ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بشار اسد کنترل دومین مرکز استان در سوریه را از دست داد

ديدبان حقوق بشر سوريه اعلام کرد که در پی عقب‌نشینی نیروهای دولتی، بخش عمده‌ای از شهر ادلب به دست شورشيان جبهه النصره افتاده است.

جبهه النصره، گروه وابسته به القاعده سوريه شنبه ۲۸مارس/هشت فروردين، اکثر بخش‌های شهر مهم و استراتژيک ادلب، مرکز استان ادلب، در شمال شرقی سوريه را تصرف کرد و درحال پيشروی به مرکز شهر است.

جبهه النصره که شاخه سوريه القاعده است که از ابتدای هفته اخير به دنبال تصرف شهر ادلب بود.

با تصرف اين شهر به دست جنگجويان جبهه النصره، در واقع این دومين مرکز استان در سوريه است که از دست نيروهای بشار اسد، رئیس‌جمهوری این کشور خارج می‌شود.

شهر ادلب در شرق شهر «رقه» قرار دارد. رقه که از سال ۲۰۱۳ به دست شورشیان از جمله گروه جبهه النصره افتاد و سپس از سوی گروه داعش موسوم به دولت اسلامی تصرف شد. اکنون رقه عملا پاييتخت گروه داعش محسوب می‌شود و اولین مرکز استانی بوده که بشار اسد کنترل آن را از دست داده است.

ديدبان حقوق بشر سوريه که در بريتانيا مستقر است، گفت طی درگیری‌های جمعه بعدازظهر و شنبه صبح بخش عمده‌ای از شهر ادلب دست شورشيان جبهه النصره افتاده است. آنها اکثر بخش‌های شهر را پس از عقب‌نشينی نيروهای دولتی به پایگاه‌ها و ساختمان‌های دولتی در اطراف ادلب، تصرف کردند.

دیدبان حقوق بشر به نقل از منابع محلی خبر داد که شهر ادلب «تقريباً به طور کامل»در اختيار جنگجويان القاعده است.

این گروه حقوق بشری که از شبکه پيچيده‌ای و گسترده ‌ای از فعالان سوری در سرتاسر این کشور تشکيل شده است، شنبه اعلام کرد که درگيری شديدی ميان دو طرف در داخل شهر ادامه دارد.

يک مقام نظامی سوريه که نامش فاش نشده به خبرگزاری دولتی «سنا» گفته «جنگ شديدی» عليه «گروه‌های تروريستی مسلح» در گرفته که تلفات زيادی نيز برای آنها به بار آورده است. به گفته اين مقام نظامی «بسياری از تروريست‌ها در حال رفت وآمد و عبور از مرز ترکيه هستند.»

دولت سوريه در اوايل اين هفته مدعی شد که دولت ترکيه از«هزاران تروريست» حمايت می‌کند و حامی اصلی شورشيان است.

جان کری وزير امورخارجه امريکا اخيراً عنوان کرد که برای پايان بخشيدن به درگيری ها در سوريه آمريکا حاضر است با دمشق مذاکره کند.

پس از آن بود که بشار اسد جمعه در مصاحبه ای با CBS گفت:«درهای سوريه برای گفت و گو با هر کسی از جمله آمريکا باز است.»

از مارس ۲۰۱۱ بيش از ۲۲۰ هزار نفر در سوريه بر اثر جنگ داخلی کشته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ارش

    میترا مگه مفتی های شما نیستند که اشکارا دستور قتل شیعیان را می دهنددوما تروریستها بقول شما جهادی ها بعد از ورد به شهر ها جز جگر خواری تخریب شهرها چه می کنند که دولت قانونی اسد اونارو نمی دونست انجام بده.

  • خلیل

    تمام کشورهای جنایتکار دنیا من جمله رژیم آدمکش جمهوری اسلامی باید در برابر ویرانی و کشتار سوریه پاسخگو باشند

  • میترا

    جالب آنجاست که بمباران یمن توسط عربستان و امارات به این دلیل انجام می شود که دولت وقت یمن (عبدربه منصور هادی) درخواست کمک کرده. حال این سوال مطرح می شود که هنگامی که دولت وقت لیبی (معمر قذافی) از عربستان و امارات درخواست کمک کرد ، چرا عربستان و امارات ، نه تنها پاسخ منفی دادند ، بلکه از نیروهای ناتو خواستند که بجای شورشیان ، نیروهای دولت وقت لیبی را بمباران کنند؟

  • امیر

    واقعا جای تعجب داره شما حرف از تجاوز به یمن میزنید در حالیکه جنایات رژیم دجال آخوندی در عراق و سوریه و لبنان و یمن رو که هزاران کلیپ از این توحش مزدوران ایران وجود داره نمی بینید، واقعا مبارک باشه تصرف ادلب بدست مردم مظلوم سوریه و ***.... حالا هی سانسور کن رادیو زمانه

  • حسین

    حالا چرا رادیو زمانه ناراحته؟دوم اینکه جیش الفتح ادلب رو تصرف کرد و نه انصره.یه ذره از ساندیس خوری دست بکشید

  • farid

    در جواب من ٬ وقتی اوباما خط قرمزش را فراموش و حزب اله بشکه بشکه بمب و باروت بر سر مردم میریزد توقع داری مردم بیچاره به کی روی اورند تا تروریستهای حزب اله را شکست دهند؟ وقتی حکومت وحشیانه مردم را میکشد گروههای افراطی رشد میکنند.....

  • شاهین امینی

    خیلی خوشحالم. خدا را شکر

  • شاهین امینی

    خیلی خوشحالم

  • cyrus cohen

    laanet be regime Asad va mollaha

  • من

    به میمنت و مبارکی حالا باید دلمان را خوش کنیم به گروه تروریستی دیگری به نام جبهه النصره! مبارکه! بعد از طالبان و القاعده و داعش حالا اینها قراره مردم را از دیکتاتوری نجات دهند؟!