ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرزاد حسنی و تهدید گروهکی

اکبر فلا‌ح‌زاده - لو دادن مردم از دهه شصت باب شد. آیت الله خمینی چنانکه می دانیم همه مردم را به جاسوسی همدیگر مکلف کرد.

موضوع دعوای دو مجری تلویزیونی جمهوری اسلامی فقط از لحاظ خشونت خانگی اهمیت ندارد. یک جنبه مهم آن که کمتر به آن پرداخته شده، تهدید و ترور است که در پاسخ فرزاد حسنی به اتهامات همسر سابقش مطرح شده و بوی سال های تلخ دهه شصت را می دهد که مردم از سوی حاکمان به لو دادن مخالفان حکومت ترغیب می شدند و در محیطی از ترس و ترور همسایه همسایه را لو می داد و گاهی حتی برادر برادر را و پدر فرزند را.

لو دادن مخالفان در خفقان حاکم بر آن زمان از ابزارهای سرکوب بود. حالا همین ابزار را فرزاد حسنی علیه همسر سابق خودش به کار گرفته تا توجیه کند کتک زدن او را. زدن زن آن هم به نحوی که در افشاگری آزاده نامداری و تصویر صورت بادکرده اش دیده می شود افکار عمومی را جریحه دار کرده و رفتار خشن فرزاد حسنی عموما مورد تقبیح قرار گرفته است.

نه ضاربی بی رحم، بلکه یک سرباز ولایت

علت تقبیح عام این موضوع در اخلاق جاری آن است که زن در نگاه مردم بی گناه بوده و روشن است که کتک زدنش توسط شوهرش نکوهیده می شود. رعایت حال جنس به اصطلاح “ضعیف” از طرف جنس به اصطلاح “قوی” از سنن جامعه مردسالار محسوب می شود و نقض آن اسباب شرمندگی است. اما حالا اگر این زن نه صرفا از جنس ضعیف، بلکه یک هوادار گروهکی از جنس “منافقین” باشد آنوقت داستان دیگری است . اینجا دست کم کل دستگاه سرکوب پشت فرزاد حسنی قرار می گیرد. این همان ریسمان نجاتی است که فرزاد حسنی در تنگنای مخمصه ای که با افشاگری همسر سابقش در آن گرفتار شده سخت به آن نیاز دارد. او می خواهد نه ضاربی بی رحم, که یک شهروند متدین و یک سرباز ولایت باشد.می خواهد ثواب کرده باشد نه کباب. همچنین می خواهد خودش را بیشتر در دستگاه و نزد مسئولان مربوطه تثبیت، و موقعیت همسر سابقش را متزلزل کند. در این راه تا اندازه ای هم گویا موفق شده، چون ظاهرآ یک مستند تلویزیونی همسر سابقش پخش نشده و آزاده نامداران در افشاگریهای اینتساگرامی خود آن را به دسایس شوهر سابقش نسبت داده. شایعاتی هم مبنی بر ممنوع التصویر شدن این خانم مجری شنیده شده که احتمالا از همان لو دادن گروهکی آب می خورد.

بعضی رسانه های جمهوری اسلامی متن پاسخ حسنی به همسر سابقش را مخدوش منتشر کرده و در قسمت زهردار آن نام گروهک را حذف کرده اند. هر چند که برای به مخمصه انداختن حریف همان نسبت گروهکی به تنهایی کافی به نظر می رسد. با این حال سایت “خرداد” پاسخ فرزاد حسنی را کامل و نام گروهک را “منافقین” چاپ کرده است.

حسنی در پاسخنامه اش دو سوال مطرح کرده و خواسته که در صفحه ی اینستاگرام همسر سابقش پرسیده شود. پرسیده:

۱- نظر ایشان درباره ی گروهک منافقین چیست؟
۲- نظر ایشان درباره ی عاطفه ی مادری و عشق به فرزندشان چیست؟

سوال دوم نسبت به اولی کم اهمیت به نظر می رسد و صرفا برای جری کردن جامعه مرد سالار علیه زنی که ظاهرآ عاطفه مادری نداشته مطرح شده. با این اتهام او کوشیده تا از حمایت اخلاق فئودالی حاکم برخوردار شود. احکام شریعت اسلام هم که غالبا به نفع مردان مسلمان است و در این مورد و موارد مشابه جانب امثال حسنی را می گیرند.

طبق این احکام حتی در مواردی که جرم زن و مرد یکسان است, باز مجازات زن بیشتر است: نمونه اش زنا، که زن و مرد هر دو مجازات می شوند اما مطابق آیه قران مجازات زنان زانیه بر مردان زانی مقدم شمرده شده:

قرآن سوره نور آیه ۲ می گوید: الزانیه و الزانی فاجلدوا کل واحد منهما مأه جلده و لا تأخذکم بهما رأفه فی دین الله ان کنتم تؤمنون بالله و الیوم الاخر و لیشهد عذابهما طایفه من المؤمنین.
(زن زناکار و مرد زناکار، هر یک از آن دو را صد تازیانه بزنید، و اگر به خدا و روز واپسین ایمان دارید مبادا در دین خدا نسبت به آن دو دستخوش ترحم گردید، و باید گروهی از مومنان در کیفر آن دو حضور یابند).

علتش بنا به دایره المعارف اسلامی این طور ذکر شده: “بدون شک این عمل منافى عفت از همه کس قبیح است، ولى از زنان، زشت تر و قبیح تر است، چرا که آنها از حجب و حیاى بیشترى برخوردارند، و شکستن آن دلیل بر تمرد شدیدترى است. از این گذشته عواقب شوم این امر گرچه دامنگیر هر دو مى شود اما در مورد زنان، عواقب شومش بیشتر است. این احتمال نیز وجود دارد که سرچشمه وسوسه این کار بیشتر از ناحیه آنها صورت مى گیرد و در بسیارى از موارد عامل اصلى محسوب مى شوند. مجموع این جهات سبب شده که زن آلوده بر مرد آلوده در آیه فوق مقدم داشته شده است. ”

پرسش زهرناک فرزاد حسنی

اما پرسش نخست از جنس دیگری است و چنان که گفتیم پای کل دستگاه ولایت را به میان می کشد.

لو دادن مردم از دهه شصت باب شد. آیت الله خمینی چنانکه می دانیم همه مردم را به جاسوسی همدیگر مکلف کرد.

او در تاریخ ۱۹/ ۵/ ۱۳۶۰، در دیدار اعضای انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی گفت: “من به حسب تکلیف شرعی به همه ملت عرض می ‏کنم که هر منزلی، این دو- سه تا منزلی که در اطراف خانه خودش است، نظر بکند ببیند چه جور می ‏گذرد…شما باید جمعیت اطلاعاتی و گروه اطلاعاتی باشید. خوب، هر انسانی می ‏تواند که بفهمد این منزل همسایه، کی‏ها هستند، چه می‏ کنند، آن منزل آن طرفیش هم چه می ‏کند. این دو- سه تا منزلی که اطراف است، شما آن را تحت نظر بگیرید، شما هم او را تحت نظر بگیرید… پدر و مادرها توجه کنند بچه ‏هایشان را که چه می ‏کنند و چه‏ می ‏گذرد، این دختر بیچاره را نگذارند که در دام اینها بیفتد، این پسر بیچاره را نگذارند که در دام اینها بیفتد، خودشان آنها را نصیحت کنند و اگر نصیحت‏ پذیر نیستند معرفی کنند”.

فرزاد حسنی که از افشاگری همسر سابقش به خشم آمده، در پاسخنامه اش می نویسد:
“احساس من بر این عقیده استوار است که حریم خصوصی افراد متعلق به ذوالحرم است ولاغیر”.

او فراموش کرده که چنین حریمی به ویژه در مورد مخالفان حکومت و غیر خودی ها عملا وجود ندارد.

در قرآن البته آمده که: وَ لا تَجَسَّسُوا. )در کارهای پنهانی یکدیگر جستجو نکنید ( حجرات،۱۲).

اما آیت الله خمینی در پاسخ به منتقدین خود در همین مورد گفت:
“راست است، قرآن فرموده است، مطاع هم هست امر خدا، اما …وقتی که اسلام در خطر است، همه شما موظفید که با جاسوسی حفظ بکنید اسلام را”.

“بزرگ ترین عشق دوران کودکی من حضرت امام بود”.

ذکر این نکات به خصوص از این نظر جالب است که فرزاد حسنی خود را از پیروان سفت و سخت آیت الله خمینی می داند. در گفتگو با مجله “زندگی ایده ال” در مورد خودش و عشقش به آیت الله خمینی می گوید:

“واقعا همین قدر مذهبی هستم که می بینید، تظاهری در کار من نیست. من بچه خانی آبادم…از یک خانواده کاملا مذهبی. به خصوص مادرم که به شدت مذهبی بود. من در دل فرهنگ آن حوزه و آن دوران بزرگ شدم. به عنوان مثال بزرگ ترین عشق دوران کودکی من حضرت امام بود.

من از همان بچگی عکس های امام را جمع می کردم و موثرترین شیوه برای ساکت کردن من، اهدای عکس امام بود. الان هم آرشیو کامل عکس های امام را دارم. وقتی در 12-11 سالگی شاگرد اول شدم، جایزه ای که پدرم برایم خرید یک دوره کامل سیمای نور بود که به عکس های امام اختصاص داشت. حتی یک بار یکی از اقوام، یک عبا برایم خرید تا من از کودکی بیشتر و بهتر بتوانم حرکات امام را انجام دهم.

من با درس های قرآن آقای قرائتی بزرگ شدم. مسئله من دعای کمیل آیت الله دستغیب بود “…

تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

لینک مطلب در تریبون زمانه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حزب اللهی

    امثال شما در طول تاریخ کم نبوده اند که حق را نادیده انگاشتند و سرنوشت آنها را تحقیر کرد . خمینی بزرگ مرد تاریخ جهان است و عشق به او افتخار است.

  • مرتضی

    تا آنجا که من دیدم سئوال اول گروههای سیاسی بود و بعید به نظر می رسد که گروهک منافقین را گفته باشد. فرزاد یک شاعر است و همیشه یک روشنفکر بوده نه یک آدم فروش اما اگر این را گفته باشد یک لاف زن بی شرم بیش نیست و منافق تر از منافق ترین است و باید برود و تغییر جنسیت بدهد تا دنیا را از زوایه جنس مخالف تجربه کند، البته گروههای سیاسی در ایران به گروه عمده محدوده شده اند که یک گروه مانند مرد زمام کار را در دست گرفته و گروه مقابل مثل زن با نهایت خفت در حال سپران زندگی است، این دو گروه هنوز طلاق نگرفته اند اما فرزاد و آزاد ه طلاق گرفته اند ، بهرحال انقدر مطبوعات دروغگو شده اند که ریاکاری و دروغ جزو فرهنگ مردم ایران اسلامی است، آموزه های زرتشت را باور کنیم و غلام حلقه به گوش ***ها نباشیم یعنی ما به افکار نیک گفتار نیک کردار نیک نیازمندیم ...

  • علی

    حسنی ونامداری بیمارند وعشق انها به شهرت وماندن در صحنه به وقیح ترین وضع خودش را نشان داد

  • میترا

    این جور اخبار و این جور حرف زدن ها و این جور سر وصداها ، یقینا مشکلی از مشکلات جامعه ی ایران را حل نخواهد کرد.

  • danial

    این مردک ابنقد پست و بی شرمه که دردوران مریضی پاشایی عزیز هرجا مینشست میگفت دروغ میگه مریضه بازیشه میخواد کنسرتهای بیشتری بگیره!!! حالا اسرار همسرسابقشو افشا میکنه... تف به ذاتت پست کثیف

  • محمد

    این دیگه کیه . حالم ای این همه خ مالی برای اخوندها به هم خورد.

  • وطن

    یعنی از تو لجن تر و عوضی تر نیست که رابطه خانوادگی رو به سیاست ربطش میدی کثافت یه ذره محبوبیت کسب کرده بودی اونهم بخاطر ازاده بود اونهم از دست دادی بی شعور

  • ask

    فقط با این کار شدت ضعف و کمبود خودش وثابت کرده ودیگری رو پله تر قی خود و البته خواری خودکرده چه بسیارند در جامعه ی ما چنین مردان سرافرازی ..........تا اوج حقارت پیش رفتن

  • وحید

    بنظر کت کاری و دست بلند کردن روی یه زن یه وحشیگریه به تموم معنای و این کار بجز یه حیوون بنام فرزاد حسنی از شخص دیگه ای بر نمیاد، فرزاد حسنی اصلا منطقی نیست و قیافش داد میزنه که غیر قابل کنترله این بشر بایس تحت درمان قرار بگیرهواقعا از نظر روانی مشکل داره بیچاره خانوم نامداری که گول یه شیاد پّستو خورد آقای حسنی این دنیا دار مکافاته چوب خدا صدا نداره! اسم تورو نمیشه گذاشت مرد واقعا واسه جامعه مجریان متاسفم که آدمای نامردی مثل تورو تو خودشون جا دادن....

  • علی

    خاک بر سرت فرزاد حسنی متاسفم برات

  • علی

    فرزاد حسنی یک آشغال به تمام معناست

  • افرا

    حسنى! تو که مى گوىى اسرار داخل منزل متعلق به ذوالحرم است,؛چرا پس اىن خانم اگر مجبور شده سقط جنىن کند و ىا عقاىد او را در رسانه جار مى زنى؟

  • صادق

    از اين فرزاد حسنى ضعيف دون مايه هرچى بگيد بر مياد، حاضرم به تمام مقدساتم قسم بخورم اين هيچ اعتقادى به امام ... نداره ؛ كم نيستند و نبودند ادمهايي مثل اين بدبخت كه تا خودشون رو در موقعيت خطر ميديدند ادم فروشى ميكردند و رنگ عوض ميكردند؛ به آزاده نامدارى بايد گفت با اين اشغال در نيفته چون بعيد نيست اين عوضى چند وقت ديگه عكسهاى أتاق خوابشون رو هم كه يه زمانى ناموسش بوده رو بگذاره رو اينترنت

  • ناصر

    آنچکه "حسنی" قصه ما تحت عنوان دفاعیات از خودش بروز داده است کمک بزرگیست برای شناختن شخصیت دگم وعوام فریب ایشان حسنی شایدبا این گفته بتواند دستگاه متحجرولایت رادرپشت سرخودبسیج کند اما قطع به یقین اقبال و محبوبیت عمومی را ازدست داده است وشک نکنید که به یک انسان بدون انسانیت ومنفور بدل خواهد شد .

  • Bahram

    چه بی‌ شرم است این حزب الهی کثیف.

  • babak

    خب آدمی از جنس فرزاد حسنی هیچ حرف و هیچ کاری ازش بعید نیست اینها برای حفظ منافع و مصالح خود از هیچ کاری روی گردان نیستند و ارزش امام و یزید براشون یکسان است چون به هیچ کدوم اعتقادی ندارند و فقط استفاده ابزاری میکنند حالا اگر حکومت دست منافقین بود میگفت من از بچگی عکس مسعود رجوی جمع میکردم درکل جنس حسنی از جنس خود آخوندهاست و حرامزادگی صفت بارز این جنس هزارچهره است من فقط موندم اون دختر بدبخت چطوری با این مردک رند همه فن حریف همسن پدرش ازدواج کرده یعنی ازدواجشون برام عجیب است نه کتک زدن و طلاق و پرونده سازی و لجن مالی این عمروعاص جعبه جادوئی...

  • علی

    برادر این دستور اسلام عزیز هست که زن را باید زد خب این برادر هم برابر شرع مقدس رفتار کرده بعد عقدی که سید حسن فتنه گر سر قبر امام ببنده خب معلوم هست توش گروهکی هم هست خود حاجی سید علی هم بارها ننه حاچی میجتبا را زده و خود ننه مربوطه بارها فرموده دست ولایت درد نکنه اگر من را نزده بود الان مجتبا زن ذلیل دختر حداد ساواکی بود مهم این هست ذوب در ولایت باشی همه چیز حله خود پیامبر گزامی هم دست بزن داشته همش این نبوده که زنان را نوازش بکنه در کل برای همین پیامبر اعظم معندله بوده یعنی ن.ازش داشته اما تنبه هم داشته البته نوازش حضرت زیادتر بوده خدا همه ما را به نور معرفت اسلام بیشتر اشنا کنه

  • محمد

    پست ترین آدمها آن هایی هستند که رازهای دوستی را در زمان دشمنی فاش میکنند-تازه اگه هم راست گفته باشه نشون داده که چقدر از مردانگی بدوره که از همه توانش استفاده میکنه که مقابل یه خانم کم نیاره-واقعا رفتارش بچگانست و معلومه هیچی از دموکراسی حالیش نیست این حسنی.

  • اردشیر

    سپاس. خیلی جالب نوشته شده, از یه منظر جدید به مسئله نگاه کرده و کمک زیادی می کنه به رفتارشناسی افراد حزب اللهی مانند همین فرزاد حسنی .

  • kamran

    تحلیل عالی. دستتون درد نکنه.