ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دست‌کم ۲۲ دانشجو سال نو را در زندان جشن گرفتند

بهاره هدایت، مجید توکلی، ضیا نبوی و مهدی خدایی از جمله دانشجویانی هستند که از سال ۸۸ در زندان به سر می‌برند و سال جدید را هم در زندان آغاز کرده‌اند.

دست‌کم ۲۲ دانشجو، آغاز سال جدید خورشیدی را به عنوان زندانی سیاسی، در زندان جشن گرفتند.

سایت خبری دانشجویان ایران، دانشجو نیوز، در گزارش خود درباره این دانشجویان نوشته است که آن‌ها به طور میانگین به هفت سال زندان محکوم شده‌اند و در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند. این دانشجویان احکام طولانی مدت حبس دارند و دست‌کم ۱۴ نفرشان، به دلیل فعالیت‌های دوران دانشجویی محاکمه شده‌اند.

بهاره هدایت، مجید توکلی، ضیا نبوی و مهدی خدایی از جمله دانشجویانی هستند که از سال ۸۸ و به دنبال حوادث پس از انتخابات جنجال‌برانگیز ریاست جمهوری در ایران، در زندان به سر می‌برند و سال جدید را هم در زندان آغاز کرده‌اند.

۲۲ اسفند ماه سال گذشته، ۲۶۸ نفر از فعالان مدنی و سیاسی، در نامه‌ای سرگشاده به رییس قوه قضاییه، خواستار آزادی مهدی خدایی شدند.

امضا کنندگان این نامه، از فعالیت‌های مسالمت‌آمیز مهدی خدایی برای ارتقای وضعیت حقوق بشر و دموکراسی در ایران قدردانی کرده‌اند و فشارها و شکنجه‌های اعمال شده بر این فعال حقوق بشر برای گرفتن اعتراف‌های غیر واقعی را فارغ از پایداری او، مایه تأسف و تألم خود دانسته‌اند.

آنان همچنین خواستار اجرا شدن قانون جدید مجازات اسلامی، با هدف آزادی زندانیان عقیدتی و سیاسی شدند.

اجرای ماده ۱۳۴ قانون جدید مجازات اسلامی، امکان آزادی شماری از زندانیان سیاسی از جمله مهدی خدایی را فراهم می‌آورد اما دادستان تهران از اجرایی کردن این ماده خودداری می‌کند.

برخی از دانشجویان زندانی، از جمله فعالانی هستند که سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند که از میان آن‌ها می‌توان به امیر امیرقلی، علی بدرخوانی، زهرا خندان، فرشته طوسی، ریبوار کامرانی‌پور، سها مرتضایی، پرستو بیرانوند، معصومه قلی زاده، مهدیه گلرو، سبحان رحیمی، وحید رنجبر، جهانگیر سلیمی، بهروز عبداللهی، فرزین فرزاد و وحید فرودی اشاره کرد.

جدول اسامی دانشجویان زندانی/ منبع: دانشجو نیوز

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.