ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یمن: شیعیان حوثی از کاخ ریاست جمهوری در عدن عقب کشیدند

عقب‌نشینی شیعیان حوثی و متحدان آن‌ها از کاخ ریاست جمهوری عدن در پی درگیری‌های شدید و حملات هوایی ائتلاف کشورهای عربی به‌ رهبری عربستان صورت گرفت.

در حالی که یک روز از اشغال کاخ ریاست جمهوری در عدن نگذشته، سحرگاه روز جمعه ۳ آوريل / ۱۴ فروردين نیروهای شیعه حوثی و هم‌پیمانان‌اش از آن عقب‌نشینی کردند.

نبردهای خیابانی در عدن در روز پنج‌شنبه ۲ آوريل / ۱۳ فروردين

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام محلی که نخواست نامش فاش شود نوشته این عقب‌نشینی در پی حملات هوایی ائتلاف کشورهای عربی به‌ رهبری عربستان و درگیری‌های خشونت‌بار با «کمیته‌های مردمی» صورت گرفته است.

منابع امنیتی یمن گفته‌اند پس از تصرف کاخ ریاست جمهوری عدن توسط حوثی‌ها، «کمیته‌های مردمی»، شبه‌نظامیانی که از عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری یمن پشتیبانی می‌کنند با نیروهای حوثی به‌شدت درگیر شدند.

شورشیان و متحدان آن‌ها، سربازان گارد ریاست جمهوری وفادار به علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور پیشین یمن، زیر فشار حملات ائتلاف کشورهای عربی و شبه‌نظامیان طرفدار منصور هادی، در «خور مکسر» مستقر شدند. «خور مکسر» محله‌ای است که کنترل آن در این هفته به دست شیعیان حوثی افتاده است.

یک منبع امنیتی دیگر نیز عقب‌نشینی شورشیان شیعه از کاخ ریاست جمهوری عدن را تأیید کرد. خبرگزاری رسمی عربستان (SPA) نیز گفته است که نیروهای طرفدار منصور هادی موفق شده‌اند که حوثی‌ها را عقب برانند.

کاخ ریاست جمهوری عدن آخرین نماد دولت یمن است که تا روز پنج‌شنبه ۲ آوريل / ۱۳ فروردين در دست شیعیان حوثی قرار نداشت. این کاخ بر روی تپه سنگی‌ای واقع شده که مشرف به خلیج عدن است. عبدربه منصور هادی به علت شورش شیعیان حوثی از یمن گریخته و به ریاض پناه برده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    چه زشت است وقتی‌ اشخاصی‌ برای رسیدن به قدرت! یا حفظ آن! از قدرتهای خارجی میخواهند بر سر مردم کشورشان بمب بریزند!! چقدر باید نوکر و پست بود! مسائل داخلی یک کشور فقط به خواست و توانائی ملت تغییر می‌کند نه با کودتای قدرتهای خارجی یا بمباران آنها!!که این خیانت فردای سیاهی را شهادت میدهد!! از حکیم فردوسی بیاموزیم که از آزار جمشید ‌ایرانی که عقل خود را در پرستش قدرت از دست داده! نباید هیچوقت پای ضحاکان را به خاک وطن باز کرد! شاد باشید. حمید