ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بشار اسد: برای گفتگو با آمریکا آماده‌ایم

رییس‌جمهوری سوریه به شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس گفت است که شرط اساسی گفت‌و‌گوهای احتمالی میان سوریه و آمریکا، باید احترام متقابل و رعایت حق حاکمیت سوریه باشد.

چهار سال پس از آغاز جنگ خونین داخلی در سوریه، بشار اسد، رییس‌جمهوری این کشور اعلام کرده که برای گفت‌و‌گوی مستقیم با آمریکا آماده است، به شرط آن‌که فشاری روی حق حاکمیت این کشور اعمال نشود.

بشار اسد این سخنان را در یک گفت‌و‌گوی تلویزیونی یک ساعته با شبکه سی‌بی‌اس مطرح کرده است.

پیش‌تر و در ۱۵ مارس/۱۵ اسفند سال گذشته، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود به منظور پایان دادن به وضعیت بحرانی در سوریه لازم است آمریکا با رهبران این کشور مذاکره کند.

بشار اسد در گفت‌وگو با سی‌بی‌اس و در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات جان کری گفته است که اصولاً در سوریه گفته می‌شود هر گفت‌و‌گو و مذاکره‌ای می‌تواند مثبت باشد. او تأکید کرده که سوریه برای مذاکره با هر کشوری از جمله ایالات متحده آمریکا آماده است، به این شرط که این مذاکرات بر اساس احترام متقابل باشد.

با این حال به گفته رییس‌جمهوری سوریه تاکنون هیچ تماسی بین مقام‌های سوری و آمریکایی در این مورد برقرار نشده است.

از زمان شروع بحران در سوریه در سال ۲۰۱۱، دولت آمریکا بر لزوم کنار رفتن بشار اسد از قدرت تأکید کرده و دولت او را به عنوان دولت مشروع در سوریه به رسمیت نمی‌شناسند. آمریکا از گروهی از مخالفان مسلح بشار اسد، شامل «ارتش آزاد سوریه» حمایت می‌کند. با این حال هم دولت سوریه و هم آمریکا، با قدرت گرفتن داعش و جبهه النصره در سوریه مقابله می‌کنند.

پس از اظهار نظر جان کری در مورد تمایل آمریکا برای مذاکره با سوریه، دیگر مقام‌های آمریکایی اعلام کردند منظور وزیر امور خارجه، شخص بشار اسد نبوده است، رییس‌جمهوری سوریه نمی‌تواند در مذاکرات شرکت کند و آمریکا هرگز با او مذاکره نخواهد کرد.

چهار سال پس از آغاز جنگ داخلی در سوریه، شمار کشته‌شدگان از مرز ۲۱۵ هزار نفر گذشته است و بیش از ۱۱ میلیون نفر نیز از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.

بخش بزرگی از این آواراگان در داخل خاک سوریه هستند اما حدود چهار میلیون نفر از آن‌ها به کشورهای دیگر پناه برده‌اند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد روز ۲۷ مارس/۷ فروردین اعلام کرده است که جنگ در سوریه و همچنین عراق بدترین بحران انسانی در دوران معاصر است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.