ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت دست‌کم ۸ نفر از شرکت‌کنندگان مراسم تشییع یونس عساکره

عده‌ای از جوان‌ها بر اساس سنت‌های عربی منطقه، با سلاح‌های سردی مثل چوب، قمه یا شمشیر در مراسم تشییع جنازه یونس عساکره حاضر شدند. این مراسم تحت تدابیر امنیتی برگزار شد.

پس از تشییع جنازه یونس عساکره، دستفروش خرمشهری، دست‌کم ۸ نفر از شرکت‌کنندگان در مراسم خاکسپاری او، در راه بازگشت به اهواز و در یک ایست بازرسی بازداشت شده‌‌اند.

یونس عساکره به دنبال جمع شدن دکه میوه‌فروشی‌‌‌اش در طرح سامان دادن دستفروشان در اهواز و خرمشهر، روز ۲۳ اسفند ۹۳، مقابل شهرداری خرمشهر خودسوزی کرد. او بامداد روز یکشنبه، ۲ فروردین ۹۴، در بیمارستان مطهری تهران درگذشت.

در عکس‌ها و ویدئوهای منتشر شده از مراسم خاکسپاری یونس عساکره در روز دوشنبه سوم فروردین، عده‌ای از جوان‌ها بر اساس سنت‌های عربی منطقه، سلاح‌های سردی مثل چوب، قمه یا شمشیر در دست دارند.

فعالان حقوق اعراب‌ به هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گفته‌اند که تشییع جنازه یونس عساکره، تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شده است.

گفته می‌شود تعدادی از مسئولان محلی هم در این مراسم حضور داشته‌اند.

گروهی از شرکت‌کنندگان در این مراسم شعارهای اعتراضی همچون «ما همه یونس هستیم»، «آزادی، آزادی»، «نباید تن به خواری دهیم» و ... سر داده‌اند و چندین نفر از آن‌ها، هنگام بازگشت از مراسم بازداشت شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • هاگن

    در اینکه عرب های ایران یا بلوچ ها مانند دیگر مردمان این سرزمین زیر فشارهای اقتصادی هستند شکی نیست اما فکر میکنم نشان دادن صرف نارضایتی بدون در نظر گرفتن مشکلات فرهنگی هریک از مناطق ایران فقط کمک به تجزیه ی ایران خواهد بود. یک ایرانی ناراضی مخصوصا اگر در معرض تبلیغ ها و شعارهای تجزیه طلبانه باشه راه رهایی خودش از این وضعیت رو در جدا شدن از ایران خواهد دانست در حالی که مشکلات فرهنگی متعدد و عقب ماندگی اجتماعی این مناطق فقط و فقط با بودن در کنار دیگر مناطق ایران قابل حل خواهد بود. این صحبت نه فقط در مورد عرب های خوزستان و یا بلوچ ها و ترک ها و کردها و ... خواهد بود بلکه در مورد تک تک افراد ایرانی صادقه.