ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گرایش فرانسه به راست در انتخابات محلی این کشور

بیش از ۱۰ درصد مردم فرانسه بیکارند. دولت سوسیالیست در جذب سرمایه برای اشتغال‌زایی ناکام مانده است و فرانسوی‌ها در اعتراض به سوسیالیست‌ها، به احزاب راست رأی دادند.

فرانسه به راست گرایش پیدا کرد. شامگاه گذشته نتیجه دور دوم انتخابات محلی فرانسه اعلام شد: حزب «اتحاد برای جنبش مردمی» (او‌ ام پ) به رهبری نیکلا سارکوزی، رییس جمهوری پیشین فرانسه با پیروزی در ۶۶ استان در دور دوم انتخابات محلی پیروز شد.

۴۰ میلیون نفر از شهروندان فرانسوی در انتخابات محلی حق رأی داشتند

احزاب چپ که تا پیش از این، ۶۱ استان فرانسه را در اختیار داشتند، با از دست دادن ۲۵ استان، اکنون می‌بایست فقط به ۳۴ استان بسنده کنند. حتی فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه در استان خود شکست خورد.

حزب راست‌گرای «جبهه ملی» به رهبری مری لوپن نیز بر آرای خود افزود، اما به مهم‌ترین هدف‌ سیاسی‌اش دست نیافت. هدف جبهه ملی این بود که برای نخستین بار اکثریت آرا در یکی از استان‌های فرانسه را به دست آورد.

مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه شکست حزب سوسیالیست حاکم را پذیرفت و گفت فرانسوی‌ها «خشم و خستگی‌شان» از تداوم بحران اقتصادی و بیکاری در این کشور را با رأی دادن به احزاب دست راستی ابراز کرده‌اند.

نخست‌وزیر سوسیالیست فرانسه گفت: «دولت تلاش‌هایش را برای ایجاد اشتغال دو برابر می‌کند. مهم‌ترین هدف دولت این است: ایجاد اشتغال. ایجاد اشتغال. ایجاد اشتغال. در روزهای آینده دولت برای تسهیل سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی و در بخش خدمات دولتی اقدامات تازه‌ای را در نظر گرفته است.»

بر اساس آماری که دولت فرانسوا اولاند در آغاز سال ۲۰۱۵ منتشر کرده است، ۳ میلیون و ۴۹۶ هزار فرانسوی بیکارند و به این ترتیب آمار بیکاری در این کشور ۱۰/۳ درصد و دو برابر آلمان است. آلمان و فرانسه از مهم‌ترین کشورهای اتحادیه اروپا به شمار می‌آیند. تنها در سال گذشته ۱۸۹ هزار نفر به تعداد بیکاران فرانسه افزوده شده است.

حزب راست‌گرای «جبهه ملی» به رهبری مری لوپن در حوزه‌های انتخاباتی‌اش ۴۰ درصد آرای مردم ناراضی را به دست آورد. لوپن از این پیروزی به عنوان «سنگ‌بنای پیروزی‌های فردا» یاد کرد. او گفت: «ما موفقیت بی‌نظیری به دست آورده‌ایم.»

مری لوپن همچنین احزاب فرانسه را به تبانی با یکدیگر بر ضد «جبهه ملی» متهم کرد.

نیکلا سارکوزی، رییس حزب «او‌ ام پ»، پیروزی‌ حزبش در انتخابات محلی فرانسه را به عنوان پیش‌ درآمدی بر پیروزی‌های سیاسی بعدی ارزیابی کرد. سارکوزی گفت: «فرانسوی‌ها از چپ‌ها سرخورده شده‌اند. پس از پیروزی در انتخابات محلی، موازنه قدرت تغییر می‌کند و هیچکس نمی‌تواند مانع این تحول بشود.»

پس از انتخابات پارلمان در سال ۲۰۱۲، سوسیالیست‌ها نتوانسته‌اند در سایر انتخابات فرانسه پیروز شوند. شکست سوسیالیست‌ها در حوزه انتخاباتی فرانسوا اولاند به عنوان نشانه‌ای از عدم محبوبیت رییس جمهوری سوسیالیست فرانسه ارزیابی شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسین

    زنده باد سارکوزی