ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معترضان در کابل: «ما زنده هستیم، فرخنده هستیم»

گفت‌و‌گو با فرحناز فروتن و زرقا یفتلی

گفت‌و‌گو با فرحناز فروتن و زرقا یفتلی، روزنامه‌نگاران افغان در رابطه با تظاهرات مردم کابل در اعتراض به قتل فرخنده، زنی که به اتهام سوزاندن قرآن کشته شد.

امروز سه‌شنبه، ۴ فروردین‌ماه، با وجود بارش باران صدها نفر از مردم کابل در راه‌پیمایی اعتراضی در رابطه با قتل فرخنده، زنی که به اتهام سوزاندن قرآن زیر مشت و لگد مردان کشته شد، شرکت کردند.

این راه‌پیمایی از کنار دروازه دادگاه عالی افغانستان شروع شد و تا جاده فرودگاه کابل ادامه پیدا کرد. این مسیر در طول یک و نیم ساعت طی شد و معترضان خواستار پیگرد و بازداشت عاملان قتل فرخنده شدند.

مردم در این راهپیمایی پلاکاردهای با شعارهای «عدالت عدالت»، «فرخنده خواهر من است» و «ما همه فرخنده هستیم، مارا نکشید» در دست داشتند.

فرحناز فروتن، از روزنامه‌نگاران «آریانیوز» که در این راه‌پیمایی حضور داشت در گفت‌وگو با رادیو زمانه گفت به عنوان خبرنگاری که در اعتراض‌های زیادی حضورداشته این راه‌پیمایی بی‌سابقه بوده است. او می‌گوید این راه‌پیمایی خودجوش بود و مردم بدون استفاده از بلندگوها با صدای خود فریاد می‌زدند.

«از زنان خانه‌نشین و مادران و کودکان کم‌سنی که معمولاً در هیچ برنامه‌های اعتراضی شرکت نمی‌کنند به این راه‌پیمایی پیوستند و فریاد می‌زدند که «ما فرخنده هستیم»، «فرخنده خواهر من است».

به گفت‌وگوی فرحناز فروتن گوش دهید:

گفت‌وگو با زرقا یفتلی

زرقا یفتلی، از فعالان جامعه مدنی افغانستان و رئیس اجرایی «نهاد تحقیقاتی حقوق زنان و اطفال کابل» نیز در این راه‌پیمایی حضور داشت و در گفت‌وگو با رادیو زمانه گفت این راه‌پیمایی مسالمت‌آمیز «در تاریخ فعالیت‌های جامعه مدنی افغانستان بی‌سابقه بوده است و همین جا متوقف نخواهد شد.»

او در ادامه افزود: «قرار است در کنار دادگاه عالی افغانستان در کابل خیمه‌ای برپا بشود و مقر معترضانی باشد که برنامه دارند تا مجازات شدن آخرین عامل این جنایت آنجا بمانند.»

به گفت‌وگوی زرقا یفتلی می‌توانید در اینجا گوش کنید:

رادیو زمانه از این راه‌پیمایی عکس‌هایی از رامین مظهر و کلیم‌الله نیازی دریافت کرده است که می‌توانید در گالری زیر ببینید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.