ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بريتانيا: شکست مذاکرات اتمی، خاورميانه را بی‌ثبات می‌کند

وزير امورخارجه بريتانيا معتقد است برای دستيابی به توافق هسته‌ای، ايران بايد انعطاف‌پذيری نشان دهد.

فيليپ هاموند، وزير امور خارجه بريتانيا هشدار داده که شکست در دستيابی به توافق در مذاکرات هسته‌ای ايران و غرب، خاورميانه را «بی‌ثبات‌تر» و «درگير رقابت تسليحات هسته‌ای» خواهد کرد.

فيليپ هاموند، وزير امور خارجه بريتانيا

به گزارش رويترز، هاموند گفته است چنانچه به مسير فعلی ادامه دهيم، دستيابی به توافق امکان‌پذير خواهد بود اما برای دستيابی به توافق زمان آن رسيده که «ايران انعطاف‌پذيری نشان دهد و تصميمات جدی بگيرد.»

هفته گذشته نیز کشورهای عضو گروه ۱+۵ در بیانیه خود اعلام کرده بودند که ایران اکنون باید «تصمیم‌های دشوار» بگیرد اما ایران در مقابل می‌گوید این غرب است که باید تصمیم بگیرد.

گفت‌وگوها ميان قدرت‌های جهانی و ايران درباره برنامه هسته‌ای تهران قرار است امروز پنج‌شنبه ۲۶ مارس / ۶ فروردين در لوزان سوئيس از سرگرفته شود. اين گفت‌وگوها در حالی آغاز می‌شود که چشم‌اندازی روشنی برای دستيابی به توافق ديده نمی‌شود.

به گفته وزير خارجه بريتانيا، دست نيافتن به توافق «بهتر از توافق بد» است.

جان کری، وزير خارجه آمريکا نيز گفته اگر مذاکرات با ايران به توافق منجر نشود، تهران فرصتی برای گسترش فعاليت‌های هسته‌ای پيدا خواهد کرد.

کری می‌گويد اگر توافقی حاصل نشود، ايران به سرعت برنامه اتمی‌اش را توسعه می‌دهد.

در حالی که مجيد تخت روانچی، عضو ارشد تيم مذاکره‌کننده هسته‌‌ای ايران، گفته است که دستيابی به توافق تا ۱۱ فروردين «سخت» است اما وانگ يی، وزير خارجه چين در تماس با محمدجواد ظريف، وزير خارجه ايران، او را به تلاش برای دستيابی به توافق ترغيب کرده است.

وزير خارجه چين رسیدن به توافق را «خواسته مردم» دانسته است.

ايران و شش قدرت جهانی بر پايه توافق پيشين خود تا ۳۱ مارس / ۱۱ فروردين مهلت دارند تا به چارچوب سياسی يک توافق جامع هسته‌ای دست پيدا کنند و سپس تا پايان ماه ژوئن / ۹ تير ۱۳۹۴ به جزئيات توافق بپردازند.

مذاکرات هسته‌ای در حالی امروز با وجود اختلافات آغاز می‌شود که وزير خارجه ايران چند روز پيش در صفحه فيس‌بوکش نوشت: «در مذاکرات راه‌حل‌های مناسب فنی و سياسی برای موضوعاتی که در گذشته غير قابل حل می‌نمود، پيدا شده است.»

طرفين در حال حاضر، در مورد «ميزان و نوع غنی‌سازی، لغو تحريم‌ها و مدت زمان توافق» اختلاف نظرهای جدی دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    دو کلمه هم از مادر عروس ! دروغ چرا با یک اشاره شما اینها تمام سایت اتم و موشک و سانتریفیوژ را نابود میکنند.  این بازی برای غارت نفت ارزان و شخم زدن منطقه و فروش اسلحه است لرد!