ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ايران ارسال سلاح به يمن را تکذيب کرد

ایران همواره از شیعیان حوثی در یمن حمایت کرده اما اکنون می‌گوید تنها کمک‌های بشردوستانه به این کشور ارسال کرده است.

مرضيه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ايران می‌گويد که «برخی ادعاها در مورد ارسال اسلحه از سوی جمهوری اسلامی ايران به يمن کاملاً ساختگی و کذب محض است.»

شيعيان حوثی در نبرد با نیروهای دولتی یمن

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، افخم روز سه‌شنبه ۱۱ فروردين گفت که توافقنامه امضا شده بين هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران و هواپيمايی يمن در چارچوب توافقات مربوط به فعاليت هوايی مدنی و تجاری بوده و از زمان امضای توافق تاکنون «چند پرواز مدنی حاوی کمک‌های دارويی و بهداشتی به صنعا انجام شده و محموله‌های اين پروازها به هلال احمر يمن تحويل شده است.»

دو روز پیش نیز اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام همین سخنان را تکرار کرد و حضور يا کمک نظامی ايران به کشور يمن را «تهمتی ظالمانه، مسخره و بهانه‌های کشورهای متجاوز به يمن به‌منظور يارگيری در حمله به اين کشور» دانست.

اکبر هاشمی رفسنجانی افزود: «کمک‌های ايران تنها جنبه انسان‌دوستانه از جمله در اختيار گذاشتن دارو و غذا برای يمنی‌ها داشته است.»

عبد ربه منصور هادی، رئيس‌جمهور يمن ايران را به ارسال اسلحه برای حوثی‌های يمن و دخالت در امور داخلی اين کشور متهم کرده است.

هادی در سخنانی در نشست سران اتحاديه عرب در شهر شرم‌الشيخ مصر با اشاره به «حمايت چندين ساله تسليحاتی ايران از جنبش انصارالله و توطئه‌های اين جنبش عليه تماميت ارضی يمن»، خواهان ادامه عمليات جنگی عليه حوثی‌ها شد و گفت: «اين عمليات بايد تا زمانی که آن‌ها (حوثی‌ها) سلاح‌های‌شان را زمين بگذارند، ادامه پيدا کند.»

عربستان سعودی با حمايت بعضی از متحدانش از جمله بحرين، قطر، کويت و امارات متحده عربی از پنج‌شنبه هفته گذشته عمليات نظامی موسوم به «طوفان قاطع» را عليه نيروهای حوثی در يمن آغاز کرد.

مصر، اردن و سودان به طور رسمی به ائتلاف پيوسته اند و پاکستان نيز آمادگی خود را برای پيوستن به آن اعلام کرده است.

ايران در رويدادهای يمن همواره از شيعيان حوثی حمايت کرده و عربستان نيز از منصور هادی. در اين ميان نيروهای طرفدار علی عبدالله صالح، رئيس‌جمهوری پيشين يمن در کنار حوثی‌ها عليه منصور هادی می‌جنگند.

ايران نخستين کشوری است که حملات هوايی عربستان به يمن را محکوم کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.