ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نهادهای مدنی سوری: جهان ما را تنها گذاشته است

فعالان مدنی سوریه در نامه‌ای از جامعه جهانی خواستند که برای پایان دادن به جنگ داخلی در این کشور به آن‌ها کمک کنند. آن‌ها می‌گویند گاهی حس می‌کنیم در سیاره دیگری هستیم.

ده‌ها نهاد جامعه مدنی سوریه در کارزاری از جهانیان خواستند تا در راه پایان دادن به جنگ داخلی در کشورشان به آن‌ها کمک کنند.

دبیرکل سازمان ملل متحد: خشونت و بوروکراسی مانع از ارسال کمک‌های انسانی به ۱۲ میلیون سوری شده است.

به‌ گزارش رویترز، ۸۵ نهاد سوری روز سه‌شنبه ۲۴ مارس/ ۴ فروردين در نامه‌ای خطاب به جامعه جهانی نوشته‌اند برای توقف خشونت، برداشتن دو گام ضروری است که «ما به‌تنهایی نمی‌توانیم از پس آن برآییم.»

آن‌ها گفته‌اند بمباران ارتش سوریه باید متوقف و مذاکرات «میان تمام گروه‌های سوری و حامیان جهانی‌شان» انجام شود.

نمایندگان جامعه مدنی سوریه، از جمله گروه‌های حقوق بشری و اتحادیه‌ها، کارزار خود را «سیاره سوریه» نامیده‌اند.

اولا رمضان، یکی از سازمان‌دهندگان این کارزار می‌گوید: «گاهی اوقات ما واقعاً احساس می‌کنیم که در سیاره دیگری زندگی می‌کنیم.»

خانم رمضان می‌افزاید: «بسیاری کسان طوری با درخواست‌های ما برای صلح و دموکراسی رفتار می‌کنند که گویی درخواستی غیرزمینی و عجیب مطرح شده است.»

به‌ گفته مبتکران کارزار سیاره سوریه، آن‌ها احساس می‌کنند که از سوی جامعه جهانی نادیده گرفته می‌شوند و جهانیان را متهم می‌کنند که تنها به مبارزه با افراط‌گرایان بها می‌دهند.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، در سیزدهمین گزارش ماهانه خود درباره این‌که وضعیت سوریه در حال حاضر چگونه است نوشته که خشونت و بوروکراسی مانع از ارسال کمک‌های انسانی به ۱۲ میلیون سوری شده است.

او در گزارش خود به شورای امنیت گفته است که بیش از ۲۲۰ هزار نفر از آغاز درگیری‌ها در سوریه از سال ۲۰۱۱ تاکنون کشته شده‌اند. حدود چهار میلیون سوری به خارج از کشور گریخته‌اند و هفت میلیون و ۶۰۰ هزار نفر نیز خانه و کاشانه خود را رها کرده و آواره شده‌اند.

به‌گفته بان کی مون میلیون‌ها نفر از کمک‌های امدادی سازمان ملل بهره می‌برند. در مناطق دور افتاده، عرضه این کمک‌ها به چهار ميليون و ۸۰۰ هزار نفر باعث نگرانی‌های بزرگی بوده است. بیمارستان‌ها و مدرسه‌ها هدف حمله قرار می‌گیرند. طرف‌های متخاصم نیز مانع از عرضه داروها و تجهیزات پزشکی می‌شوند. افزون بر این، کمک‌های مالی جهانی با افزایش نیازهای مردم هماهنگ نیست.

از شش ماه پیش تاکنون آمریکا و متحدانش تحت پوشش ائتلاف ضد داعش، مواضع این گروه را در عراق و سوریه هدف بمباران قرار می‌دهند. با این حال مردم سوریه پس از چهار سال جنگ داخلی حس می‌کنند که تنها گذاشته شده‌اند. فعالان مدنی خواهان تغییر این وضعیت‌اند و دبیرکل سازمان ملل نیز از آن‌ها حمایت کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.