ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش ۸ شیعه را سر برید

در ویدئوی تازه‌ای که گروه دولت اسلامی (داعش) در اینترنت منتشر کرده، شبه‌نظامیان برای بشار اسد پیام می‌فرستند: «شمشیر ما به زودی با گردن نصیریون آشنا می‌شود.»

در ویدئوی تازه‌ای که گروه دولت اسلامی (داعش) در اینترنت منتشر کرده، شبه‌نظامیان داعش باز هم لباس نارنجی به تن اسرا پوشانده‌اند و این بار برای بشار اسد پیام فرستاده‌اند: «شمشیر ما به زودی با گردن نصیریون آشنا می‌شود.»

پرچم داعش در دست یکی از طرفدارانش

گروه تروریستی داعش شامگاه گذشته ویدئویی از مراسم گردن‌زنی در شبکه اینترنت منتشر کرد. در این ویدئو نشان داده می‌شود که چگونه داعش سر هشت شهروند شیعه در استان حمات در سوریه را می‌برد.

یکی از شبه‌نظامیان داعش در این ویدیو می‌گوید هشت اسیر شیعه «مسلمانان نجس» هستند.

در این ویدئو که در سایت‌های وابسته به داعش منتشر شده، بر تن شهروندان سوری لباس نارنجی پوشانده‌اند و سر آن‌ها را گوش تا گوش می‌برند.

یکی از جلادان در حین اجرای این مراسم می‌گوید: «شمشیر ما به زودی با گردن نصیریون و همدستان آن‌ها مثل بشار اسد و حزب او نیز آشنا می‌شود.»

داعش و وهابیون از علوی‌های سوریه به تحقیر به عنوان «نصیریون» یاد می‌کنند.

داعش در ماه‌های گذشته ده‌ها اسیر را گردن زده یا سر بریده است. در میان اسرا روزنامه‌نگاران، فعالان حقوق بشری یا شهروندان عادی از کشورهای غربی نیز حضور داشته‌اند.

همچنین خبرگزاری «ان ان آ»ی  لبنان گزارش داده که شامگاه گذشته داعش یک شهروند لبنانی را در عرصال گردن زده است. هنوز معلوم نشده است که آیا شهروند لبنانی کشته شده در عرصال، یکی از هشت فردی است که در ویدئوی داعش سر آن‌ها را می‌برند یا نه.

شهروند لبنانی که در عرصال توسط داعش به گروگان گرفته شده بود، از اهل تسنن بود، در حالی‌که به گفته داعش، هشت نفری که در ویدئوی یاد شده سر بریده می‌شوند، شیعه مذهب بوده‌اند.

پیش از این داعش در تابستان گذشته چند سرباز لبنانی را در عرصال به گروگان گرفته بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رضا دادخواهی

    اینها فقط هدفشون تفرقه میان شیعه و سنی است