ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پخش برگه‌های تبلیغاتی آمریکا علیه داعش

نیروهای نظامی آمریکا در نبرد با داعش ۶۰ هزار برگه تبلیغاتی را بر فراز رقه، دژ اسلامگرایان تندرو در سوریه پخش کردند.

نیروهای نظامی آمریکا بر فراز رقه، دژ اسلامگرایان تندرو در سوریه، ۶۰ هزار برگه تبلیغاتی پخش کردند. آن‌ها با این اقدام نسبت به عضوگیری «دولت اسلامی» (داعش) و سرنوشتی که نصیب اعضای آن می‌شود هشدار دادند.

به‌گزارش رویترز، وزارت دفاع آمریکا در واشنگتن اعلام کرد که هدف از این تبلیغات، ایجاد مانع بر سر راه عضوگیری داعش است.

در کارتونی که روی این برگه‌های تبلیغاتی منتشر شده جوانانی نشان داده می‌شوند که به عضویت داعش در می‌آیند و به نوبت در دستگاه چرخ گوشت ریخته می‌شوند.

این نخستین بار است که آمریکا در سوریه برگه‌های تبلیغاتی پخش می‌کند. در جنگ‌های دیگر این اقدام اغلب صورت می‌گرفت.

گروه «دولت اسلامی» بخش‌های بزرگی از سوریه و عراق را در اختیار دارد و قصد دارد حکومت خلافت اسلامی در این مناطق ایجاد کند. رقه پایتخت غیررسمی داعش به‌شمار می‌رود.

یک سخنگوی پنتاگون گفته که ارتش آمریکا این برگه‌های تبلیغاتی را در هفته‌های گذشت با جت‌های جنگنده پخش کرده است. به‌گفته او پیام این تبلیغات این است که هر کس به عضویت داعش در آید به دستگاه چرخ گوشت ریخته خواهد شد و «این برای سلامتی خوب نیست».

در این طرح تبلیغاتی، در بالای سر مردان جوان تابلویی دیده می‌شود که روی آن نوشته شده: «دفتر استخدام دولت اسلامی». در بالای گوشه راست طرح نیز نوشته شده: «اکنون نوبت شماره ۶۰۰۱ است». بر روی چرخ گوشت نیز نام «داعش» به عربی نوشته شده است.

«دولت اسلامی» (داعش) عضوگیری خود را بیشتر از طریق شبکه‌های اجتماعی و همچنین با نمایش فیلم‌های تبلیغاتی خشن انجام می‌دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • َعابد

    بهنام هزل میگی؟ که چی؟ همونایی که گله گله اسراییل رو در جنگ کذایی محکوم می کردن حالا در مورد برادر کشی هم کیشانشان خفه خون گرفتن یا در نهایت با فرافکنی این شنائت رو گردن دیگر کشورها میندازن تو گویی ملل جهان سوم مشتی اسباب بازی بی مغز هستن که توسط اغیار به بازی گرفته می شن. اگر اینجوریه که دیگه حق زر و ناله هم ندارن و باید بی صدا تن به بازی بدن. ولی واقعیت اینه که خاور میانه از قدیم الایام مرکز تولید و انتشار امراض مسری مثل یهودیت، مسیحیت و اسلام رادیکال بوده و مردم این منطقه شعور همزیستی مسالمت آمیز رو هنوز هم ندارن

  • بهنام

    چه چرخ گوشت بزرگی . این چرخ گوشت را آمریکا و هم پیمانانش و در راس آن رئیس جمهور ننگینش ( اوباما ) بوجود آوردند .