ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«نیروهای عراقی تکریت را آزاد کردند»

این مهم‌ترین موفقیت نیروهای عراقی در یک ماه گذشته و مهم‌ترین عملیات علیه نیروهای «دولت اسلامی» (داعش) بوده است.

نزدیک به یک ماه پس از آغاز حمله نیروهای عراقی به تکریت این نیروها موفق شدند در روز سه‌شنبه ۳۱ مارس / ۱۱ فروردين آن را از دست نیروهای «دولت اسلامی» (داعش) خارج کنند.

حملات نیروهای عراقی از روز دوم مارس آغاز شده بود

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق روز سه‌شنبه اعلام کرد که تکریت در یک عملیات گسترده توسط نیروهای دولتی عراق آزاد شد.

در پیامی که نخست‌وزیر عراق در صفحه توئیتر خود گذاشته این «گام بزرگ» را به نیروهای امنیتی عراق و نیروهای داوطلب تبریک گفته است.

پیش از این یک ژنرال ارتش عراق که نامش را نخواست فاش کند گفته بود: «ما کنترل ساختمان دولتی تکریت را از شب گذشته در دست داریم.»

رعد جبوری، فرماندار استان صلاح‌الدین که مرکز آن تکریت است این موفقیت را تأیید کرد و گفت پرچم‌های عراق بار دیگر بر فراز ساختمان شورای ولایتی تکریت و چندین ساختمان دیگر به اهتزاز در آمده است.

حملات نیروهای عراقی از روز دوم مارس آغاز شده بود تا تکریت را که از ماه ژوئن در اختیار داعش قرار داشت آزاد کنند.

کریم نوری، سخنگوی شبه‌نظامیان شیعه نیز ضمن تأیید خبر بازپس‌گیری تکریت اعلام کرد که این عملیات با کمک واحدهای بسیج عمومی (UMG)، نیروهای طرفدار دولت که بیشتر آن‌ها را شبه‌نظامیان شیعه مورد حمایت ایران تشکیل می‌دهند و واحدهای پلیس انجام شده است.

واحدهای بسیج عمومی نقش مهمی را در سه هفته نخست حملات اخیر ایفا کرده‌اند اما گفته‌اند همین‌که در ۲۵ مارس به درخواست دولت عراق نیروهای ائتلاف جهانی به رهبری آمریکا حملات خود به تکریت را آغاز کردند، عقب نشسته‌اند. آن‌ها همچنین واشنگتن را متهم به ثبت پیروزی تکریت به نام خود کردند.

ایالات متحده که شیعیان را متهم به همکاری با ایران می‌کند اعلام کرد، پس از آن‌که از سوی بغداد تضمین گرفت که نیروهای دولتی نقش اول در حمله را ایفا خواهند کرد وارد این نبرد شده است.

به‌گفته پنتاگون آخرین حملات ائتلاف جهانی به منطقه تکریت در روزهای یکشنبه و دوشنبه صورت گرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    بله وقتی اراذل و اوباش عراقی وابسته به سپاه قاچاقچیان پاسدار نتوانستند هیچ شکری بخورند ، با کمک آمریکای جهانخوار فعلآ تکریت آزاد شد .

  • حسین

    دولت عراق عین سگ دروغ میگه.تازه جنگ شهری شروع شده که بعید است داعش های شیعه بر داعش های سنی پیروز شوند.اگرچه نابودی داعش شیعه و سنی در نهایت به نفع بشریت است

  • شاهین امینی

    الان  اصول گراها و اصلاح طلبای  لندن نشین تبلیغاتشون برای حاج قاسم شروع می کنن و اصلاً به روی خودشون نمیارن که حملات ائتلاف جهانی به منطقه تکریت در روزهای یکشنبه و دوشنبه صورت گرفته است

  • Majid

    «گام بزرگ»!؟! کدوم گام بزرگ ؟ و کدوم پس گیری؟  عراقی را در برابر عراقی قرار دادن و از بالای سر بمباران کردن نه گامیست بزرگ و نه پس گیری.