ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موفقیت حزب جدید چپ‌ در انتخابات آندولس اسپانیا

در انتخابات آندولس، منطقه خودمختار اسپانیا، پودموس، حزب جدید چپ‌ها و مخالف با سیاست ریاضت اقتصادی، سومین حزب قدرتمند منطقه شد.

«پودموس»، حزب جدید  چپ‌های اسپانیا که با سیاست‌ ریاضت اقتصادی مخالف است، موفق شد در انتخابات منطقه خودمختار آندولس اسپانیا، سومین حزب قوی این منطقه شود. حزب سوسیالیست، اول و حزب محافظه‌کار مردم که حزب حاکم بر اسپانیاست، دوم شدند.

ترزا رودریگز، کاندیدای اول پودموس در انتخابات آندولس

ترزا رودریگز، کاندیدای اول پودموس، این انتخابات را آغاز دورانی نوین دانست و گفت: «اکنون ما در آندولس بخشی از یک روند و بازیگران اصلی تغییری عمیق هستیم.»

رودریگز گفت: «دو حزب عمده در مجموع ۱۷ نماينده خود را از دست داده‌اند و ما موفق به کسب ۱۵ نماینده شده‌ایم، برای این‌که ما در میان مردم کوچه و خيابان، برای یافتن پاسخ به وضعيت اسفبار گوش شنوا داریم.»

در انتخابات آندولس حزب سوسياليست به رهبری سوزانا دياز ۴۷ کرسی به دست آورد و پيروز اصلی شد اما نتوانست اکثريت مطلق ۱۰۹ کرسی پارلمان منطقه‌ای را به دست آورد و در نتیجه باید برای اداره دولت منطقه‌ای حمایت احزاب دیگر را کسب کند.

حزب محافظه‌کار مردم که ماريانو راخوی، نخست‌وزير اسپانیا از این حزب است، ۳۳ کرسی به‌دست آورد و يک سوم کرسی‌های خود را از دست داد. این بزرگترین شکست این حزب در ۲۵ سال گذشته بود.

حزب چپ پودموس (به‌معنای ما می‌توانیم) در جریان اعتراض‌های مردمی علیه سیاست ریاضت اقتصادی دولت اسپانیا، از آغاز سال ۲۰۱۴ شکل گرفته است. پابلو ایگلسیاس توریون، رهبر این حزب، استاد علوم سیاسی در دانشگاه مادرید بوده است.

حزب پودموس را دوقلوی حزب چپ‌گرای سیریزا در یونان است که به تازگی قدرت را در این کشور  به دست گرفته است.

پودموس از آغاز تأسیس روزبه‌روز قوی‌تر شده است. اکنون این حزب در حالی در پارلمان سویل سومین حزب قدرتمند شده است که حتی در «خِرِز د لا فرونتنا»، یکی از بزرگترین شهرهای این منطقه، دفتر هم ندارد.

این نخستین پارلمان منطقه‌ای است که پودموس وارد آن می‌شود اما بدون شک تنها پارلمان نخواهد بود.

در اسپانیا که دو حزب سنتی مردم و سوسیالیست بیش از ۳۰ سال است قدرت را در دست دارند، بسیاری پودموس را «هوای تازه»‌ای در سپهر سیاسی این کشور می‌دانند.

حزب سوسیالیست اسپانیا که پیروز انتخابات آندولس است با وجود رسوایی‌های مالی، از ۳۳ سال پیش تاکنون قدرت را در این منطقه در دست دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.