ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مذاکرات دولت با قوه قضائیه درباره رفع ممنوعیت‌های رسانه‌ای خاتمی

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری ایران می‌گوید قوه قضائیه بدون شورای عالی امنیت می‌تواند ممنوعیت رسانه‌ای رییس دولت اصلاحات را بردارد.

معاون اول رئیس‌جمهوری ایران در گفت‌و‌گو با سالنامه روزنامه اعتماد چاپ تهران از مذاکرات دولت با قوه قضائیه برای رفع ممنوعیت رسانه‌ای محمد خاتمی، رییس دولت اصلاحات خبر داده است.

اسحاق جهانگیری و محمد خاتمی

بهمن ماه سال گذشته برای نخستین بار غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه رسماً اعلام کرد که رسانه‌ها حق ندارند تصویر یا مطلبی از رئیس دولت اصلاحات منتشر کنند. اژه‌ای رسانه‌های متخلف را به برخورد قانونی تهدید کرد. اژه‌ای همچنین خبر داده بود که حکم ممنوعیت رسانه‌ای خاتمی از قبل صادر شده است.

اسحاق جهانگیری به سالنامه روزنامه اعتماد گفته است: «راجع به این موضوع باید بگویم که چنین تصمیمی در شورای عالی امنیت ملی و دبیرخانه آن اتخاذ نشده و در قوه قضائیه گرفته شده است. با دوستان قوه قضائیه در حال مذاکره هستیم که به نتیجه برسند. شما همه‌اش فکر می‌کنید تصمیم ماست در حالی که تصمیم ما نیست و سخنگوی دولت هم موضع دولت را در این موضوع اعلام کرده است.»

محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری قوه قضائیه در ۲۷ بهمن ماه سال گذشته اما اعلام کرده بود که حکم ممنوعیت رسانه‌ای خاتمی را شورای عالی امنیت تصویب کرده و قوه قضائیه مسئول اجرای آن است.

جواد کریمی‌قدوسی، نماینده مجلس شورای اسلامی تابستان گذشته در مصاحبه‌ای که روزنامه شرق با او انجام داد گفته بود: «پس از حوادث ۸۸ حکم ممنوع‌التصویری، ممنوع‌الخروجی و ممنوع‌البیان‌شدن خاتمی به شورای عالی امنیت‌ ملی ابلاغ شد، مثل حکم حصر خانگی موسوی و کروبی که پیش‌تر به همان شورا ابلاغ شده بود.»

اسحاق جهانگیری در گفت‌و‌گو با سالنامه اعتماد اظهار امیدواری کرده است که دولت با قوه قضائیه بر سر رفع ممنوعیت‌های رسانه‌ای محمد خاتمی به توافق برسد. معاون اول رییس جمهوری ایران به اعتماد گفته است دولت واهمه ندارد که مخالفانش بتوانند زمینگیرش کنند: «ما هنوز از هیچ ابزاری برای مقابله با مخالفان استفاده نکرده‌ایم.»

پیش از این، دو سایت جماران و بهارنیوز به دلیل انتشار اخباری در مورد خاتمی فیلتر شدند. سایت جماران اما پس از ساعاتی رفع فیلتر شد. خبرگزاری فارس دلیل مسدود شدن سایت جماران را انتشار گفت‌گوهای متعدد با «چهر‌ه‌های رادیکال اصلاح‌طلب» عنوان کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دهوند

    یعنی دولت نمیداند که دستور از کیست که با قوه قضائیه مذاکره می کند؟ اگر خاتمی از محدودیت رسانه ای بیرون بیاید چه کاری میکند جز این که گاهی از دولت پشتیبانی نیمبند بکند؟ آیا ایشان همانی نیست که آن همه امید و پشتیبانی مردم را برباد داد و مردم را ناامید کرد طوری که با خنده دولت را دودستی به احمدی نژاد داد؟

  • شاهین امینی

    حالا مثلاً اون موقع که ممنوعیت رسانه ای نداشت چه حرف خاصی زده بود !!؟؟؟

  • بهنام

    جالا چه عجله ایست ، تازه از دیدنش راحت شده ایم ، بگذارید در آرامش به سر ببریم . انشاالله به زودی زود تمام سران جنایتکار جمهوری ننگین اسلامی از صحنه روزگار محو گردیده و مانند خاتمی این ملای خائن به رای ملت ، به زباله دان تاریخ خواهند پیوست .