده که خودش آتیش زده(چه ۳۰%چه ۱۰۰%)

  • بهنام

    متاسفانه وقتی پدر و برادر یونس به بیمارستان مطهری جهت تحویل جنازه مراجعه میکنند ، وزارت اطلاعات به مدت 8 ساعت آنها را بازداشت و در این مدت تحت فشار قرار میدهد و با اخذ تعهد مبنی بر عدم انجام هر گونه مراسمی در کوچه و خیابان و تعهد نسبت به برگزاری مراسم در مکانی باز در بیرون از شهر و بدون انجام آداب مرسوم عربی در اینگونه مراسم ها و حتی نپوشیدن لباس عربی ، آنان را آزاد میکنند . بالاخره روزی مردم ایران انتقام سختی از این خدا ناباوران وطن فروش خواهند ستاند و آنروز زیاد دور نیست . مرگ بر جمهوری ننگین اسلامی و ملایان و رهبر دزد و مفسد آن . درود بر غیرت جوانان وطن که غرور خود را زیر پا نگذاشته و اینچنین از حیثیت خود دفاع نمودند .

  • نامعلوم

    ابتدا باید این مورد روشن شود که این آقا میوه نمی فروخت و قلیان و زغال می فروخت و سوختگی او 30 درصد بود و این مورد او هیچ ربطی به شهرداری ندارد واز جانب شهرداری کمک های مالی بسیاری به خانواده او شده است لذاخواهشا بدون دلیل قضاوت نکنید.

  • آرش

    جای آن ندارد که شهرداران و فرمانداران و استانداران از عواقب برخوردهای خود با مردم برخوردار شوند؟؟ جای آن ندارد که صاحب منصبان خود را در مقام مال وجان باختگان ببینند؟ این بی شرافتی و بی غیرتی مدیران وحاکمان تا کی؟ این سکوت مرگبار مردم بی غیرت تا کی؟ خجالت آور است برای چنین مسئله ای در تونس انقلاب شد ای شرم بر ملت بزدلی که برای مرگ ناگزیر یک خواننده پاپ میلیونی به بهشت زهرا میروند ولی در برابر چنین فاجعه ای مهر سکوت دارند لعنت ابدی بر شما مردم

  • farid

    چنین تراژدی سبب انقلاب در تونس شد.  در حکومت اسلامی ایران انچنان حکومت امنیتی است که کسی  حتی نمیتواند اعتراض کند!

  • اسماعیل احمدی / زرتشت

    درود . چنین مرگی نیز قسمت دیکتاتور باد ...

  • بهنام

    مرگ بر جمهوری ننگین اسلامی ایران . مرگ بر علی خامنه ای ولی امر دزدان جهان . مرگ بر کلیه مسئولان فاسد نظام پوسیده اسلامی ایران .

  • شاهین امینی

    زنده باد اصلاحااااااااااااااات