ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جنگنده‌های شکاری نیروهای ائتلاف، تکریت را بمباران کردند

سپاه بدر از دخالت آمریکا در عملیات آزادسازی تکریت خشنود نیست. حیدر عبادی، نخست وزیر عراق اما اعلام کرده که با کمک آمریکا به زودی تکریت آزاد می‌شود.

جنگده‌های شکاری نیروهای ائتلاف برای نخستین بار مواضع داعش در تکریت را بمباران کردند. به گفته ژنرال جیمز تری، فرمانده آمریکایی این عملیات: «جنگنده‌های شکاری بمباران را آغاز کردند. عملیات شروع شد.»

شبه‌نظامیان شیعه طرفدار ایران حمله به تکریت را از سر گرفتند

جنگنده‌های شکاری نیروهای ائتلاف شامگاه گذشته ۱۲ نقطه شناسایی‌شده و نشانه‌گذاری شده را بمباران کردند. ژنرال جیمز تری گفته است دولت عراق از نیروهای ائتلاف تقاضا کرده با بمباران مواضع داعش برای آزادسازی تکریت به یاری ارتش عراق بشتابند.

به گفته این ژنرال آمریکایی عملیات آزادسازی تکریت فرصت خوبی برای سنجش توانایی ارتش عراق در باز پس‌گیری مناطق تحت تصرف داعش است.

خبرنگار آسوشیتدپرس در تکریت گزارش داده است که روز گذشته صدای پرواز جنگنده‌ها در آسمان تکریت شنیده می‌شد و همچنین در برخی مناطق صدای انفجار نیز به گوش رسیده است.

یک فرمانده نظامی عراقی در این شهر به خبرنگار آسوشیتدپرس گفته یک انبار مهمات داعش توسط هواپیماهای جنگنده آمریکایی بمباران شده است.

حیدر عبادی، نخست وزیر عراق در یک نطق تلویزیونی گفته است: «ما با کمک کشورهای دوست و نیروهای ائتلاف بین‌المللی بر داعش پیروز می‌شویم.»

مخالفت شیعیان با دخالت آمریکا

ارتش عراق چهار هفته پیش عملیات آزادسازی تکریت را آغاز کرد. در این عملیات ۳۰ هزار سرباز حضور دارند که از آن میان ۲۰ هزار نفر از شبه‌نظامیان شیعه طرفدار ایران‌اند.

هادی الامیری فرمانده سپاه بدر در سامرا

شیعیان از حیدر عبادی به خاطر تقاضای کمک از نیروهای ائتلاف بین‌المللی انتقاد کرده‌اند.

هادی الامیری فرمانده سپاه بدر در سامرا گفته است: «اگر ما نیازی به آمریکایی‌ها داشته‌ باشیم به آن‌ها خواهیم گفت که به آن‌ها نیاز داریم. اما ما نیازی به آن‌ها نداریم. ما در حال حاضر هواپیما داریم و حضور هواپیماهای آمریکایی مانع عملیات ماست. در صورتی که ما نیازی داشته باشیم به دولت خودمان خواهیم گفت.»

سرهنگ استیو وارن، سخنگوی پنتاگون، گفته است: «حضور رو به رشد ایران در عراق یک موضوع پیچیده به نظر می‌رسد، واشنگتن هر نوع همکاری با ایران را رد می‌کند و حضور ایران را یک تهدید منطقه‌ای می‌داند حتی در شرایطی که به طور مستقیم در حال مذاکرات هسته‌ای با ایران است.»

ارتش عراق اعلام کرده بود که مرکز شهر تکریت را تصرف کرده است. اما با این‌حال عملیات آزادسازی تکریت به دلیل تله‌های انفجاری متوقف شده بود. اکنون پس از دو هفته، این عملیات با بمباران مواضع داعش توسط جنگنده‌های شکاری نیروهای ائتلاف از سر گرفته می‌شود.

داعش شهر تکریت را که زادگاه صدام حسین است و در ۱۶۰ کیلومتری بغداد قرار دارد در ژوئن سال گذشته تصرف کرده بودند. موصل، دومین شهر بزرگ عراق نیز در تصرف داعش قرار دارد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • افشین

    هادی العامری درسته ....