ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آزاد شدن ۴۹۰ میلیون دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران

همزمان با ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌ای، بانک مرکزی ایران اعلام کرده که قسط پنجم از دور سوم آزاد‌سازی دارایی‌های مسدود شده ایران، به حساب این بانک در کشور عمان واریز شده است.

بانک مرکزی ایران اعلام کرده است که ۴۹۰ میلیون دلار از دارایی‌های مسدود شده این کشور در اختیار این بانک قرار گرفته است.

خبرگزاری حمهوری اسلامی ایران (ایرنا) که خبرگزاری دولت ایران است، از قول بانک مرکزی نوشته است که قسط پنجم از دور سوم آزاد‌سازی دارایی‌های مسدود شده ایران، آزاد شده است.

به این ترتیب مجموع دارایی‌های آزاد شده ایران به رقم دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار رسیده است.

بنابر توافق هسته‌ای ۲۴ نوامبر سال گذشته میلادی میان ایران و گروه ۱+۵، قرار بر این بود که ۴.۲ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدودشده حاصل از فروش نفت ایران در هشت قسط و در شش ماه آزاد شود. ایران در آخرین دور از اجرای این توافق، پنج‌شنبه دوم مرداد ماه ۹۳/ ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۴، آخرین قسط ۵۵۰ میلیون دلاری از چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار دارایی‌های مسدود شده خود را دریافت کرد.

روابط عمومی بانک مرکزی ایران اعلام کرده است که مبلغ ۴۹۰ میلیون دلار آزاد شده، بر اساس توافق ایران و گروه ۱+۵، از منابع بانک مرکزی در ژاپن به حساب این بانک در کشور عمان واریز شده است.

قرار بر این است که مبلغ کل این دور از توافق‌ها که ۴.۹ میلیارد دلار است در ده قسط ۴۹۰ میلیون دلاری در اختیار ایران قرار بگیرد.

پیش از این بر اساس توافق ایران با گروه ۱+۵، دارایی‌های مسدود شده ایران از درآمدهای نفتی در دو مرحله و با مبالغ ۴.۲ و ۲.۸ میلیارد دلار، آزاد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    چه ربطی به مردم ایران دارد؟! چرا پول صادرات نفت ایران٬ اسلحه و موشک شده و به یمن و غزه و عراق و سوریه و افریقا و....فرستاده شده و یا به جیب گشاد بعضی ها رفته ؟

  • faryad

    همین روزها دوباره چمدان چمدان ارز و طلا خارج میکنند!