ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افراد ناشناس سه مأمور انتظامی را در خوزستان کشتند

این مأموران در شهرستان حميديه در غرب اهواز به رگبار بسته شدند و مهاجمان همچنان متواری‌اند.

افراد ناشناس در حمله مسلحانه به يکی از ايستگاه‌های نوروزی موقت نيروی انتظامی در شهرستان حميديه خوزستان سه مأمور انتظامی را یه قتل رساندند.

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) این رویداد ساعت سه بامداد روز پنج‌شنبه ۱۳ فروردین در پارک گمبوعه شهرستان حميديه واقع در غرب اهواز رخ داده است.

رحمان موسوی، معاون اجتماعی فرماندهی نيروی انتظامی خوزستان ضمن اعلام این خبر گفت این مأموران «برای ايجاد امنيت و آرامش و خدمات‌رسانی» در ايستگاه پليس حميديه کار می‌کردند.

به‌گفته او این ایستگاه پلیس به‌شکل خيمه‌ای برپاشده بود و مأموران نیروی انتظامی که توسط افراد ناشناس به رگبار بسته شدند از ديگر نقاط کشور بودند.

معاون اجتماعی فرماندهی نيروی انتظامی خوزستان افزود تيم‌های ويژه در تلاش هستند تا عوامل اين اقدام را شناسايی و دستگیر کنند.

حميديه پيش از اين از توابع اهواز بود و در سال ۹۰ از اهواز جدا و به شهرستان تبديل شد. این شهرستان در سال‌های گذشته بارها صحنه اعتراض‌های قومی بوده است، به‌ویژه در ناآرامی‌های فروردین‌ماه سال ۸۴ در اعتراض به آن‌چه «تصمیم شورای عالی امنیت ملی مبنی بر تغییر ترکیب جمعیتی اعراب خوزستان» گفته می‌شد و یا در اعتراض‌های ۲۶ فروردین ۱۳۹۰ موسوم به «روز خشم» که در سالروز ناآرامی‌های سال ۸۴ رخ داد. در این دو رویداد چندین نفر کشته و ده‌ها نفر بازداشت شدند.

استان خوزستان همواره شاهد ناآرامی‌ها و نارضایتی‌ها بوده است. در روزهای پایانی سال ۱۳۹۳ نیز دستفروشی در خرمشهر به نام یونس عساکره در اعتراض به مأموران شهرداری که بساط میوه‌فروشی‌اش را جمع کردند، دست به خودسوزی زد و پس از چند روز بر اثر جراحات وارده جان باخت. مرگ عساکره اعتراض‌هایی در پی داشت و در روز خاکسپاری او چند نفر بازداشت شدند.

یکی از اصلی‌ترین مشکلات استان خوزستان بالا بودن نرخ بیکاری است. تیر ماه سال گذشته، خبرگزاری مهر نرخ بیکاری در خوزستان را ۹ درصد اعلام کرد اما اسماعیل جلیلی، نماینده مسجد سلیمان در آذرماه گفت که این آمار واقعی نیست و بیکاری در خوزستان بالا‌تر از این میزان است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.