ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مقام‌های نظامی ايران سخنان وزير دفاع آمريکا را «فضاسازی عليه مذاکرات» ناميدند

وزير دفاع ايران سخنان وزير دفاع آمريکا در مورد کاربرد گزينه نظامی در برابر تهران را «پوچ و بی‌ارزش» توصيف کرد.

حسين دهقان، وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح ايران سخنان اشتون کارتر، همتای آمريکايی‌اش را «فضاسازی» با هدف «تأثيرگذاری» بر «فضای منطقی» مذاکرات هسته‌ای ايران و غرب دانسته است.

حسين دهقان، وزير دفاع ايران و اشتون کارتر همتای آمريکايی‌اش

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ايرنا) دهقان اظهارت وزیر دفاع آمریکا را «توخالی و بی‌ارزش» خواند و گفت این سخنان بر مواضع جمهوری اسلامی در موضوع هسته‌ای که او آن را «مستدل، منطقی و منصفانه» دانست، هيچ تأثيری ندارد.

وزير دفاع آمريکا در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی درباره مذاکرات هسته ای ايران و گروه ۱+۵ گفته است که اگر مذاکرات به توافق خوب منجر نشود، «گزينه نظامی قطعاً روی ميز باقی خواهد ماند.»

به‌گفته وزير دفاع ايران سخنان اشتون کارتر «تأييدی بر نگاه بی‌اعتماد جمهوری اسلامی ايران به آمريکا است.»

حسين دهقان می‌گويد ايران در هر شرايطی آماده مقابله با هرگونه «تهديد خصمانه» از سوی «متجاوزان» است و «پاسخ قاطع خود را در ميدان عمل خواهد داد.»

همچنين مسعود جزايری، معاون ستاد کل نيروهای مسلح در واکنش به سخنان وزير دفاع آمريکا گفت که گزينه نظامی آمريکايی‌ها «مدت زمان زيادی است که دچار پوسيدگی شده است.»

وی افزود: «بعضی از مقام‌های آمريکايی فکر می‌کنند گزينه نظامی صرفاً در اختيار آن‌هاست که در اين خصوص سخت در اشتباه هستند.»

مقام‌‌های نظامی ايران و آمريکا در حالی اين اظهارات را بيان کرده‌اند که وزيران خارجه دو کشور مذاکرات خود را در مورد برنامه اتمی تهران از چند روز پيش در لوزان سوئيس آغاز کرده‌اند که تا امروز نيز ادامه پيدا کرده است.

سال‌های پایانی دولت محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین ایران یکی از دوره‌هایی بود که مقام‌های نظامی آمریکا و ایران شدیدترین تهدیدات نظامی را علیه یکدیگر به کار می‌بردند. آمریکا همواره ایران را به حمله نظامی تهدید می‌کرد و تهران نیز در مقابل هشدار می‌داد که تنگه هرمز را مسدود می‌کند. تنگه هرمز دارای حدود ۵۰ کيلومتر عرض و ۲۰۰ کيلومتر طول است که خليج فارس و دريای عمان را به هم متصل می‌کند و روزانه حدود ۲۰ درصد نفت مورد نياز دنيا از اين تنگه عبور می‌کند.

با انتخاب حسن روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید ایران و آغاز تلاش‌های تازه برای گفت‌وگوهای هسته‌ای از میزان این تهدیدات نظامی کاسته شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.